Stuurrelais injectiesysteem

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2013 17:02 #939764 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stuurrelais injectiesysteem
Klinkt goed en veelbelovend. Komt er een lijst met onderdelen zodat de doe-het-zelvers hier ook mee aan de slag kunnen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-11-2013 17:24 #939765 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Stuurrelais injectiesysteem
Ja, ik kan wel wat vrijgeven. Maar de 'hobbyist' kan er niet heel veel mee denk ik. Ik zal een soort van kits moeten gaan maken die er makkelijk in te bouwen zijn voordat iedereen er wat mee kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-11-2013 22:34 #939796 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stuurrelais injectiesysteem
Dat zou nog mooier zijn maar de vraag is of jij daar de benodigde zin en tijd voor hebt :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2013 15:32 #939875 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Stuurrelais injectiesysteem
Zin, jawel.. maar wat moet het dan gaan kosten? Ik ben al bezig het systeem te minimaliseren zodat een ombouw makkelijk blijft. Het relais blijft heel op 15A voor een dag, dus dat zit ook wel snor. Mijn labvoeding kan niet meer stroom leveren, en ik ben nog niet naar de Porsche gegaan om een real-life test te doen. Gisteren heb ik tevens een optionele ingangsbescherming gemaakt die tegen extra hoge pieken van de bobine beschermt. Daarnaast heb ik net een andere MOSFET binnengekregen die het in z'n eentje moet kunnen ipv 2 parallel. Dat is weer net wat simpeler. Nu zal de gemiddelde electrotechneut zeggen: er zijn honderden mosfets die 20A+ kunnen schakelen. Ja, maar ik wil het zonder extra koeling doen en daarnaast zo goedkoop mogeljk met normaal bestelbare spullen. Dan wordt de keus weer wat kleiner.



Is er iemand die een 360 relais over heeft? Defect is geen probleem. Ik heb namelijk de modificatie voor een 924 relais gedaan. In werking zijn die dingen hetzelfde, maar als ik een tutorial wil kunnen schrijven van de ombouw, dan moet ik wel foto's hebben van het juiste relais om te gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-11-2013 17:34 #939879 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stuurrelais injectiesysteem
Ik heb een kapotte, weet alleen even niet waar ie is.. ik zal straks eens zoeken, mocht ik hem tegenkomen dan kan ie wel jou kant op!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2013 18:34 #939882 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Stuurrelais injectiesysteem
Top! Geef me een pm als je hem hebt gevonden en dat krijg je mijn adres

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-03-2014 16:16 #942913 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stuurrelais injectiesysteem
Mijn Bosch relais 0280230001 hield er opeens mee op. De WW hoefde me slechts 16 km te slepen om weer thuis te komen.
(Had ook op Sicili? kunnen gebeuren, waar ik vorig jaar nog was met deze witte GLT.)
Blijkt dat er eigenlijk een Bosch 0280230005 op hoort.
Duur.Dus verder gekeken. Wiegel Automotive doet het niet meer en verwijst naar WTA parts Wijchen.
Daar de H?co 132010 besteld voor 42 euro inclusief 7,50 verzendkosten.
Deze vervangt de Volvo1326730.
Ik hoop dat mede -injectieleden hier wat aan hebben.
T.J.Koelmans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2017 15:16 #967063 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stuurrelais injectiesysteem
Zo, even wat stof afblazen hier!
Na weken sleutelen was mijn witte 360 injection (B200EA, 1988) vandaag voor het eerst in 15 jaar klaar om gestart te worden.

Helaas sloeg de motor niet aan :+

De brandstofpomp (ja, is nieuw) hoor ik niet zoemen. Ik heb de zekeringkasten schoongemaakt en ook de aansluitingen van het stuurrelais schoongemaakt. Even pin 30 met 87b verbonden met een paperclip, maar ik hoorde de pomp van achter het stuur niet zoemen. De motor hikte wel een keer tijdens het starten...

Ik heb nog niet zoveel ervaring met de injectieversies. Als 30 en 87b verbonden zijn, moet de pomp dan ook draaien als de auto NIET op contact staat? Heb ik de verkeerde pins met elkaar verbonden?
Verder misschien nog tips..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2017 16:04 #967065 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Stuurrelais injectiesysteem
Met doorverbinden op de relaisvoet van 30 naar 87a of 87b (dat mag ik kwijt zijn) moet de pomp altijd lopen, onafhankelijk van of er een sleutel in het contact zit en op welke positie die staat.

De pompen zijn ook nieuw luidruchtig genoeg om te horen als je onder de motorkap bezig bent.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-04-2017 16:29 #967066 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Stuurrelais injectiesysteem
Ok, hij liep dus niet, dus dan neem ik aan dat het aan de stekkerverbindingen ligt bij de pomp. Ik ga een nieuw stuurrelais bestellen en volgend weekend de stekkers bij de pomp nalopen.
Dank Floris!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets