Stuurrelais injectiesysteem

Lees meer
09-04-2017 16:49 #967067 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Stuurrelais injectiesysteem

volvofiel;244946 schreef : Ok, hij liep dus niet, dus dan neem ik aan dat het aan de stekkerverbindingen ligt bij de pomp. Ik ga een nieuw stuurrelais bestellen en volgend weekend de stekkers bij de pomp nalopen.
Dank Floris!


Heb je een multimeter (of minimaal een testlamp)? Dan kun je sowieso meten of je voor en na de pomp-zekering spanning hebt, en of dat bij de pomp nog steeds zo is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2017 17:34 #967068 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stuurrelais injectiesysteem
Ja ik heb een multimeter. Weet je welke zekering voor de pomp is?

Ik heb een nieuwe Bosch pomp gemonteerd en heb daarvoor de originele stekkers onder de auto moeten vervangen, kan best zijn dat er daar iets mis is gegaan :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2017 18:06 #967070 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Stuurrelais injectiesysteem
Helaas niet.. Maar hij zit in dat extra doosje tussen accu en binnenscherm samen met een tweede voor, meen ik, de mistlampen.

Dat ze op het oog heel lijken wil niet zeggen dat het elektrisch ook zo is..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2017 20:37 #967075 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stuurrelais injectiesysteem
Ah die, ja die had ik al gecontroleerd, ik dacht even dat je een andere bedoelde.
Mijn vermoeden is dat ik de stekkers bij de pomp bij het terug onder de auto schroeven van het hele "pakket" heb beschadigd/losgetrokken, want het was wel een gepruts om alles weer op z'n plek te krijgen.

Komend weekend ga ik er weer mee verder. Voor nu in ieder geval bedankt voor je hulp Floris!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2017 09:20 #967078 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Stuurrelais injectiesysteem
Als je nog een snelle test wil doen voor dit weekend, kun je idd bij het relais meten of je daar al 12V krijgt, zo niet dan is het toch die zekering achter de accu. Verder kun je ook nog je achterbank eruit trekken (2 sec werk) en daar vind je ook nog een stekker, of de 12V tot daar komt.
Laatste stap is dan onder de auto, of je daar 12V hebt.

Ik hoor de pomp bij mijn auto overigens ook niet lopen, maar hij doet het wel :)
Let ook op dat je plus en min goed om hebt aangesloten, anders pompt hij de benzine de verkeerde kant op (just saying) ;)

Als je zeker weet dat hij vonkt kun je ook nog wat benzine in de luchtinlaat goed, als hij dan wel aanslaat weet je dat hij het doet en dat het aan de benzine aanvoer ligt. Maar die truc kende je vast ook al :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2017 15:44 #967084 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stuurrelais injectiesysteem
Thx voor de tip, maar ik gooi liever niets in het inlaatspruitstuk vanwege backfires. En daar houdt de LMM niet van :)

Ik ga komend weekend verder. Wist trouwens niet dat er een stekker bij de achterbank zat, dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2017 17:19 #967263 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stuurrelais injectiesysteem
Ok, we zijn weer een stukje verder! Er zit inmiddels een nieuw stuurrelais op.
Wat meetresultaten:

Contact uit: +12,8 V op pin 30 van de relaisvoet
Contact aan: +12,8 V op pin 30 en pin 15 van de relaisvoet

Dus dat lijkt me in orde.

Echter, als ik meet bij de stekker onder de achterbank meet ik niet meer dan +9,8 V. Ik neem aan dat hier gewoon +12,8 V op hoort te staan en dat ik dus ergens 3 V verloren ben. Kan dat veroorzaakt worden door een te slechte massa? En welke "stekkerverbindingen" zitten er allemaal tussen het relais en de stekker onder de achterbank? Het lijkt me dat ik al deze stekkerverbindingen moet schoonmaken.

Overigens heeft dat stekkertje 3 draden: een zwarte, een bruine en een dunne witte. Ik neem aan dat zwart de massa is en bruin de +12 V. Maar wat doet die witte?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2017 21:25 #967267 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stuurrelais injectiesysteem
Ik ontdekte dat bij contact aan de schakelaar van de verlichting verlicht is, maar verder niets. Lampen ook niet.
Morgen ga ik de zekeringkast (die er in de motorruimte overigens als nieuw uit ziet) eens goed bekijken, net als de rest van de bekabeling. Ergens zit er iets niet goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2017 12:46 #967270 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stuurrelais injectiesysteem
Weer even een nieuwe tussenstand: zowel voor als na het kleine zekeringkastje op het binnenscherm heb ik +12,8 V, en voor zover ik weet is de zekering de laatste "tussenstop" voor de pomp.

Inmiddels heb ik ook de grote zekeringkast bekeken en de stekkers los, maar dit ziet er allemaal als nieuw uit. Glimmende contacten, geen half teruggedrukte of verbrande pinnen, ook de massa-aansluitingen glimmen me tegemoet.

Ik ben echter al wel de nodige "extra bedrading" tegengekomen voor o.a. de radio en nog een andere accessoire. Inclusief een geïmproviseerd, zwevend relais achter het dashboard. Dus ik zoek verder :+

Als in de tussentijd iemand nog tips/trucs heeft, hoor ik die graag! Elektronica is niet mijn sterkste kant...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2017 13:20 #967272 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Stuurrelais injectiesysteem
Wat meet je bij de pomp?
Kan het verminderde voltage niet komen omdat het pinnetje slecht contact maakte?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets