Zoekresultaten (Gezocht naar: Trailer)
- Lo Bouwens
Enfin, ze staan bij mij altijd binnen of onder de carport een meter of dertig via een oprit vanaf de openbare weg. Maar inderdaad, dan is het risico groter.
- Ed van der Zee
De tendens was dat Klassiekers steeds meer geld waard worden, of dit zich zo blijft ontwikkelen is onduidelijk.
- Fred de Korte
Heb een mailtje gestuurd naar rwd dat vorige eigenaar er een paarden trailer mee trok.
Kreeg tot mijn verbazing kosteloos een nieuw kentekenbewijs toegestuurd met trekgewicht
van 1200 kg geremd en 600 kg ongeremd.
- Metin Öge
- Hessel Berends
Ziet er niet gek uit. maar ik heb onder andere mijn Relais balk en radio op die plek zitten en om die te verplaatsten is ook een heel gedoe. Maar dit brengt me wel op ideeen. Ik kan natuurlijk ook een van de (lelijke) generieke verdampers halen en en zelf een face-plate voor bouwen uit een oud dashboard of nieuw stuk metaal. Is wel de moeite waard om te naar te kijken.En als je toevallig nog aan een oud dashbord kan komen zou je aan dit smclassiccars.com/volvo/121653-volvo-122...e-ac-b20-engine.html kunnen denken.
Ik zou niet mijn huidige dashbord er aan opofferen.
succes
Johan Geers
Ik kwam tijdens mijn zoektocht naar verschillende verdampers ook sets tegen die alles aanbieden in een set. (Zie link) Nu is het wel AliExpress maar de verdampers zien eruit als allemaal het zelfde model maar met een ander kastje erom heen. Enig idee of deze kwalitatief redelijk zijn of is het makkelijker om gewoon een universele AC compressor te halen en te combineren met een losse verdamper?
Universele A/C Airconditioning Verdamper Montage Kit Voor Truck Bus Caravan Trailer Rv Recreatieve Voertuig Ac Koelsysteem|Airconditioning installatie| - AliExpress
- Ed van der Zee
Wat me opvalt is dat hij een km-teller heeft, een vroege '72 is, geen side lights, echter het typenummer laat zien dat het een B20F is en automaat uit de VS.
Er zitten veel facturen van Jan Ooms bij, dat is een goed teken en via hem zou je de eigenaar kunnen achterhalen.
Helaas zijn de kijkdagen achter de rug, voor de huidige vraagprijs is het een 'steal' maar ik verwacht dat de p[rijs nog omhoog gaat.
Wil je weten wat ES'en opbrengen kijk eens hier Volvo 1800ES For Sale - BaT Auctions (bringatrailer.com)
- Rutger Hage
Dus neem aan dat het ook werkt voor een sponning
Gr Rutger
- Jos Baltus (GAST)
Wederom bedankt voor je reactie.
Origineel zat er een andere Volvo motor in de boot, op het registratiebwijs staat VOLVO AQ 130/170. De motor die er nu bijzit en opgeknapt dient te worden betreft een AQ140 (B21) met een 280 staartstuk.
Ik heb een foto bijgesloten van dit type motor, na complete revisie (van internet geplukt).
De boot (1974) is indertijd gekocht door een medewerker van een Volvo garage uit Heerhugowaard, met het doel deze op te knappen. Ik heb de boot in mei van dit jaar van hem overgenomen.
Hij heeft alle passende onderdelen bij elkaar gezocht en mij verzekerd dat het compleet is. Daar twijfel ik verder ook niet over. Ik heb ook alle documentatie van de motor en het staarstuk (dit ligt bij de motor in de opslag, dus mijn veronderstelling dat het om een B20 motor zou gaan was een verkeerde veronderstelling). Het betreft inderdaad een type motor met dubbele carburateurs 2,2 liter volgens mij?
Ik heb enkele foto's bijgevoegd van de boot. Daar is ook het (ruime) motorcompartiment te zien en de doorvoer in de spiegel.
Ter aanvulling: Ik heb de boot optisch al (bijna) volledig opgeknapt, voorzien van nieuwe laklaag, RVS beslag etc. Ook een nieuwe spiegel gemaakt van 3x18mm watervast Multiplex. Alles is voorzien van een watervaste coating. De boot staat op een trailer en kan dus makkelijk verplaatst worden, handig voor het inbouwen van het straks opgeknapte blok.
Groet, Jos Baltus
Heerhugowaard
PS Handige klusser? Lijkt je dit een mooi winterproject? Neem dan s.v.p. contact met me op!
