wat heb jij vandaag gedaan

Lees meer
15-10-2016 23:37 #164228 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Vandaag eindelijk de tijd gehad om de 123 ontstekingklok te monteren. Na wat afstelwerk draait de B20 weer als de spreekwoordelijke naaimachinetje. De motor draait op LPG en benzine prima op stand 6.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2016 20:33 - 28-10-2016 21:00 #164561 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Re:wat heb jij vandaag gedaan

De Amazon in de Fluidfilm gezet.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-10-2016 21:15 #164631 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Re:wat heb jij vandaag gedaan
Omdat ik vorige maand bij een nieuwe werkgever begonnen ben heb ik helaas op dit moment (even)weinig tijd om te sleutelen.
Het was dan ook een aangename verrassing toen ik vanavond even bij mijn ouders binnenliep en mijn pa bleek de hele middag besteed te hebben aan het gangbaar maken, monteren en poetsen van het claxon binnenwerk en het chroom van het door ruiling verkregen Duett stuur. Bedankt pa!
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2016 11:25 #164750 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
De open wielmoeren vervangen door dichte exemplaren.
Dit zijn wielmoeren met een bredere kraag, niet dat de gaten van de velgen uitgelubberd waren, die goed aansluiten op de velg.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2016 12:30 #164751 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic wat heb jij vandaag gedaan
Heb zaterdag de alternator van de Amazon gemaakt. Sinds een week kwam het controle lampje twijfelachting aan zoals het gebeurt als je de ventilator aan zet, ging wel weer uit bij een hoger toerental. Al eens gemeten en kwam netjes op 14 volt uit. Afgelopen donderdag was het afgelopen....accu leeg. Na wat zoekwerk bleek het oogje aan de B+ terminal van de alternator half door te zijn, hoge overgangs weerstand, warm geworden en daardoor een lage laadstroom. Het oogje vervangen en we zijn weer klaar, mooi toch he die wagens :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
06-11-2016 13:06 #164753 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic wat heb jij vandaag gedaan
Zo is dat Rob, geen gemekker met uitlezen en nieuwe software, gewoon ouderwets vakmanschap!

Deze foto's maakte ik paar weken geleden en wilde ik jullie niet onthouden :cheer:





Wat staat er nou op het achterraam????????







groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2016 13:22 #164754 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic wat heb jij vandaag gedaan
Ik ben eindelijk de gelaste delen links en rechtsachter van de combi aan het netjes maken.
Zo werd het gemaakt door Hans bij Tom's Classics in Enschede in, mei 2009!!!!! Vakwerk, er was alleen even wat creme lak overheen gespoten en dat heeft tot heden zo gezeten!:


En nu na een beetje plamuur en epoxy:



Ik ben trouwens gisteren wezen kijken bij een vereniging die een fabriekshal heeft waar je als lid je auto kunt stallen en er zelfs aan kunt werken. De stichting is ooit opgericht door de directeur van het automuseum in Reims. Men heeft zo'n 60 leden met voitures variëerend van Caterham, Alpine en Traction, via Delahaye tot vooroorlogse Citroens. Men heeft nu 1 plek voor me, maar er komt waarschijnlijk een tweede hal bij.
De meeste benodigdheden voor een restauratie zijn aanwezig, compressor, smeerput etc...
Ik ben dus lid geworden, al is het hier 3/4 uur vandaan!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2016 21:49 - 06-11-2016 21:52 #164771 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Gister weer sinds lange tijd naar de werkplaats geweest met mijn pa. Eerst ff kijken of de cv installatie op wilde starten, en die deed het na een lange zomerstop dus het werkhok ff lekker op temperatuur gebracht. De Volvo 245 startte na de accu weer aangesloten te hebben ook in 1 keer. Die naar buiten gereden om ruimte maken om te werken. Toen een bakkie koffie gemaakt en eerst even ontbeten met mijn pa. Toen na 5 jaar voor het eerst ons nieuwe, nou ja alweer 5 jaar oude mig las apparaat gepakt om te gaan lassen aan de fiat 85 van mijn pa. Ook nog even tussen de buien door een buitenlamp gemonteerd. Mocht van de verhuurder geen gloeilamp of bouwlamp zijn, moest een led lamp zijn. We hadden er recent 1 gekocht bij de lidl 1tje van 30 watt. Hij moest wat hoger maar omdat ik daar geen balk had zitten om hem goed te kunnen bevestigen heb ik een verleng plankje gemaakt. Het kan er flink spoken als het hard waait dus hij moet wel goed vast blijven zitten. Kom er ook in het donker en in de polder zonder enige verlichting is het aarde donker. Volgende keer een paar kabels trekken en dan is gereed voor gebruik. Vandaag voor een scooter gekeken voor mijn zoon maar dat viel tegen dus niet gekocht, toen door naar Aalsmeer voor een paar nieuwe wiel doppen voor de fiat 850 van mijn pa maar ze waren te groot dus ook dat ging niet door. Toen thuis maar de combi ketel welk ik vorige week weggehaald heb bij mijn oom schoon gemaakt van binnen. Deze gaat in de verkoop. Dus als iemand nog een goede HR combi ketel nodig heeft voor zijn huis, tuinhuisje, stacaravan, schuur of werkplaats dan heb ik er 1.

Waarom staan mijn foto's gedraaid terwijl ze wel goed op mijn laptop staan, kan iemand dat ff aanpassen.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-11-2016 22:26 #164792 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic wat heb jij vandaag gedaan
Heb dit weekend de ' Indian Summer ' in de Eifel nog meer kleur gegeven.
Was wel weer even wennen om met de standaard 80 pk van de Amazon onderweg te zijn in heuvelachtig gebied in plaats van de licht gekietelde 940 Turbo van mijn echtgenote...


The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-11-2016 08:06 #164796 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic wat heb jij vandaag gedaan
Ja, dan moet je plotseling weer schakelen hè? ;) Door de korte achteras van mijn Combi is hij hier in de heuvels minder amechtig..Maar prachtig die kleuren hoor!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.