× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

Lees meer
07-10-2020 15:34 #988329 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Absoluut, 2022....hopelijk kunnen we dan weer onbezorgd rondreizen.



Het lijkt me enorm leuk om samen met mijn vrouw een Scandinavië rondreis te maken met de Volvo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-10-2020 16:50 #988331 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Hoe veel je ook houdt van je auto, je schept pas echt een band wanneer je ermee op vakantie bent geweest. Ik ervaar dat ook met mijn 360. Vorig jaar bijna 3000 km mee door Europa getoerd, zonder problemen.

Een beetje een "Nu doe ik de auto nooit meer weg"-gevoel. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-10-2020 18:09 #988333 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Absoluut, de reis naar Tsjechië in 2016 met de 340 was ook heel bijzonder.

En bovenal, zonder enig probleem.



Toch was ik op de terugweg wel weer blij de Duitse grens te passeren, de pechhulp verloopt dan toch wat vlotter vermoed ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-10-2020 18:12 #988334 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ach ja, je auto is natuurlijk 30+. Zat al even te rekenen met die apk-datum. Druk geweest vandaag :)

Mooi nieuws, veel veilige en plezierige kilometers gewenst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-10-2020 18:22 #988335 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Jazeker Joost, dit is de 2e keer dat hij over 2 jaar pas weer hoeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-10-2020 19:07 #988337 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Gefeliciteerd Wouter! Ik denk dat de auto over 70 jaar nog steeds bestaat, in een museum of zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-10-2020 21:14 #988338 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dank je Willem!



Ja wie weet, dat zou toch wat zijn zeg.

En ondertussen nog steeds geen 100.000 km gereden, de teller staat intussen sinds vanmorgen op een schamele 98.000 km.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2023 15:20 - 28-02-2024 14:40 #1042378 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic En dooorrrr.
En toen was het alweer 2023......ik zal de obligate stof opmerking maar even laten voor wat hij is, als dit topic een huis was tierden er nu ook welig tuinplanten in de woonkamer....Het topic is eigenlijk stiekem gesloten op mijn verzoek destijds maar kennelijk kan ik er in ieder geval nog steeds op reageren, dus dat doe ik dan maar, inmiddels een verzoek tot heropenen gedaan.

We zullen als youngtimer/klassieker etc liefhebbers wel enorm blij zijn weer lekker aan van allerlei evenementen mee te mogen doen na alle ellende met een vervelend en in veel gevallen zelfs gevaarlijk steeds muterend virus.Ik in ieder geval absoluut, al rijdt mijn ouwe trouwe witte 340 al een tijdje niet meer.....Die staat op assteunen met de neus umhoeg in onze garage, zonder wielen......en wielophanging...........en motor....enzo..

Dat begon lang geleden in een land hier ver vandaan, ow nee, dat was gewoon hier in Nederland.na het doorspoelen van het koelsysteem met een combinatie van lucht en water kwam ik er (even kort door de bocht qua tijd) achter dat na het openen van de thermostaat het KVS vaatje zich begon te gedragen als een berg...een vulkanische berg welteverstaan...Ziet er koddig uit hoor, daar niet van, maar bij mij ging het 'koppakking kapot' lampje meteen branden in mijn bovenkamer.Nee niet mijn kop..

Dat was het startsein voor het alles van en uit de voorkant van de auto trekken, the whole nine yards.Geen weg meer terug, dit is de ultieme zelftest, heb ik echt genoeg lef en genoeg auto technische kennis om dit tot een goed einde te brengen teneinde met een wederom betrouwbare 340, mijn vrouw en ik door Scandinavië te scheuren in de zomer van 2024?Komen die gepoedercoate delen van de wielophanging in een donkergrijs verleden geregeld en gekocht van François ook eindelijk eens van pas, waarvoor nogmaals dank François!

Ja Wouter, leuk hoor dat je al jouw 'wijsheid' maar weer eens besluit wat op dit topic neer te gooien maar hoe en waarmee gooi je een gat van ruim 2 jaar dicht?Nou ja feitelijk is er in de tussengelegen periode niet veel gebeurt, die vermaledijde zakjapanner van mij had behoorlijk wat aandacht nodig om de achterstallige onderhoud weg te werken en derhalve weer betrouwbaar te worden, daar zal ik je niet verder mee vermoeien.

En de Volvo staat sinds de KVS geiser actie ook al weer zo'n anderhalf jaar stil.Niet dat er ondertussen niets gebeurt is hoor, integendeel, maar mijn vingers, tijd en energie staan me niet toe dat allemaal nog neer te pennen hier, de plaatjes heb ik, dat dan weer wel, en je weet vast wel wat ze zeggen over foto's..Nou ja, dat dus.Rest me niets dan even wat random foto's hieronder neer te zetten, er zullen er later meer volgen.Zoals de Volvo er nu al een tijdje bij staat:



Dan even wat willekeurige foto's in chronologische volgorde:














De motordrager had bij nader inzien zijn beste tijd wel gehad.





Tot zover weer even, het is nu mijn bedoeling je weer met enige regelmaat te voorzien van nieuw leesvoer rondom dit project, en natuurlijk de nodige visuele begeleiding.Al die een slok appelsap gaan nemen groeten u.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2023 23:25 #1042385 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wat leuk om te zien dat je weer terug bent Wouter!
En hallo zeg, wat een binnenkomer...! Giga project waar je aan begonnen bent. Maar wel zoals we van je gewend zijn; goed gedocumenteerd en alles netjes schoongemaakt. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2023 16:02 - 28-02-2024 15:06 #1042386 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Foto's herplaatsen.
Dank je Mark!

Absoluut, de man van een installatiebedrijf die hier vorige week was om twee extra groepen in de garage aan te leggen merkte ook al op dat het zo netjes was, ik zei tegen hem dat als ik aan het werk ben het vaak meer weg heeft van een laboratorium dan een werkplaats, toch kan ook ik er wel degelijk een enorme zooi van maken als ik lekker op dreef ben hoor.

Ik bedacht zomaar ineens dat het misschien een goed plan is om elke dag (als ik er aan denk) wat foto's te plaatsen van wat ik heb de gedaan het afgelopen jaar, even kijken wat ik zoal heb want alle detail foto's zijn voor mij wellicht handig bij her-montage maar voor jullie zal het maar saai zijn.

De voorbalk aan de binnenkant (aan het eind een werklamp)



Radiara; het is een insect met een nogal luchtig voorkomen..........

Een ventila-tor:




En als ook die weg is; aanschouw het brute beest met al zijn dertienhonderdenzevenennegentig kubieke centimeters!



Er zijn al meer momenten geweest dat ik, en op een sleuteldag nog anderen zich afvroegen hoe je toch in hemelsnaam die ene connector van de dynamo af krijgt...
Nou met twee kleine platte schroevendraaiers bijvoorbeeld waardoor je beide borgclips richting de connector drukt en hem er daarna met wat beleid en geduld uit kan halen.
Het is zo simpel hè, als je weet hoe het moet...



Ik begreep gisteren al door een melding van de forum software dat je maximaal 5 feauteautjes kan neerdonderen per bericht, dus...nog ééntje dan.
Onderstaande verbinding (van accu naar zekeringenkast en startmotor) ga ik bij heropbouw weglaten, er komen vanaf de accu twee kabels of één lekkere dikke naar de startmotor en vanaf dat aansluitpunt één wat dunnere naar de zekeringenkast.




Verder gaat er nog meer het veld ruimen, te weten: pulsair systeem en EGR, zolang een auto van deze leeftijd voldoet aan de 3,5% CO is het verder prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets