× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Steven's derde Volvo 340 DL

Lees meer
29-01-2017 11:47 #634398 door Steven340
Steven's derde Volvo 340 DL is gemaakt door Steven340
Naast de 340 DL Rai Special en de DL diesel nu ook een "gewone" 340 DL
Bedoeling is deze op te lappen en gaat uiteindelijk m'n broer in rijden.

Wilde per se een handbak, maarja een goedkope 340 met handbak vind je niet veel meer.
Gelukkig had Erik er nog eentje staan, oorpronkelijk met een 4 bak maar later is daar een 5 bak voor in de plek gekomen.

Hij is niet al te best, maar ja er zijn al zoveel 340's gesloopt dus deze komt weer de weg op.
Heeft inmiddels wel dik 2 ton gelopen maar wel met een Solex carb. + 5-bak en smalle 155 banden wordt dit toch wel een hele zuinige ;) 1 op 17 moet makkelijk haalbaar zijn.

Is verder erg verrot, achter beide veerpoot schotels zitten flinke gaten.
De dorpels hebben hier en daar wat gaten en de linker achterdeur is verrot. De andere deuren zijn dan weer helemaal roestvrij.

Een aantal panelen spuit ik opnieuw en de rest van de lak probeer ik weer helemaal met poetsen en polijsten terug te brengen naar jawel... donkerblauw. (195-5) zo erg is deze inmiddels verschoten.

Linkerspatbord is ook helemaal roestvrij, wat erg opmerkelijk was want in de o zobekende hoek onderaan bij de deur zat erg veel vochtige modder aan de binnenkant.
Andere spatbord is gedeukt en verrot.

Voorbalk is ook helemaal ingedeukt en aan de onderkant weggevreten. Ook APK afkeur.

Een deur en scherm had Erik nog liggen, een voorbalk ben ik nog naar opzoek.

Gisteren de eerste vorderingen gemaakt kwa laswerk.


Bovenkant uitgeslepen en verder aan de onderkant tot waar de roest doorliep.


Eerst het bovenste plaatje vast gebakken en menie er over gedaan.
Onderkant moet nog. Ja is een beetje bak en braad werk maar is wel dicht en het zit vast :+ kwam er een beetje lastig bij.


Tot zover het begin, heb maar één dag in de week de tijd. Dus hopelijk volgende week weer verder.

Bedoeling is deze begin maart klaar te hebben.
Dus ja even een projectje tussendoor, daarna de 343 weer oppakken.

Komen ook weer de originele 4.5J stalen velgen onder nadat deze weer mooi gespoten zijn.
Een mooie rechte achterbumper heb ik ook nog liggen + achterlicht.
Verder is er een koelslang lek, wordt ook allemaal vervangen, gelijk een nieuwe waterpomp, carburateur reinigen en reviseren etc....

Gaat weer een mooie auto worden :yesyes:









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2017 12:57 #966220 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Je hebt daar dus 2 plaatdiktes die heel kort bij elkaar liggen, nietwaar?
Misschien dat daar in de lakstraat al niet goed voorgereinigd kon worden
en de primer er niet goed bij kon komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-01-2017 14:25 #966221 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Steven's derde Volvo 340 DL
daar kon niet eens primer laat staan lak bijkomen daar is eerst van dat afdicht prut gespoten en als dat niet goed is gedaan kan er vocht bijkomen met de resultaat die je boven ziet, heb het zelf ook gehad met mijn auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2017 14:28 #966222 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Er zitten zelfs 3 platen op elkaar.
De bovenste die ik net gelast heb.
Daaronder de plaat van de "wielkuip"
En daarweer op een hele dikke met een hoek profiel voor de stefigheid van de veerpoot die het hele chassis draagd. Net nog een stukje van te zien naast de veer. Dat hoort helemaal door te lopen naar de andere kant.

En zoals ook te zien is op de foto van onderaf dat ik net uitgeslepen heb zit er in het binnenscherm ook nog een holle ruimte waar ook weer heel veel platen bij elkaar komen.
Heb van onderaf plaatje voor plaatje weggeslepen totdat ik er helemaal doorheen was, zo kon ik goed zien hoe alles precies zat.

Durf niet te zeggen hoe dat destijds ging met de primer in de lakstraat, voor alles wat ik kon zien zat er wel primer op, op de ene plek wat meer dan de andere, dat wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2017 15:26 #966223 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Respect hoor, leuk. Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2017 17:51 #966226 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Respect voor deze klus, en succes met het opknappen.
Niet per se kritisch bedoeld hoor, maar was het niet veel makkelijker geweest om een nette 340 automaat te nemen en die om te bouwen naar handgeschakeld? Als je een 340 Special of zelfs GL Special neemt heb je een hele complete uitvoering voor heel weinig geld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2017 18:01 #966228 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Steven's derde Volvo 340 DL
No offense, maar wat mij betreft mag al dat soort dingen bij wet verboden worden... }:)
Het VIN-nummer schrijft voor wat de motor was, welke versnellingsbak en in sommige gevallen zelfs een uitrustingsniveau. Op de typeplaat staat verder de kleur en interieurcode.
En daar heeft men het maar bij te laten.
Maar goed, dat zal mij waarschijnlijk de enige maken die er zo over denkt... :f

[Edit] De knutselaars kunnen wat mij betreft rustig hun gang gaan, maar dan wel net als in de aviation met een "eXperimental". Sowieso goed als er wat meer luchtvaart-style regulering komt in de automotive industrie, zeker met de "intellegentie" die men aan het introduceren is en tegen de kat-handel... [/Edit]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2017 18:12 #966229 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Zo gelukkig ieder zijn smaak en ieder zijn ding natuurlijk Leon :)
Persoonlijk zal het mij een worst wezen of iets al dan niet origineel is, als ik het maar mooi vind. Wel probeer ik alles zo te maken dat het er origineel uitziet en wil ik altijd terug naar het origineel kunnen.
Beetje off-topic, maar als ik bijvoorbeeld nog eens een betaalbaar 3-deurs GLT-interieur vind, wil ik die in mijn GL Special zetten :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2017 18:18 #966230 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Dat is ook de rede waarom ik deze opknap, ombouwen naar handbak kan ik slecht tegen, het hoort immers niet bij die auto. Deze was oorspronkelijk een 4 bak, als het aan mij had gelegen had ik deze ook weer terug gebouwd maar goed, aangezien m'n broer veel snelweg zal rijden hou ik het hier maar bij. Hetzit er immers al onder.

En die GL specials zijn nog wel wat mensen die zoiets willen kopen, hier kwam geen hond voor. Dan zou deze alleen maar verder weg rotten en uiteindelijk alsnog gesloopt worden. Nee dat kan ik niet toelaten :f dat zou dan de zooveelste zijn en blijft er niets over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-01-2017 07:09 #966232 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Steven's derde Volvo 340 DL
Mooi dat hij opgekapt wordt Steven, ik blijf dit topic met veel plezier volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets