- Berichten: 100
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
Het lijkt me enorm leuk om samen met mijn vrouw een Scandinavië rondreis te maken met de Volvo.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Een beetje een "Nu doe ik de auto nooit meer weg"-gevoel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 100
En bovenal, zonder enig probleem.
Toch was ik op de terugweg wel weer blij de Duitse grens te passeren, de pechhulp verloopt dan toch wat vlotter vermoed ik.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Mooi nieuws, veel veilige en plezierige kilometers gewenst.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 100
Ja wie weet, dat zou toch wat zijn zeg.
En ondertussen nog steeds geen 100.000 km gereden, de teller staat intussen sinds vanmorgen op een schamele 98.000 km.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 100
We zullen als youngtimer/klassieker etc liefhebbers wel enorm blij zijn weer lekker aan van allerlei evenementen mee te mogen doen na alle ellende met een vervelend en in veel gevallen zelfs gevaarlijk steeds muterend virus.Ik in ieder geval absoluut, al rijdt mijn ouwe trouwe witte 340 al een tijdje niet meer.....Die staat op assteunen met de neus umhoeg in onze garage, zonder wielen......en wielophanging...........en motor....enzo..
Dat begon lang geleden in een land hier ver vandaan, ow nee, dat was gewoon hier in Nederland.na het doorspoelen van het koelsysteem met een combinatie van lucht en water kwam ik er (even kort door de bocht qua tijd) achter dat na het openen van de thermostaat het KVS vaatje zich begon te gedragen als een berg...een vulkanische berg welteverstaan...Ziet er koddig uit hoor, daar niet van, maar bij mij ging het 'koppakking kapot' lampje meteen branden in mijn bovenkamer.Nee niet mijn kop..
Dat was het startsein voor het alles van en uit de voorkant van de auto trekken, the whole nine yards.Geen weg meer terug, dit is de ultieme zelftest, heb ik echt genoeg lef en genoeg auto technische kennis om dit tot een goed einde te brengen teneinde met een wederom betrouwbare 340, mijn vrouw en ik door Scandinavië te scheuren in de zomer van 2024?Komen die gepoedercoate delen van de wielophanging in een donkergrijs verleden geregeld en gekocht van François ook eindelijk eens van pas, waarvoor nogmaals dank François!
Ja Wouter, leuk hoor dat je al jouw 'wijsheid' maar weer eens besluit wat op dit topic neer te gooien maar hoe en waarmee gooi je een gat van ruim 2 jaar dicht?Nou ja feitelijk is er in de tussengelegen periode niet veel gebeurt, die vermaledijde zakjapanner van mij had behoorlijk wat aandacht nodig om de achterstallige onderhoud weg te werken en derhalve weer betrouwbaar te worden, daar zal ik je niet verder mee vermoeien.
En de Volvo staat sinds de KVS geiser actie ook al weer zo'n anderhalf jaar stil.Niet dat er ondertussen niets gebeurt is hoor, integendeel, maar mijn vingers, tijd en energie staan me niet toe dat allemaal nog neer te pennen hier, de plaatjes heb ik, dat dan weer wel, en je weet vast wel wat ze zeggen over foto's..Nou ja, dat dus.Rest me niets dan even wat random foto's hieronder neer te zetten, er zullen er later meer volgen.Zoals de Volvo er nu al een tijdje bij staat:
Dan even wat willekeurige foto's in chronologische volgorde:
De motordrager had bij nader inzien zijn beste tijd wel gehad.
Tot zover weer even, het is nu mijn bedoeling je weer met enige regelmaat te voorzien van nieuw leesvoer rondom dit project, en natuurlijk de nodige visuele begeleiding.Al die een slok appelsap gaan nemen groeten u.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Offline
- Moderator
En hallo zeg, wat een binnenkomer...! Giga project waar je aan begonnen bent. Maar wel zoals we van je gewend zijn; goed gedocumenteerd en alles netjes schoongemaakt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 100
Absoluut, de man van een installatiebedrijf die hier vorige week was om twee extra groepen in de garage aan te leggen merkte ook al op dat het zo netjes was, ik zei tegen hem dat als ik aan het werk ben het vaak meer weg heeft van een laboratorium dan een werkplaats, toch kan ook ik er wel degelijk een enorme zooi van maken als ik lekker op dreef ben hoor.
Ik bedacht zomaar ineens dat het misschien een goed plan is om elke dag (als ik er aan denk) wat foto's te plaatsen van wat ik heb de gedaan het afgelopen jaar, even kijken wat ik zoal heb want alle detail foto's zijn voor mij wellicht handig bij her-montage maar voor jullie zal het maar saai zijn.
De voorbalk aan de binnenkant (aan het eind een werklamp)
Radiara; het is een insect met een nogal luchtig voorkomen..........
Een ventila-tor:
En als ook die weg is; aanschouw het brute beest met al zijn dertienhonderdenzevenennegentig kubieke centimeters!
Er zijn al meer momenten geweest dat ik, en op een sleuteldag nog anderen zich afvroegen hoe je toch in hemelsnaam die ene connector van de dynamo af krijgt...
Nou met twee kleine platte schroevendraaiers bijvoorbeeld waardoor je beide borgclips richting de connector drukt en hem er daarna met wat beleid en geduld uit kan halen.
Het is zo simpel hè, als je weet hoe het moet...
Ik begreep gisteren al door een melding van de forum software dat je maximaal 5 feauteautjes kan neerdonderen per bericht, dus...nog ééntje dan.
Onderstaande verbinding (van accu naar zekeringenkast en startmotor) ga ik bij heropbouw weglaten, er komen vanaf de accu twee kabels of één lekkere dikke naar de startmotor en vanaf dat aansluitpunt één wat dunnere naar de zekeringenkast.
Verder gaat er nog meer het veld ruimen, te weten: pulsair systeem en EGR, zolang een auto van deze leeftijd voldoet aan de 3,5% CO is het verder prima.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.