Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-04-2019 19:59 #981553 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Jawel! Heden de dikkedaf (79 343DL vario lichtgeel) na 5 jaar uit het weekersban zeil gehaald, schoongemaakt en geprepareerd voor de eerste startpoging in 1.5 jaar. En wat denk je? Natuurlijk, brave Daf, na 25 sec doormalen pakte ie netjes op. Die ouwe peut rookt wel een beetje!

Geen schimmel (ruitjes iets open gelaten), baantjies nog vol lucht en na enig aandringen rolde ie ook van zijn plek (wielen 4 cm de grond in gezakt). Ik had em weggezet met al weer wat beginnende wielkastroest dus voor de volgende winter even wat nazorg verlenen met het lasmaschien.

Mooi, zolang als dit genadebrood van de minister weer duurt... geniet ervan zolang het kan.
PS mijn opvolgerdikdaf (rood 5d 1991) is te koop, die heb ik nou niet meer nodig. Zie advertentieafeling.


Roll on Dikke Daf!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-04-2019 23:39 #981559 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
[rant]Ik vind het nog steeds idioot (en bloed-irritant) dat Nederland zich voor die anderhalve paardekop die een oldtimer heeft meent te moeten onttrekken aan Europese richtlijnen! Nog geen procent van het wagenpark is oldtimer en dat verandert ook niet als de grens met tien jaar verlaagd wordt... [/rant]
Zo, dat lucht op.

Oh, ja...
Gefeliciteerd met je jarige DAF! Nog vele plezierige jaren rijplezier toegewenst.
:y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
11-04-2019 19:02 #981620 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)

gromsound;254093 schreef : Jawel! Heden de dikkedaf (79 343DL vario lichtgeel) na 5 jaar uit het weekersban zeil gehaald, schoongemaakt en geprepareerd voor de eerste startpoging in 1.5 jaar. En wat denk je? Natuurlijk, brave Daf, na 25 sec doormalen pakte ie netjes op. Die ouwe peut rookt wel een beetje!

Geen schimmel (ruitjes iets open gelaten), baantjies nog vol lucht en na enig aandringen rolde ie ook van zijn plek (wielen 4 cm de grond in gezakt). Ik had em weggezet met al weer wat beginnende wielkastroest dus voor de volgende winter even wat nazorg verlenen met het lasmaschien.

Mooi, zolang als dit genadebrood van de minister weer duurt... geniet ervan zolang het kan.
PS mijn opvolgerdikdaf (rood 5d 1991) is te koop, die heb ik nou niet meer nodig. Zie advertentieafeling.


Roll on Dikke Daf!


Hij is terug!!! Had hem al gemist in Hengelo en contreien! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-04-2019 22:29 #981651 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Hey Alex!


Nou dat kan nog effe duren want ik ben net van de week weer begonnen aan het EV33 seizoen. En de dikkedaf moet wel even verzoold worden om de weekersbanopslagschade weg te werken want zo komt ie niet door de apekool. Maakt niet uit, ik begin meestal in oktober aan de winterdienst. tijd zat dus, prima zomervakantiebesteding.


Maar ik kan me ook alweer verheugen op dat heerlijk comfortabele rijgevoel van de dikke daf, zacht en soepel met uitzicht op dat fijne bruine type 1 dash. Ach wie vertel ik het he?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-12-2019 15:34 #983684 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Hehe het was even hardnekkig doorsleutelen (wat heet, 8 weken) en de keurmeester was ziek (nog 4 weken vertraging) maar heden is de dikke daf (77) dan eindelijk weer door de apekool, na 5 jaar onder zeil in de weekersban. Hele dikke vinger naar die incompetente klojo, we gaan gewoon door waar we gebleven waren. 15 winters op rij de ideale pekelbak, wordt vervolgd!
Roll on, dikkedaf! (zwaaien mag hoor ;-) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-12-2019 16:08 #983685 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Nou, gefeliciteerd! De aanhouder wint altijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-12-2019 00:17 #983689 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Mooi resultaat. Op naar de 50 jaar :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2019 23:49 #983713 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Zit er ook aan te denken om men GLE die nu bijna de 36 jaar aan tikt. Stil te zetten totdat ze 40 jaar is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-12-2019 05:18 #983714 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Mijn 360GLE is ook 36. Hij staat nu in de schuur, beetje schade opknappen en over rollen of spuiten. Ik zei van de zomer dat hij 4 jaar de schuur in ging. Maar ik denk dat ik het niet kan laten om hem zolang te laten staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2019 12:38 #983716 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Ik ben blij, want mijn Volvo 300 wordt belastingvrij :)
Zo heb ik altijd nog 2 diesels in de schuur staan beide van '85 dus nog iets meer dan 5 jaar.
En dan nog hopen dat oude diesels niet verboden worden. Maar dat ga ik zien, wacht gewoon rustig af. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets