Steven's derde Volvo 340 DL
- Albert Jan Algera
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Ik denk juist dat het meer werk is.
Paar plaatjes inlassen is echt de moeiteniet in vergelijking met twee auto's slopen, om vervolgens de zooi weer pas te maken in de goede kas.
Kabeltjes trekken, alles sorteren en labelen, sorteren, omschroeven, knapt er weer wat, nieuw bestellen, wachten op post, verder sleutelen, knapt weer wat, pas maken, afstellen, e.d.
Dan is uitslijpen, plaatwerk pasmaken, lassen en spuiten toch vele malen simpeler?
:+
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Doe alles buiten namelijk.
Vandaag de andere kant aangepakt. Deze was wel iets verder heen dan links.
Gat tot waar de roest doorliep uitgeslepen. Beetje hetzelfde verhaal als de andere kant.
Vervolgens een mooi passend plaatje gemaakt en dichtgebakken. Daarna lekker dik de menie erop gesmeerd. Wordt uiteindelijk nog wat glad gestreken met strijk kit zoals de rest van de auto af fabriek ook behandeld is, daarna in kleur spuiten en zie je er bijna niets meer van.
Onderkand en een stuk binnenscherm moeten nog, maar dat is voor de volgende keer weer, begon al weer donker te worden. Stap voor stap, uiteindelijk kom ik er wel
En ziehier de voorbalk, aan de onderkant helemaal weggerot en flink ingedeukt, overgens hier niet te zien maar onder de radiator is het ook helemaal weggevroten.
Inmiddels heb ik een complete voorkant van een donor liggen met een nog redelijk mooie voorbalk, dus dat wordt vervolgd...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Dat komt helemaal goed met deze bolide...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Aller eerst de buitenste plaat weggeslepen, en tot de restanten netjes los geboord met een puntlas boor.
En dan zien we het volgende:
Daarna het rotte gedeelte eruit geslepen, de hoekjes express laten zitten, deze was van het donor stuk helaas verrot, gelukkig bij de huidige balk nog niet, wat je ziet is maar oppervlakte roest.
Daarna de balk van het donorstuk netjes los geboord. Ook hiervan zijn de hoekjes slecht, daar zet ik stukken in van de huidige balk.
Vervolgens de binnenbalk uitgeslepen en pas gemaakt.
Hiervoor heb ik met een speciale tang een hoek profiel in de plaat geknepen waardoor deze ook achter de huidige plaat steekt, voordeel is dan dat je er met het lassen niet zo makkelijk doorheen brand.
En tot slot vast gehecht.
Volgende keer verder met het aflassen van de binnenbalk, alles kaal slijpen, en de buitenbalk erop maken. Dan goed antiroest behandelen.
Daarna nog meer roest aanpakken, want voorlopig zijn we er nog niet :+
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Veel mooier en duurzamer dan zomaar een paar plaatjes eroverheen lassen.
Nu kun je hem echt goed behandelen tegen roest.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.