- Berichten: 98
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
Voor wat betreft de verdeler; ik bekijk ik in dit project eigenlijk per stap wat ik precies wil gaan doen en wat ik nog heb ter voorbereiding, op het moment dat ik dat helder heb en de benodigde onderdelen ook in de garage dan begin ik voorzichtig aan weer met de voorbereidingen voor de volgende stap, etc.
M.a.w.; op jouw vraag over de verdeler kan ik pas tegen die tijd antwoord geven, belangrijkste is te bedenken dat naar de startmotor met name flink wat stroom kan gaan lopen, zeker in de winter als de olie nogal stroperig is en de accuspanning wat lager kan zijn.
Kabeldiktes berekenen zijn zijn mooie tooltjes voor te vinden op het wereld wijde web, waarbij het motto daarboven op is; liever veel dikker dan ook maar een beetje te dun.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het is me al opgevallen dat de kabeldiktes behoorlijk kunnen variëren, zelfs de kabels in dezelfde route. Zo'n tooltje moet ik ook maar eens opzoeken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Bij het demonteren van de bestaande veerpoten viel me het volgende op; slijtplekken op de onderkant van de topmounts, nu zit er best wat ruimte tussen de bovenste veerschotel en de onderkant van de topmount, natuurlijk zit er wat beweging in die topmount doordat de veerpoot wat beweegt tijdens het rijden maar toch niet zodanig dat zulke slijtplekken kunnen ontstaan..?...voor mij momenteel nog even een raadsel...iemand een idee?
Wat vuil, een steentje o.i.d. ertussen, dat zou ik me nog kunnen voorstellen.
Nu heb ik ook ergens gezien dat er een ring werd geplaatst tussen toplager en topmount bij hermontage, wat kan hier de reden voor zijn en is dat aan te bevelen?
Ik ben in eerste instantie altijd geneigd gewoon aan te houden wat in dit geval het Volvo handboek me verteld, maar de slijtsporen en het gebruik van een ring op het lager doen bij mij toch behoorlijke vraagtekens rijzen.
Als je me hiermee verder kan helpen; graag!
Hierbij even de foto's van de onderzijde van de topmounts:
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","height":"540","width":"621","src":"thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/12...074-c9693dd1b3c5.jpg[/IMG]
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","height":"540","width":"702","src":"thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/0c...ced-8890b48d01dc.jpg[/IMG]
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
de oorzaak zit in het toenemend rollen van de carosserie in bochtenwerk door veroudering van schokbrekers/veren/rubbers; de wielophanging neemt hierdoor een bepaalde hoek aan waarbij er contact ontstaat tussen de topmount en de bovenste veerschotel.
uiteindelijk komt het ook voor dat de bovenste veerschotel door roest de lagerhouder verliest en de veerschotel omhoog gedrukt wordt tegen de topmount, maar gelet op de geschiedenis en behoorlijk roestvrije staat van jouw auto zal dat in dit geval wel meevallen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Op Classicswede zag ik dat Dai nog steeds mondjesmaat de topmounts 'nieuwe stijl' aanbied, misschien ook iets om te overwegen voor de toekomst.
@Steven; Kijk aan, dat bevestigt mijn vermoeden, heeft dat verder geen invloed op de wielstand?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
stuurt vooral fijner
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Speaking of whom ; ik kreeg onderstaande producten uit een pakketje van dezelfde beruchte Steven L, het schijnt dat deze persoon een passie heeft voor enigszins gelige montage producten en andere auto gerelateerde producten, welke dan ook geheel in lijn hiermede gepassiveerd worden genoemd.
Eerste wat me opviel bij het open maken is hoe netjes alles verpakt was, of dit gedaan is door de heer L zelf of door het bedrijf waar hij zijn 'handel' vandaan haalt is mij niet bekend, in deze branche wordt weinig openheid van zaken gegeven omtrent de herkomst van bepaalde 'waren' , de heer L is hierin voor de tussenhandel een zeer betrouwbare partner die derhalve ook zwijgt als het graf.
De represailles zijn overigens ook niet mals indien zijn mond toch iets te lang open blijft staan, hier kunnen we dan ook niets anders dan respect voor hebben. :p
Wat een slap ge-ouwehoer weer zeg, hier met die foto's!
Oké:
Nooit geweten dat de dynamo poelie en koeling uit zoveel losse onderdelen bestand, elke dag je leer je wel wat.
[img]"540","width":"735","src":"https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/1bcc08fc-edba-46ff-9a85-0f5f12cab010.jpg[/img]
De waterpomp poelie:
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","height":"540","width":"798","src":"thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/21...9bf-9ee14b7b61aa.jpg[/IMG]
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","height":"540","width":"630","src":"thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/d8...831-2dca4488ed13.jpg[/IMG]
de krukaspoelie:
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","height":"540","width":"744","src":"thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/9d...c11-33e36f119fc3.jpg[/IMG]
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","height":"540","width":"693","src":"thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/32...03c-32c40237698b.jpg[/IMG]
Man wat wordt je hier als techniek liefhebbert toch blij van, nogmaals bedankt Steven, jouw waren bevallen me wel dus die donkere plek waar de lantaarnpaal door iemand vakkundig is uitgeschakeld op dat ene plekje op je weet wel welk industrieterrein zal ik nog vaker bezoeken voor een goeie deal.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Voor:
Na:
Pas vanochtend bedacht ik me dat de geverfde kant onder de turret komt, dus ik zal ze nog even licht opschuren en polijsten zodat ze in ieder geval zo vlak mogelijk zijn.
Ook een likkie Hammerite op de slijtplek aan de onderkant van één van de topmounts:
En het stapeltje te assembleren onderdelen bij elkaar:
Gaan we de komende dagen eens stukje bij beetje in elkaar zetten, ik ben een detail gericht persoon zoals de mensen die me al een tijd kennen wel weten en het is ook een leertraject, dus zoals zo vaak geldt is dat hier nog eens extra het geval: haastige spoed.....
En last but not least at all: ik heb de Volvo 340 CVT basis in 199-6 wit , gebouwd in mei 1988 te Born vandaag op de kop af 15 jaar!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.