Een 360 als eerste auto
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Hammerite is helaas geen omvormer, enkel een stopverf, een afdekker. Wel één van de betere. Het valt een beetje is dezelfde categorie als loodmenie, prachtig spul maar voor de juiste toepassing.
Ik moet zeggen, ik gebruik het zelf ook wel eens op de auto. Ideaal spul voor steenslag butsjes bijvoorbeeld.
Een komborstel vindt je bij de meeste bouwmarkten wel. Als het in prijs niet gigantische veel uitmaakt zou ik er eentje nemen met in elkaar gedraaide staaldraden, dat werkt fijner omdat de draden dan niet zo makkelijk één kant op gaan staan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het armpje dat uit de deur komt is wel helemaal ingeklapt (terug de deur in zegmaar) en kreeg ik zo gauw niet terug de deur uit. Hebben jullie daar nog tips voor if zou ik dan even het hele deurpaneel moeten verwijderen? Erin haken met een imbus en dan kracht zetten had weinig effect...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Heb dat zelf niet gehad, je kunt het deurpaneel inderdaad maar verwijderen en kijken of je iets met de veerspanner zelf kunt, de veer omwijt houden met iets van een hefboom en dan de stang naar buiten duwen o.i.d.
Zou zo even niets anders weten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het is een ronde kop met een 10x10mm vierkant in 't midden, maar ik heb zelf dus geen gereedschap wat hier in past. Ik ga vanmiddag maar eens naar de bouwmarkt om een stukje 10x10 staal te halen, maar 't lijkt me sterk dat Volvo zo'n aftapplug d'r in zou doen.
En ik neem aan dat ook hier weer een koperen ring nodig is? Ik zie er op het moment geen zitten namelijk...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
(Ik zie op de foto een groenige zweem van het koper hydroxide + een duidelijke lijn die aangeeft dat er een ring tussen zit)
Deze carterpluggen kun je met een universele carterplugsleutel zo los draaien. Als je die niet hebt zou ik je NIET adviseren om naar een bouwmarkt te gaan voor 10x10 pisbakkenstaal. Dat ga je gegarandeerd krom draaien. Dus, op naar de automaterialenzaak en een carterplugsleutel voor vierkante pluggen halen. Vaak hebben die dingen 2 uiteinden waarvan 1 kleiner is dan die voor deze blokken nodig hebt. De andere kant is precies goed.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Als hij écht vast zit, en aan je foto te zien zou dat best eens het geval kunnen zijn, kun je ook een carterplugdop kopen. Zo'n dop is je op een wringijzer of ratel kunt zetten. Dit is wat duurder dan zo'n carterplugsleutel of een goedkoop 3/8'' wringijzer wat er eigenlijk niet voor gemaakt is, maar de kans dat je hem zonder schade los krijgt is ook aanzienlijk veel groter.
Ik zou ook adviseren meteen een andere plug te kopen. Deze kosten geloof ik een euro of 8, en dan ben je van die bonk roest af.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik sleutel inderdaad aan straat op mijn eigen oprit, maar de plug kwam prima los.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik heb de roestige plekken waar nodig bijgewerkt zodat dat weer een flinke tijd mee kan gaan.
Nu waarom ik dit alles aan het demonteren was: een fikse deuk. Ik had voor de gein een offerte aangevraagd via zo'n schade-reparatie site maar daar vroegen ze maar liefst 850 (de goedkoopste) tot 1200(!) euro voor. Ik vond zulke bedragen bizar dus besloot ik het zelf eens te proberen. Hieronder de deuk:
Ik heb de deuk zelf wat uitgedeukt en wat bijgewerkt met lak, en dit is het resultaat:
Bij lange na niet perfect, maar beter dan zo'n deuk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.