× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's '84 340Winner

Lees meer
22-06-2013 11:55 #932704 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's '84 340Winner
Wat je zegt J-L, ik dacht ook al; nu komt het hoor, heeft ie zelf een RVS tank in elkaar gelast, wat een domper ;)

Nou ja, anyways, die kan weer een tijdje mee zo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-06-2013 12:52 #932706 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's '84 340Winner
hey hij staat op naam van m'n vader he, moet die man niet teveel gaan verwennen:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-07-2013 22:05 #933645 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's '84 340Winner
ik zat het sloopredders topic zojuist wat op te schonen, en daar zag ik weer terug dat deze auto dus bijna op de sloop gestaan had...

staat er een stuk florisanter bij zo!! Dat poetsen moet je gewoon aan de pro's overlaten. Iets met schoenmaker en leest enzo :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2013 23:24 #933651 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's '84 340Winner
heb pas alvast geoefend op de witte ASX van m'n ouders:D mja, die lak is net een jaar oud, van de winner bijna 30. hij gaat overigens ook wel gepoets worden, maar er moet nog wat gelast en gespoten worden aan de voorkant en achterkant dus ik stel het nog even uit:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-08-2013 18:13 #934379 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's '84 340Winner
was toch wel blij dat ik eerst naar m'n MIG lasapparaat ging kijken voordat ik aan de gang ging, er zat roest op de geleiderol


er zat nog pakweg een halve kilo draad op de spoel, maar daar zag ik ook roest dus die heb ik direct in de oud staal bak gekieperd; nu een nieuw 5KG haspeltje gemonteerd, geleiderol schoongemaakt in de draaibank, toorst voorzien van nieuwe contacttip en gasmondstuk en het spul kan er nu weer even tegenaan.


voor het herstellen van de voorkant maak ik maar een keer gebruik van de oprit, het past allemaal maar net (eigenlijk net niet) maar het is precies genoeg ruimte en een half gestripte auto op straat laten staan kan eigenlijk ook niet.


frontje eraf geschroefd en daarna de schermen; maar daar kreeg ik de deuren niet ver genoeg voor open dus hij moest weer even van de oprit af. op straat weer even gaan schroeven en toen ik ze eraf had werd ik zeg maar toch wel redelijk vrolijk





want de wielkuipen zijn compleet intact! mooie gelegenheid om de oude tectyl straks te verwijderen en het te behandelen, scheelt weer wat werk voor over een paar jaartjes.

aangezien het ging regenen ben ik maar binnen begonnen aan de schermen, eerst rechtsvoor; die is iets minder erg als de linker en dan heb ik als deze klaar is een mooie spiegelbare mal voor de andere. eerst het te repareren stuk bepalen


nieuw plaatje Zincor 0,8mm


de rand erin maken, zo'n randje krijg ik niet voor elkaar op onze zetbank dus dan maar met de bankschroef:)


aftekenen


langs de zijkant de rand weer platslaan


om te vouwen rand op maat maken


hoek weer opmeten


zetten


rest van het randje omslaan


rekgleufje dichtlassen


en met een stalen hamertje het stuk wat richten op het aambeeld


passen


aftekenen


en slijpen maar


verzetje + ponsgaten in de plaat gemaakt, daarna aan het scherm gelast; heb express voor deze methode gekozen ipv doorlassen om kromtrekken van het staal te voorkomen en alles vanaf de binnenkant lassen; scheelt straks weer in de nabewerking..


voorste rand hechten en stukje voor stukje doorlassen


en klaar, op het nabewerken na dan


toen het randje onder de grille maar wat nader bestudeerd; er zaten wat roestbobbels op dus er moest zowieso wat aan gebeuren. even met de staalborstel erover en; gatenkaas!



zo'n rand is natuurlijk vele malen makkelijker te maken als je hem uit 3 delen maakt; maar daar worden wij na 30 jaar natuurlijk niet vrolijk van.



heb even zitten denken over mogelijke (makkelijke) reparatiemethoden, maar kon even niets anders bedenken als het rotte dubbel-plaatwerk deel ertussenuit te halen en een enkelplaats vervanger ertussen te lassen. slijpen maar!


reparatieplaatje maken


en alvast ertussen gemaakt


nu nog afwerken / goed op maat maken rond de bevestigingspunten, lasjes controleren/glad maken en strak maken en dan de andere kant.

maar eerst; een oefenwedstrijd vanavond, voetbalseizoen is weer begonnen;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2013 08:24 #934392 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Anjo's '84 340Winner
Anjo, mooi werk.
Het verbaasd me dat je wagen in nog zo'n goede staat is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2013 09:37 #934395 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo's '84 340Winner
Laswerk, hoek en rest van plaatje mooi werk.

Vind ik leuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-08-2013 10:31 #934397 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's '84 340Winner
LOL, Anjo maakt dat "even wat roestchade herstellen" er uit ziet als een peuleschilletje... Hadden we allem??l maar zulke gouden handjes + handige werkplaats!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2013 11:02 #934398 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's '84 340Winner

volvomania;220106 schreef : Het verbaasd me dat je wagen in nog zo'n goede staat is.

mij ook, maar des te meer reden om de plekken die er nu zijn even aan te pakken:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2013 13:45 #934401 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's '84 340Winner
ja, ik ben jaloers op al dat mooie gereedschap! Dat maakt het toch een stukje makkelijker minder moeilijk om zelf plaatwerk op maat te maken :)

mooi hoor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets