- Berichten: 98
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
Hier wil ik vanaf, al een hele tijd, en dat gaat nu ook gebeuren.
Heeee, dat was me nog nooit opgevallen, een Renault logo op het blokkie:
Een motorsteun (koppelingzijde) en M&M's:
Daar istie; droge plaat centrifugaal koppeling, toch nog steeds redelijk uniek in autoland:
En het koppelinghuis met randdelen:
Dat was hem weer voor vandaag, goed weekend!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
De aansluiting op het motorblok voor de brandstofpomp, een typische olie incontinentie locatie...
In de hangijzers zodat ik de achterste motorsteunen kon verwijderen:
Deze dus:
Even het nieuwe speelgoed proberen:
Handig hoor, dat al jaaaaaaaren geleden gekochte vliegwielstarterkransblokkeringstooltje:
Dat was 'm weer even voor vandaag!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Met het vliegwiel verwijderd vergapen we ons aan onderstaande aanblik:
Beetje viezig maar geen leksporen langs de krukaskeering.
Het hele spulletje dan buiten even schoongemaakt en ter drogen bij elkaar gelegd:
Blokkie in de hangijzers:
En ernaast:
De dikke dubbelloops Weber eraf, die ben ik ondertussen voor den tweeden maal aan het reviseren, de eerste keer was twee jaar na aanschaf in de zomer van 2010:
Morgen meer (als ik het niet vergeet na een lekker dagje sauna met mijn teerbeminde)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
In/uitlaatspruitstukken eraf:
Even naar binnen spieken in één van de inlaatpoortjes van de aluminium cilinderkop:
Daar ligt 't spulletje dan:
Next step, dit hele handeltje eronderuit halen:
Dit was geenpunt, fijne avond en tot morgen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Whoehoe en joecheee, het topic is weer open, komt u vooral binnen!
Als de confetti uit de lucht is verdwenen kunt u onderstaande foto's van operatie 'fake it 'till you make it' aanschouwen.
Motor MET waterpomp:
Motor ZONDER waterpomp:
Den completen debakelboom:
heb jij je ooit afgevraagd hoe die ontkoppelvacuümklepbedienunit eruit zag van binnen?
Waarom dat ding open maken?
Nieuwsgierigheid.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Hmmm, er mist hier iets:
Ah, kijk aan:
Hoe kun je rustig op je rug de boutjes van de motorsteun verwijderen?
Nou gewoon, door een 1 tons hijsband en een kraan met een max capaciteit van 500 kg te gebruiken:
als een ARBO medewerker dit ziet is het gevolg al snel een strak zittende broek of natte lippen:
Fijn weekend!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Wat voor spannends zou hier toch allemaal onder in zitten?
Aha!
En hop, eruit dat gekke lange geval, de stokjes aan elk eind hebben ooit ergens aan vastgezeten, maar waaraan?
Hierna vroeg ik mijn vrouw in de auto te gaan zitten achter het stuur waarop ik stiekem gehurkt in de motorruimte aan de stuurstang draaide
'Hi Michael; i know where you're at, i'll be there in a ten second flat'
Krik eronder en weg ermee!
De bouten werkten allemaal aardig mee en ik was dus ook niet echt bang voor afbrekende vast gelaste moeren in de kokerbalken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Dan aan de slag met wat roestomvormer:
En zo nog het één en ander.
na wat ontvetten, schuren en ontvetten was het tijd voor een nieuw likkie verf in motorruimte en wielkasten, niet met de orikinaal aufname (199) maar een creatief mengsel van twee kleuren hammerite hamerslag:
Hoppppaaaaa!
Zeg nu zelf, dat kijkt toch een stuk leuker zo:
Komt de kleur helemaal overeen? Nee.
ben ik een tevreden man? Ja.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Toen al het schilderwerk goed droog was ben ik verder gegaan met de wielkasten;
Eerst de boel zo goed mogelijk afdekken en aftapen, want ik ga met underbody coating in de weer op luchtdruk uit de compressor...this could get messy....:
Kijk, hier houd ik wel van, mijns inziens een heel prima resultaat.
Dan, bij het demonteren van de veerpoten beviel het pielen met een waterpomp tang me niets, en mijn toch wel aardig lompe bahco (ooit gekocht voor het demonteren van radiatoren) past ook niet op de opsluitmoer van de schokdemperpatroon.
lang leve de interwebs, na wat uitzoekwerk had ik besloten dat het maar een 48 mm sleuteltje moest worden, et voilà:
Morgen nog een klein verhaaltje voor het slapen gaan en dan ben ik door mijn huidige collectie aan foto's heen, mijn plan is 1 maart de werkzaamheden in de garage weer op te pakken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.