Steven's derde Volvo 340 DL
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Achteraf erin boren kan, maar laat inwendig bramen achter, die weer gaan roesten.
Wat zou je nog kunnen doen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Ik probeer via de andere gaatjes de tectiel overal heen te krijgen, en wat jij al zei over die bramen dacht ik zelf ook al en daarom heb ik dat gat express maar weggelaten.
Ook omdat deze dus aan de andere kant ook niet zit.
Tenzij iemand daar nog tips over heeft hoor ik het graag.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Cosmetisch is deze zoe goed als klaar.
Afgelopen weekend de laatste voorderingen gemaakt aan de carrosserie:
De voorbalk eerst in de primer, daarna in de antisteenslag lak.
Daarna de voorbalk in kleur gespoten en verder de voorkant opgebouwd.
Tot slot is er nog wat laswerk door Erik aan de wielkasten voor uitgevoerd, namelijk voor extra versteviging voor de veerpoot, aangezien dat met de grote gaten die er zaten ook helemaal was weggerot. Dit weer hersteld.
Hij heeft inmiddels APK.
Merkte op de lange terugreis dat er techniesch nog wel een hoop aan de auto moet gebeuren, zo kom ik drastisch vermogen te kort.
De motor wilt niet meer dan 3000 toeren maken wat in z'n 5 op 100 km/h komt. Sneller ging de auto dan ook niet.
De motor houdt heel erg in, wat ik zelf vermoed is dat de onstekings tijd niet goed staat. Dit moet ik nog even verder uitzoeken, heb er verder nog niet naar gekeken.
Maar motorisch kan ik het volgende wel zo goed als uitsluiten.
- Carburateur is gereviseerd (Solex)
- nieuwe bougies
- nieuwe verderkap + rotor
- nieuwe bougie kabels
- olie ververst
- kleppen gesteld
Loopt zeer mooi stationair, CO staat goed etc....
- Verder doet de snelheids meter het niet
- Moeten de brandstofslangen nog vervangen worden, zijn overal nog de originele.
Kwam er ook achter dat er toch een LPG installatie heeft ingezeten, de gaten voor de tank zijn afgeplakt met ductape.
- Achterruit verwarming fixen
- koppeling afstellen, pakt er hoog op.
- versnellingspook blijft in z'n vrij niet mooi in het midden staan, veertjes gebroken.
- Nog verder extra antiroest behandelen.
- Originele stalen wielen er onder, staan nog bij de spuiter.
- Stootstrips terug op de gespoten deuren plakken.
- Grondig poetsen en schoonmaken.
Dus is nog wel het een en ander aan te doen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Heeft de motor nog een goede compressie? Ontstekingstijdstip checken kan ook nooit kwaad. Zitten er contactpunten in of al een renix?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
En loopt de motor wel mooi rond bij elk toerental?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Verder heeft hij een renix.
Compressie meter heb ik liggen, evenals een stroboscoop lamp, dus aankomend weekend maar eens wat dingen checken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
De witte 340 staat toch binnen geschorst, zal de renix zelf eens uitwisselen. Aangezien dat ook een B14.3E is.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Bekijk na een langere rit de bougies allemaal eens goed, die vertellen je vaak ook een hoop.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Dacht even dat 'ie contactpunten had, maar niet dus.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.