× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Steven's derde Volvo 340 DL

Lees meer
23-06-2021 19:17 #1041367 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Motor is gedaan, de 360 even opzij gezet, om hiervan nu de versnellingsbak onderhanden te nemen.
Even tussendoor nog mooie nieuwe pootjes voor er onder gezet. De remschijven waren namelijk ook helemaal op.
En achter nieuwe trommels + schoenen gemonteerd.


Daarna begonnen aan de versnellingsbak. Deze lekte nogal veel olie bij de keerringen en de pakkingen van de 5de versnelling.
Dus bak er onderuit, en de 5de versnelling eraf om daar bij te komen.
Eerst maar eens de buitenkant grondig zitten schoonmaken. Dat sleutelt een stuk fijner :)





Tussenkeerring blijkt nog prima, de ATF olie van de bak is niet bij het diff gekomen. Is nog erg soepel (achteraf) en als dat al 300.000km goed gaat geloof ik dat wel.
Deze bak heeft wat meer gelopen dan de auto. Aangezien er standaard een 4 bak onder zat heb ik deze destijds uitgewisseld.




Hulp pen gedraaid voor het eraf trekken van de behuizing van de 5de versnelling. Ook de poelietrekker dusdanig aangepast dat deze precies past.





De voorste pakking en keerring waren nog kurkdroog dus die laat ik voor nu lekker zitten.
De deksel aan de zijkant zweette ook wat dus die gelijk ook vernieuween.
Gelukkig nog allemaal te krijgen bij Skandix.

Morgen maar eens schoonmaken en in elkaar zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2021 19:11 #1041406 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Bak zit weer in elkaar en lekt niet meer :)

Gelijk hulpveren gemonteerd. Met de gereviseerde veerpoten staat de neus iets hoger. En met die gastank achterin moet dat gecompenseerd worden.





Volgende stap nog wat laswerk en dan helemaal tectyleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2021 17:24 #1041666 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Steven's derde Volvo 340 DL
De auto aan het voorbereiden voor de winter, zeker omdat ik er aankomende Februari mee naar Noorwegen en Zweden rij, en omdat het gewoon altijd m'n winter auto / pekelbak blijft.
Voorzien van: Gele Hella's, motorvoorverwarmer, achterruitewisser, dakrek voorzien van verstralers (voor de Noorwegen trip en daar kunnen dan de spijkerbanden op)




En de motorvoorverwarmer:



Van deze alleen nog even de bedrading aansluiten.



En heb er nog veel meer plannen mee, maar dat volgt nog..... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets