Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)

Lees meer
14-03-2017 21:20 #966800 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Had je hem moeten schorsen ; dan hoef je pas te betalen zodra je hem uit de schorsing
Haalt ..............


Mvg

André

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-03-2017 21:43 #966802 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)

Wouter;244654 schreef : mijn 343 Black Beauty mag vanaf Mei volgend jaar weer belastingvrij door de pekel. Dit jaar moet ik nog gewoon betalen... want deze slimmerik heeft de 120 euro overgangsregeling belasting niet op tijd betaald :S

Adaf55;244655 schreef : Had je hem moeten schorsen ; dan hoef je pas te betalen zodra je hem uit de schorsing
Haalt ..............


Mvg

André


Heb ik vorig jaar ook gehad. We hebben de auto toen op aanraden van de belastingdienst zelf overgeschreven op naam van een ander inwonend gezinslid. De nieuwe eigenaar kon opnieuw kiezen voor de overgangsregeling.
tijd van 1 januari tot de datum van overschrijven moet dan natuurlijk wel gewoon betaald worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
18-03-2017 09:39 #966831 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Op aanraden van de belasting zelf?
Goede aanrader, zo kun je het dus ook makkelijk omzeilen en alsnog voor weinig het hele jaar rijden? Voor de goedkopieneukie-rijders in het Overzeesche Erfgoed...

Afijn, 19 april dit jaar is de mijne 40 jaar. Dus nog ff wachten.
Heb al wel betaald, want wil er wel mee kunnen rijden, wanneer ik dit wil...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-03-2017 14:42 #966835 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)

Alexdepalex;244687 schreef : Op aanraden van de belasting zelf?
Goede aanrader, zo kun je het dus ook makkelijk omzeilen en alsnog voor weinig het hele jaar rijden? Voor de goedkopieneukie-rijders in het Overzeesche Erfgoed...


Bij de belastingdienst werken uiteindelijk ook gewoon mensen. Ook daar zijn mensen best bereid je te helpen als je je probleem uitlegt.

Ik weet niet of het zo werkt als jij zegt. Als voor het lopend jaar voor de kwarttariefregeling gekozen is, weet ik niet niet of de nieuwe eigenaar ook in het lopende jaar nog kan kiezen om het volle tarief te betalen, geen idee. Als dat kan kun je hier inderdaad een beperkt voordeel uit halen.

Wat je vergeet in je theorie is dat oldtimers vaak meer verbruiken dan moderne auto's waardoor je al snel bij lpg uitkomt om er goedkoop mee te kunnen rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-03-2017 11:58 #966841 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Als jouw auto in het Kwarttarief zit, krijg je bij verkoop niets terug. Het staat er wat verdekt geformuleerd, maar als nieuwe eigenaar betaal je inderdaad de rest van de periode (dus tot 1 januari van het nieuwe kalenderjaar) niets.
www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...eling_voor_oldtimers

Toen ik de 360 kocht, kreeg ik netjes een brief met de bevestiging dat de auto in de kwarttariefregeling zit en dat je er dus in december, januari en februari niet mee de weg op mag (tenzij je aangeeft de auto weer te willen rijden, etc.)... :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-03-2017 00:00 #966859 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)

General Custom;244691 schreef : Bij de belastingdienst werken uiteindelijk ook gewoon mensen. Ook daar zijn mensen best bereid je te helpen als je je probleem uitlegt.

Ik weet niet of het zo werkt als jij zegt. Als voor het lopend jaar voor de kwarttariefregeling gekozen is, weet ik niet niet of de nieuwe eigenaar ook in het lopende jaar nog kan kiezen om het volle tarief te betalen, geen idee. Als dat kan kun je hier inderdaad een beperkt voordeel uit halen.

Wat je vergeet in je theorie is dat oldtimers vaak meer verbruiken dan moderne auto's waardoor je al snel bij lpg uitkomt om er goedkoop mee te kunnen rijden.


Het was een vraag, niet een zelfbevestigde theorie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-03-2017 08:29 #966863 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Met een auto uit 1988 blijft het nog even balen.. :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-03-2017 21:39 #966924 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Ik ben blij want ik heb er (tijdelijk) een Volvo 340 bij.

Tijdelijk een Volvo 340 1.4 cvt winner uit 1986.

En uit (op kenteken) 1987 dus belasting arm.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-02-2019 18:26 #980819 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
dit is wel een heel oud topic. maar weet iemand misschien wanneer een oldtimer het hele jaar belastingvrij mag rijden? ik dacht na 40 jaar maar mijn kameraad zei dat dat nooit mocht... dat hij dus altijd dec jan en feb in de schuur moest staan.. :-(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2019 18:30 #980820 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Onzin, alle benzine LPG en diesel auto's van 40 jaar of ouder zijn 100% belasting vrij en mag je het gehele jaar door rijden.

Echter voor benzine auto's die nog geen 40 jaar zijn en tot en met 1987 hun eerste toelating hebben geld een keuze van een overgangsregeling.

Als je zo'n auto in bezit hebt krijg je ieder jaar een rekening over een kwart tarief. Als je die betaald neem je automatisch deel aan de zogenaamde kwartregeling wat inhoudt dat je maar een kwart belasting betaald maar er Jan. Feb. en Dec. niet mee de openbare weg op mag.

Echter als je deze wel het hele jaar door wilt rijden, betaal je die rekening niet. Dan krijg je daarna vanzelf een nieuwe rekening met het volle tarief.


Diesel en LPG komen niet in aanmerking voor het kwarttarief.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets