- Berichten: 100
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
Als je besluit de bestaande spoorstang nog een keer te gebruiken dan kun je eventueel de andere kant ook gebruiken (twee platte kanten op de tandheugel waar ook de sleutel 19 op past)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 100
Zo zijn de gepoedercoate delen uiteindelijk ook gewoon van een tweedehands 340 af gekomen, en zit de motorruimte in een mooi laagje Hammerite, dan had ik toch minimaal de originele lak moeten gebruiken bijvoorbeeld, om over de vele roestplekken maar te zwijgen die hier en daar nog zichtbaar zijn (accubak bv) of onder een laagje roestomvormer zijn verdwenen.
Mijn insteek is om de Volvo zijn 40e verjaardag te kunnen laten vieren in 2028 en er in eerste instantie samen met mijn meisje mee op avontuur door Scandinavië te kunnen gaan.
ja en hopelijk natuurlijk ook weer een aantal club evenementen!
Dat gezegd hebbende waardeer ik jouw lovende woorden natuurlijk enorm Niels!
De insteek van de V3C is net als bij zoveel clubs in de basis om het materieel rollende te houden, en dan rijden wij ook nog eens in industrieel erfgoed rond net zoals de leden van de DCN.
Heb jij nog immer een V300 of DAF in jouw bezit Niels?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Wouter76;n418594 schreef : Heb jij nog immer een V300 of DAF in jouw bezit Niels?
Nope: alles weggedaan. Vond het leuk zo lang het duurde, maar ik maak met nog veel meer plezier kilometers met de motor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 100
Daar heb ik ook alle begrip voor, het leven gaat door en verandert ook, dat kan ook betekenen dat je zoals in dit geval de keuze maakt om qua vervoer middelen een andere weg in te slaan.
In 2008 toen ik lid werd van de V3C zaten we allemaal nog in een heel andere levensfase, vele nog studerend of misschien net begonnen bij een werkgever, nog niet allemaal een relatie, een aantal nog thuis wonend of op kamers.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik mij bevoorrecht voel die prachtige tijd meegemaakt te mogen hebben met een grote club hele fijne mensen, zo verschillend maar toch goed en respectvol met elkaar omgaand, heel waardevol, het voelde zoals Jean-Luc ook terecht opmerkte als een vriendenclub, een plek waar je jezelf kon zijn.
Heb je die dikke XM overigens nog wel, of doe je nu alle kilometers op de motor?
Was dat nu zo'n 'dikke' BMW?
Voor wat betreft de Volvo, daar ga ik zaterdag weer mee verder, ik heb net twee dagen een las cursus gehad in Amsterdam wat ook interessant en leerzaam was, daarnaast ook een behoorlijke wissel op me trekt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 100
Dat zal dan de motordrager met daaraan verbonden de stabilisator stang worden, en niet te vergeten de zogenaamde 'endlinkjes' die de stabistang met de draagarmen verbinden teneinde iets van een resultaat te boeken op gebied van voertuigstabiliteit.
Men neme:
Tekening met allemaal onderdelen erop, nu maar hopen dat ik die juist interpreteer...
[img]"540","width":"738","src":"https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/5dc93eb1-f13c-478f-9c19-273038c6d3e1.jpg[/img]
Hulpmiddelen om de rubbertjes in de stabistang te frotten:
[img]"540","width":"681","src":"https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/26b10d66-037b-4fd9-8e57-cc854bb6c73e.jpg[/img]
Wat afwasmiddel op het oog:
[img]"540","width":"783","src":"https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/f987e09b-6ef2-4274-b24f-a7297202e16e.jpg[/img]
En als het gelukt is lekker volbaggeren met vaseline ( de zuurvrije variant welteverstaan)
[img]"540","width":"711","src":"https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/3278122f-013c-4a0f-a0df-c970cb01e567.jpg[/img]
De andere delen in de goeiekope wax:
[img]"540","width":"705","src":"https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/8178be4e-2a70-447b-af04-54c7158b0bb4.jpg[/img]
Bouten voor de motordrager in de Loctite:
[img]"540","width":"771","src":"https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/e1fe322a-5731-4f89-9ee9-8b0ce4e01999.jpg[/img]
Hangt:
[img]"540","width":"903","src":"https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/812f4f0d-bebe-43ec-98c9-3563aa8a4b8b.jpg[/img]
[img]"540","width":"783","src":"https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/5f93e244-e47e-4c3c-81b9-d58bb9841087.jpg[/img]
Inclusief de 'endlink' :
[img]"540","width":"870","src":"https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/29fb9490-cfe1-4434-984b-07ac701b0bdd.jpg[/img]
Hier nog met open buis, de dopjes verschenen wat later vandaag, daarover straks meer.
Een zij aanzicht:
[img]"540","width":"861","src":"https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/e6e36565-7268-4a33-b747-b6fe461f63cb.jpg[/img]
Een tweetal close-ups:
[img]"540","width":"744","src":"https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/fbc0d7a7-ebc1-4a03-9d46-6b34570e1eca.jpg[/img]
[img]"540","width":"675","src":"https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/0ca051c2-3cf0-4598-8d02-07cc64775985.jpg[/img]
[img]"540","width":"621","src":"https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/ab20bdf3-b16c-4dd0-9189-35f5040ac508.jpg[/img]
Ook hier op de motordrager na alles handvast gemonteerd, pas als de veerpoten aan dit geheel zijn toegevoegd ga ik de boel stapsgewijs vastzetten, waar gespecificeerd op het juiste aanhaalmoment, en de draagarmen pas als de auto weer op eigen 'benen' staat.
Inmiddels waren ook de einddoppen voor de motordragerbuis gearriveerd, hop erop:
[img]"540","width":"735","src":"https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/16c7e5b9-b8e2-4e25-b23a-905a68984522.jpg[/img]
Bouten van de drager daarna op het juiste moment vastgezet (de drager moest even een stukje omlaag zoals je hierboven ziet omdat de dop precies achter de rand van de wielkast uitkomt)
[img]"540","width":"720","src":"https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/8a42887a-6146-4c25-906a-fdcc1f43fa39.jpg[/img]
[img]"540","width":"780","src":"https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/3737a5eb-510f-4ef2-93ee-c155134fbe33.jpg[/img]
En ziehier het eindresultaat:
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","height":"540","width":"744","src":"thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/fb...0dd-ebafcb262aaa.jpg[/IMG]
Next up: veerpoten.
Goed weekend verder!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
In post 3063 schrijf je: "Onderstaande verbinding (van accu naar zekeringenkast en startmotor) ga ik bij heropbouw weglaten, er komen vanaf de accu twee kabels of één lekkere dikke naar de startmotor en vanaf dat aansluitpunt één wat dunnere naar de zekeringenkast."
Nu ben ik bezig om ook de draadboom aan te pakken, alle overtollige bedrading eruit etc. Zodoende vroeg ik me af wat jouw afweging is voor het weglaten van die accuverbinding.
Succes met de veerpoten alvast. Die staan ook nog op mijn lijstje, dus wederom heel inspirerend.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 100
En ik heb ze met een middel behandeld wat geschikt is voor gebruik op kunststoffen (de exacte naam zou ik niet weten, als ik er nog aan denk zal ik later even kijken en het vermelden)
De accukabel wordt van origine gesplit in de kabel zelf naar twee stekkers, ik wil dit graag wat netter gaan oplossen met een verdeler die specifiek bedoeld is voor het aansluiten van 12V producten met een hoog stroomverbruik ( zoals bijvoorbeeld in de betere/hoog vermogen audio installaties)
Dat stelt me ook in staat wat flexibeler om te gaan met de aan te leggen kabels en de dikte ervan, en ik kan bijvoorbeeld de extra kabel voor de audio in de Volvo ook daarop aansluiten.
Bedankt voor de succeswensen!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Soms zie je ook dat de dikke + draad van de startmotor naar de dynamo gaat, en vervolgens vanaf daar weer naar het contact. Daar zit ik namelijk nu zelf aan te denken.
Wat voor soort verdelers zijn dat eigenlijk, en zet je die verdeler dan rechtstreeks aan de accupool?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.