× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Een 360 als eerste auto

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-02-2018 12:03 #973903 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto
Ik zou de hammerite vervangen door (zink)primer, loodmenie/ijzermenie owatroll,... Hammerite is op zich prima spul, maar je kunt er eigenlijk niks van lak of plamuur overheen zetten. Dat gaat reageren of hecht niet niet goed, dat soort ellende.

Wat mij zelf goed bevalt is ongeveer het zelfde als jou manier. Voor het verwijderen van roest gebruik ik de slijpschijf met komborstel tot alle roest weg is. Vervolgens roestomvormer van Action, zinkprimer, en afstrijkkit i.p.v. plamuur omdat dat beter hecht en er geen vocht in trekt (is alleen iets minder goed strak te maken). Tot slot netjes spuiten met primer en lak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-02-2018 13:43 #973905 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto
Dank voor de tip Bart, daar had ik nog niet aan gedacht. De slijptol zal 'm hier niet worden overigens, sinds het wel stukjes zijn van ~5cm breed maar maar 1cm hoog, en ik wil de lak er omheen natuurlijk zo goed mogelijk laten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-02-2018 14:02 #973906 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto

Marty360GLS;248652 schreef : De slijptol zal 'm hier niet worden overigens, sinds het wel stukjes zijn van ~5cm breed maar maar 1cm hoog, en ik wil de lak er omheen natuurlijk zo goed mogelijk laten.


Daar kun je in de bouwmarkt dan weer hele mooie dingetjes voor krijgen:



Doet eigenlijk het zelfde als een komborstel op een slijptol, maar het werkt wat minder snel en de staalborstel verslijt wat sneller. Het werkt echter wel heel veel beter dan een handborstel. Bovenstaande staalborstel koop je voor een euro of 5 en past in elke (accu)boormachine.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-02-2018 19:41 #973909 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto
Zulke dingen heb je ook voor op de slijptol:

Dit exemplaar (eerste zoekresultaat) kost maar liefst €1,92 (zie: www.hmk.nl/gereedschap/staalborstel-100-mm-vlak-haakse-slijper/ ) en omdat je een veel hoger toerental hebt dan op de boormachine gaat het veel beter.
Niet te hard drukken... :f

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-02-2018 19:48 #973911 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto
Om daar even op in te haken Leon, die met messing draden moet je niet hebben, die zijn zachter (te zacht). Als het stiekem toch staaldraadjes zijn is het geen probleem.
De slijptol met staalborstel heeft ook mijn voorkeur boven de boormachine, maar voor kleine plekken kan een boormachine dan weer delicater werken. Het is een keuze die je maakt.
Tegenwoordig gebruik ik voor kleine plekjes de dremel ook nog wel eens, wel met slijpschijfje in plaats van staalborstel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-02-2018 14:16 #974120 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto
Wou ik vandaag naar de lokale bouwmarkt rijden om 't een en andere te halen tegen de roest... Start de 360 niet! De startermotor ging eerst nog zo'n 2-3 seconden over, maar nu hoor ik alleen het "kloenk" geluid van wat lijkt op een omspringend relais. Ik heb al starterkabels geprobeerd, en de voltmeter gaf ruim voldoende aan, maar wederom alleen het geluid van een relais en de motor draait niet. Ik heb zelf nog nergens aangezeten, de lokale automonteur (die ook de auto van mijn moeder "in onderhoud" heeft) zou zo 's langskomen.
Heeft iemand ondertussen ideeën over wat 't kan zijn? Ik denk zelf gewoon de startermotor, maar wellicht is 't iets anders? Ik ben zelf volgende week op vakantie dus ik denk dat ik 't maar 's in de garaga laat maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2018 16:51 #974121 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Een 360 als eerste auto

Marty360GLS;248875 schreef : Wou ik vandaag naar de lokale bouwmarkt rijden om 't een en andere te halen tegen de roest... Start de 360 niet! De startermotor ging eerst nog zo'n 2-3 seconden over, maar nu hoor ik alleen het "kloenk" geluid van wat lijkt op een omspringend relais. Ik heb al starterkabels geprobeerd, en de voltmeter gaf ruim voldoende aan, maar wederom alleen het geluid van een relais en de motor draait niet. Ik heb zelf nog nergens aangezeten, de lokale automonteur (die ook de auto van mijn moeder "in onderhoud" heeft) zou zo 's langskomen.
Heeft iemand ondertussen ideeën over wat 't kan zijn? Ik denk zelf gewoon de startermotor, maar wellicht is 't iets anders? Ik ben zelf volgende week op vakantie dus ik denk dat ik 't maar 's in de garaga laat maken.


Zet je accu eens aan de lader, verwacht dat hij daarna weer gewoon start. Zo niet dan denk ik dat je accu aan zijn eind is. Deze zou zoiezo wel slecht zijn en met de koude buiten temperatuur nog een stuk vermogen kwijt zijn.
Mocht je geen lader hebben dan kan je ook met een paar man de auto aanduwen of aanslepen en na klein ritje kijken of de accu is bijgeladen. Accu vervangen stelt niks voor. Hier is echt geen monteur voor nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2018 17:52 #974122 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Een 360 als eerste auto
Ja maar hij heeft startkabels geprobeerd, als de startmotor het dan nog niet doet vermoed ik dat de startmotor zelf aan een revisie toe is.

Deze hebben helaas ook niet het eeuwige leven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-02-2018 18:00 #974123 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Een 360 als eerste auto
Als je startkabels hebt geprobeerd en/of de accu hebt doorgemeten en goed bevonden is het 90% kans de startmotor. Ooit lukt het nog wel om hem tijdelijk weer aan de gang te krijgen door er met een hamer o.i.d. tegen te tikken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2018 18:24 #974124 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Een 360 als eerste auto
Precies mijn gedachte, solenoid op de startmotor die blijft hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets