Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)

Lees meer
11-12-2019 14:58 #983718 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Ik zou het persoonlijk niet kunnen, zo lang wachten tot een auto wegenbelastingvrij is. Daar rijdt een 360 veel te lekker voor naar mijn idee. En daarnaast heb ik inmiddels ook aardig ervaring met stilstand = achteruitgang. Ik zou lekker elk jaar die symbolische 120 euro betalen en de auto in de winter stilzetten. En in het seizoen mooi een paar duizend km rijden. Blijft ie lekker fris van :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2019 19:03 #983720 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)

JKiers;256688 schreef : Ik zou het persoonlijk niet kunnen, zo lang wachten tot een auto wegenbelastingvrij is. Daar rijdt een 360 veel te lekker voor naar mijn idee. En daarnaast heb ik inmiddels ook aardig ervaring met stilstand = achteruitgang. Ik zou lekker elk jaar die symbolische 120 euro betalen en de auto in de winter stilzetten. En in het seizoen mooi een paar duizend km rijden. Blijft ie lekker fris van :)


Helemaal met je eens.
Ik heb om die reden in voorgaande jaren mijn dagelijkse auto (70 belasting per maand) elke zomer minstens 2 maanden geschorst en dagelijks met de 360 gereden. Op die manier de 120 euro altijd weer terug verdiend voor mijn gevoel :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
11-12-2019 19:25 #983721 door BartJu
Mijn 245 heeft van zijn 37,5de tot zijn 40ste om deze reden ook stilgestaan. De symbolische 120 euro was niet van toepassing, wegens LPG.


Die schorsing is de reden dat ik nu dus al 5 jaar (ook) een 340 heb.

Het had de regering destijds behaagd om het aanschaffen en rijden van een extra auto goedkoper te maken dan het gewoon blijven rijden van die ene die ik al had (1337 kg op LPG, geen G3). Vervuiler betaald, was het credo. Nou, dan rij ik dus inderdaad 340 om het milieu te sparen (want daar was die regeling immers voor bedoeld).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2019 22:20 #983722 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Ik heb auto's van 1990 staan. Over tien a elf jaar belastingvrij. Vanaf dit jaar wordt er bijna wel ieder jaar eentje belastingvrij. Daarnaast heb ik al een aantal auto's belastingvrij. Ben er nu weer twee, tussen het andere werk door, rijdend aan het maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-12-2019 02:48 #983724 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Tja Erik. We zijn niet allemaal zo gezegend dat we zoveel auto's mogen kopen van moeder de vrouw:hmmz: Ik zou best weleens bij jouw langs willen komen. Want volgens mij heb jij heel veel leuke dingen staan als ik da zo is lees hier en daar op het forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-12-2019 03:00 #983725 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Ik snap dat nooit, dat gedoe over belasting voor onze auto's. Belastingvrij lijken de magische woorden te zijn, terwijl ze maar 3 á 4 tientjes per maand kosten (op diesel of lpg is het wat anders). Een fractie van de onderhoudskosten, en bij aanschaf betaal je vaak al 3 jaar belasting vooruit aan het verschil in aanschafprijs.
Natuurlijk is het altijd fijner om minder te betalen, maar als de belasting voor een 300-serie het probleem vormt denk ik dat iemand zich beter af kan vragen of hij/zij die auto überhaupt wel moet willen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2019 17:16 #983727 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Dat klopt Bart, vooral dat laatste. Ik zie het meestal ook zo, dat je een deel van het geld wat je normaal aan belasting betaald weer kunt investeren in de auto. Bovendien wordt het door deze regeling ook aantrekkelijk om een Volvo 300 er bij te nemen. 4 x 80 euro per jaar is best wel een flink bedrag. Zou je de helft bovenop het normale onderhoud etc investeren in de auto, dan kun je na een aantal jaren sparen toch een plaatwerkreparatie doen, zoals bijvoorbeeld een kriksteun in het geheel vervangen en delen plaatwerk wat daar om heen zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2019 20:34 #983734 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)

General Custom;256695 schreef : Ik snap dat nooit, dat gedoe over belasting voor onze auto's. Belastingvrij lijken de magische woorden te zijn, terwijl ze maar 3 á 4 tientjes per maand kosten (op diesel of lpg is het wat anders). Een fractie van de onderhoudskosten, en bij aanschaf betaal je vaak al 3 jaar belasting vooruit aan het verschil in aanschafprijs.
Natuurlijk is het altijd fijner om minder te betalen, maar als de belasting voor een 300-serie het probleem vormt denk ik dat iemand zich beter af kan vragen of hij/zij die auto überhaupt wel moet willen.


Amen Bart, als iets te bekostigen is dan zijn het onze 300s wel. Da's wel een ander verhaal voor de 500SE van m'n vader, die wil je écht niet op G2 in de belasting hebben. Dus een vorige eigenaar heeft de gastank er uitgehaald en hij rijdt nu mooi op benzine in de overgangsregeling.

Nóg een ander verhaal is m'n 940, 't bedrag dat jij noemt Erik, betaal ik bijna elk kwartaal voor één auto. :crazy1: Mooi op G3, en 't is nog goedkoper dan de 360 rijden ook. Mij hoor je niet zeuren! Uiteraard is het wel mooi meegenomen dat m'n 164 wegenbelastingvrij op gas bromt yeehaa!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-12-2019 06:22 #983738 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Poeh. Mijn 940 kost 188 per kwartaal dacht ik. Maar hij drinkt 188 per maand en ik rij er amper mee:S
Maarja daar rij je volvo voor denk ik. Mijn s40 is ongeveer hetzelfde verhaal. Maar dan 1:10 dus iets zuiniger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2019 14:00 #983740 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)

General Custom;256695 schreef : Ik snap dat nooit, dat gedoe over belasting voor onze auto's. Belastingvrij lijken de magische woorden te zijn, terwijl ze maar 3 á 4 tientjes per maand kosten (op diesel of lpg is het wat anders). Een fractie van de onderhoudskosten, en bij aanschaf betaal je vaak al 3 jaar belasting vooruit aan het verschil in aanschafprijs.
Natuurlijk is het altijd fijner om minder te betalen, maar als de belasting voor een 300-serie het probleem vormt denk ik dat iemand zich beter af kan vragen of hij/zij die auto überhaupt wel moet willen.


Niet helemaal mee eens. Ik heb 2 hobby auto's. Als die beiden belasting zouden kosten dan zou dat alleen al 100 euro per maand zijn samen, is 1200 euro per jaar. Nou dat kosten ze aan onderhoud bij lange na niet. Met wat nieuwe olie is het wel bekeken. Ze hoeven nu ze op orde zijn echt niet elk jaar nieuwe banden, bougies, etc.

Juist als je een auto erbij hebt, dan is het fijn dat hij belastingvrij is. Mijn 760 komt alleen met droog weer de garage uit. Afgelopen september / oktober heeft die dus regelmatig 3 / 4 weken aan een stuk binnen gestaan, vanwege slecht weer. Dan ben ik toch wel blij met de overgangsregeling hoor... ;)

Voor mij vormt het dus wel een psychische drempel. Gerard had een mooie RSX te koop staan, maja een 88'er. Dus ik ben er niet naar gaan kijken. Was hij van 87 geweest, dan had hij waarschijnlijk nu hier in de garage gestaan en had ik mijn eigen 360 weg gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets