× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's '84 340Winner

Lees meer
17-08-2013 17:16 #934505 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's '84 340Winner
dat is met alle anti-steenslag coatings zo; ik heb de rand onder de grille ook eerst daarmee gespoten en vervolgens niets met de textuur gedaan, is dus mooi glad gebleven:)

hier even vlug een schetsje van de voorbalk getekend; links zoals de oude situatie rechts de nieuwe situatie met bij de 2 oranje strepen de plaatsen waar gelast is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2013 18:47 #934510 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's '84 340Winner
ah op die fiets

maar hoe heb je die hobbelige structuur erin gekregen dan?
bij mij is dat niet gelukt en die opvallende plekken in de dorpels vind ik echt gruwelijk irritant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-08-2013 20:15 #934517 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's '84 340Winner
de fabrieks steenslag bescherming werd er met een spuitpistool op gezet; met een hele grote spuitnozzle en lage werkdruk. Het spul gaat dan "pruttelen" en wordt vanzelf bobbelig. Er zal vast een grote factor vakmanschap in zitten maar als je die echte ronde bobbeltjes structuur wilt moet het denk ik zo.

Hoe Anjo het met een spuitbus zo krijgt weet ik ook niet eigenlijk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-08-2013 20:38 #934522 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's '84 340Winner
Je zou misschien zo'n spuitmondje met slangetje kunnen nemen zoals bijvoorbeeld op de remmenreiniger vaak zit. Als je daar verf mee probeert te spuiten komt het er in druppeltjes uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2013 18:05 #934881 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's '84 340Winner
hij zit sinds vorige week weer in elkaar trouwens, nu nog een keer poetsen als ik een keer tijd en geen spierpijn heb:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2015 13:09 #957948 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's '84 340Winner
1e x pech met het ding:D

pa reed naar huis, rijd net het dorp in en hoort een harde KLUUUNK met een slepend geluid tot gevolg... die paar honderd meter overleeft ie wel was de gedachte en 's avonds hoorde ik het verhaal aan. dat kan niet missen dacht ik direct, moer van de secundaire as op de CVT losgelopen. een korte diagnose (even bukken en onder de auto kijken) bevestigde dit en toen kon ik gaan inplannen welke doordeweekse avond ik hiervoor ging gebruiken..

het was bijzonder warm de afgelopen weken en aangezien ik regelmatig op het water vertoefde in m'n spaarzame vrije tijd


kwam het er maar niet van, tot het weer eindelijk mee ging werken. nog steeds droog maar nu 22 graden aan het einde van de middag ipv 28+, een haartje te fris om 'savonds nog te gaan watersporten maar ideaal om even onder de volvo te gaan liggen;)

zo ziet het er dan uit


met het grotere deel van de CVT beschermkap kwam de moer tevoorschijn


secundaire losschroeven van het subframe, bakken zo dicht mogelijk bij elkaar schuiven, wat rommelen met de riem om hem zo diep mogelijk in de primaire poelies te krijgen, secundaire schijven wat ronddraaien tot de vertanding op de as goed pakt, lijmtang erop om bij het draad te komen en vervolgens de moer weer vastdraaien, eitje. nog even de schijfafstand stellen en het schoot alweer een heel eind op.


toen even kort een stukje gereden tot 140kmh+ om te kijken of de CVT nu naar ging trillen, de schijven zijn immers gebalanceerd. dit viel bijzonder mee dus weer terug naar de parkeerplaats om de moer te borgen


die loopt niet meer los:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2015 13:49 #957950 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's '84 340Winner
Mooie compacte how-to Anjo :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-07-2015 15:00 #957951 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's '84 340Winner
He, wat zie ik daar nu over de stoep voorbij komen? Oh, het is de lasrobot van Anjo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-07-2015 13:14 #957959 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's '84 340Winner
Diezelfde moer zijn we op vakantie in zuid-Frankrijk een keer kwijtgeraakt, ergens eind jaren '80. Hele camping mee helpen zoeken naar die moer: en ja hoor, toch weer teruggevonden in het schrale gras.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2015 18:54 #957961 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's '84 340Winner

AvdAkker schreef : [...] die paar honderd meter overleeft ie wel was de gedachte [...]


Ow heeeeeerlijk die zorgeloze instelling, en vervolgens de sleuteltjes in je handen duwen zeker, "los het maar even op" :D

Prachtig :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets