wat heb jij vandaag gedaan

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
01-06-2016 22:25 #160871 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic wat heb jij vandaag gedaan
Dilemma ?

Er zijn steeds minder combi's en jij hebt alleen maar de achterschermen nodig......
Mijn schermen staan er nog en wat mij betreft staat het voorstel er ook nog steeds.
Het rechter scherm is zelfs al gedeeltelijk geresteaureerd.De schuurvondst kan dan compleet blijven.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-06-2016 22:34 #160872 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic wat heb jij vandaag gedaan
Wow Lars, wat een super Volvo dag heb je blog net met plezier gelezen. Proficiat met de nieuwe aanwinst. Ik zou niet te snel gaan slopen, volgens mij heeft de blauwe toch ook nog echt potentie om nog een keer een hele mooie wagen te worden. Met alle tools en voorbeelden die je nu hebt moet je volgens mij de vorm in je groene weer terug kunnen krijgen. Ik denk als je puur naar tijd kijkt dat je net zolang bezig bent met slopen van je blauwe combi en het goed passend maken van het donor plaatwerk als dat je nieuwe delen voor je combi maakt. Als je het goed bekijkt dan heb je alle moeilijke delen al zoals de schelpen en wielranden, wat je echt moet maken zijn de schermdelen en dat moet te doen zijn :) Die curses gaat je er zeker bij helpen.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-06-2016 22:35 - 01-06-2016 23:14 #160873 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic wat heb jij vandaag gedaan
Ik ga eerst wel eens naar Jacco, op zich was ik alweer lekker bezig met de dorpels enzo en de aankoop van vandaag doet daar natuurlijk niks aan af. Dan kan ik die blauwe misschien beter nog als project weer verkopen nu hij mij bij overcompleet lijkt te raken.
Want inderdaad Jan, ik heb die schermen bij jou toen niet voor niets laten staan. Als ze van mijn blauwe komen zijn ze heus niet opeens makkelijker te plaatsen. Mijn hoofd houdt er denk ik van om short-cuts de creëren en idealiseren, maar het is gewoon een kwestie van nog even doorzetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Jansen (GAST)
  • Martijn Jansen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
08-06-2016 17:53 - 08-06-2016 17:59 #161014 door Martijn Jansen (GAST)
Beantwoord door Martijn Jansen (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
Nieuwe banden laten monteren:





Apart verhaal wel: ik had deze banden gevonden op autobandenmarkt.nl en daar stond dat je ze bij de lokale garage kunt laten monteren. Toch heb ik er een beetje moeite mee om via internet banden te bestellen en ze dan bij de lokale garage er om te laten leggen. Dus maar eens gebeld met de lokale garage en die adviseerde mij om even een mail te sturen met welke banden ik wil hebben en dan zouden ze een offerte sturen. Zo gezegd, zo gedaan.
Krijg ik een paar dagen een mail terug:

Beste mijnheer Jansen,
Onze magazijnman heeft bij onze leveranciers geïnformeerd. Deze banden zijn niet via onze reguliere leveranciers te leveren.
Nog sterker, enkele verwijzen zelfs naar Autobandenmarkt.nl
Met andere woorden, de prijzen die daar vermeld staan, zouden ook onze inkoopprijs zijn.
Als wij deze banden daar bestellen, zijn wij genoodzaakt een opslagpercentage van 20% te rekenen.
Het blijft voor u dus voordeliger om de banden daar zelf te bestellen.
Ik hoor graag wat ik voor u kan betekenen.
Met vriendelijke groet,
Fred Koene

... :dry:

Meteen ook maar de oude reserveband laten vervangen:

Een Trelleborg white-wall. Volgens het www is Trelleborg omstreeks 1975 gestopt met het produceren van autobanden... :ohmy:
Als ik nu een keer een lekke band krijg ligt er in ieder geval een betrouwbare reserve in de kofferbak. :)

Att våga är att tappa fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-06-2016 12:09 #161028 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wat heb jij vandaag gedaan
Mooi hoor maar stiekem vindt ik de white wall op je reserve wiel beter passen bij de auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Jansen (GAST)
  • Martijn Jansen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
09-06-2016 12:26 #161029 door Martijn Jansen (GAST)
Beantwoord door Martijn Jansen (GAST) in topic Re:wat heb jij vandaag gedaan
De foto is de oude band, nu zit er een gewone zwarte op.
Whitewalls zijn mooier idd, ook een flink stuk duurder, prijzen gaan over de €200 per stuk... Vind ik niet leuk meer.

Att våga är att tappa fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-06-2016 21:54 #161053 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Re:wat heb jij vandaag gedaan
Die oud eis een diagonaalband. In mijn ogen levensgevaarlijk in modern verkeer (afgezien van de leeftijd).
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
22-06-2016 16:17 - 22-06-2016 16:18 #161338 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Re:wat heb jij vandaag gedaan
de Ama voorzien van led stadslampjes en led dagrijlampen, wat een bak licht komt er uit dat kleine spul
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Barends (GAST)
  • Pieter Barends (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
23-06-2016 10:46 #161346 door Pieter Barends (GAST)
Beantwoord door Pieter Barends (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
zo, dat staat mooi! waar koop je die?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
23-06-2016 17:48 #161353 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic wat heb jij vandaag gedaan
deze heb ik gekocht bij Autoledplaza.nl, de dagrijlampjes zijn de zg Eagle Eyes en die heb je grofweg in twee maten (diameter) 23 mm en 38 mm, ik heb de 38 mm, die andere zijn wel erg klein en geven minder licht


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.