- Ed van der Zee
No Reserve: 1964 Volvo 1800S 2.0L for sale on BaT Auctions - sold for $85,001 on June 11, 2021 (Lot #49,448) | Bring a Trailer
Denk dat ik de restauratie van mijn '64 1800S met koehoornbumpers wat ga versnellen ...
- V300 register
- Ed van der Zee
Dit was nog niet het eindbod, dat laat ik straks weten... mega prijzen voor 1800
- Rob Baeten
Jan van Bochove schreef : Adembenemend werk Rob!
Mooi stukje ook in ons clubblad, de schrijver had er gerust een hele jaargang mee kunnen vullen.
Goed idee ook om geen deadline te noemen, moet wel hobby blijven hè
Bedankt Jan hobby is het zeker, moet ook wel anders was ik nooit zover gekomen. In september is het 12 jaar dat ik er aan bezig ben en zoals het er nu naar uitziet ga ik het 12.5 jarig jubileum net niet halen Vrijdag 27 september om een uur heb ik namelijk een afspraak bij de RDW in Venlo. Als het goed is krijg ik dan het JA woord en kom ik met een Nederlandse wagen naar de beurs. Nog wel op een trailer maar dan is het wel de laatste keer dat hij op een kruiwagen mee gaat
De laatste weken ben ik dus druk bezig geweest met het elektrisch systeem. Heb het niet na gemeten maar als ik zo ruw inschat dat zit er een kleine 80 meter draad in. Het hele systeem zit er nu in en alle groepen werken. Moet de bedrading onder het dashboard nog wel wat bundelen. Alles ligt in groepen en daar waar het systeem origineel is heb ik ook de originele kleuren gebruikt. Toch is er onder het dashboard wel heel wat samen gekomen door de extra relais en sub systemen. Ik ga dit allemaal in een aangepast schema verwerken met de contactpunten vermeld anders zie je straks door de bomen het bos niet meer. Heb wel achter de teller een metalen brug gezet die van de linker kant van de wagen naar het midden loopt. Hier heb ik alle bundels op vast gezet zodat het overzichtelijk blijft.
De originele zekeringen kast met kleuren en zekering posities zoals het schema aangeeft
Tweede extra kast voor de ruitenwissers, overdrive, remvloeistof niveau, oliedruk en groot licht signaal
In het midden console heb ik voorzieningen gemaakt voor de overdrive en groot licht signaal. Omdat dit niet in de originele wagen zat wou ik dit uit het directe zicht hebben. Het zit nu heel subtiel tussen de voorstoelen en is goed bereikbaar. De vorm heeft weer de nodige proefvormen gehad van kunststof tot een grote chromen fietsbel en uiteindelijk een deel uit een RVS drinkfles en die mocht blijven
Zoals ik al vertelde is het onder het dashboard toch een kleine draden jungle geworden. Omdat ik het zelf gebouwd heb zie ik de verschillende delen en heb ik overzicht. Het aangepaste schema met positie nummers gaat het straks weer helemaal duidelijk maken zodat ik het over een paar jaar nog steeds terug kan vinden.
De motor is inmiddels helemaal klaar. Deze week wil ik de teller in bouwen met alle aansluitingen en dan kan ik eindelijk de motor starten, weer zo'n spannend mijlpaaltje
- V300 register
Robert340;255864 schreef : Ik heb hier wel wat info erover gevonden, misschien kan je er wat mee. europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/r...germany/index_en.htm
Volgens mij wordt hiermee een geldige APK bedoeld: proof of roadworthiness testing within the meaning of Directive 2014/45/EU of the European Parliament and of the Council of 3 April 2014 on roadworthiness tests for motor vehicles and their trailers (Recast) (OJ L 127, 29.4.2041, p. 51), as amended.
Maar het kan zijn dat er in Duitsland nog aparte regels zijn. Misschien kan je anders ook nog wel contact opnemen met de TÜV in Nederland?
Thanks, heb dit alles nog even nagelopen.
Was vanochtend weer bij de TÜV-keurmeester: hij wist ook te vertellen dat een c.o.c. pas vanaf 1996 opgesteld werd en dat hij voor het opstellen van een "Gutachten" eerst een "Technisches Datenblatt" van de fabrikant nodig heeft. Dit komt neer op een typegoedkeuring, waarvoor ik net ook al even contact heb gehad met Volvo Nederland, die in het archief gaan kijken, of ze zoiets voor mij hebben. Daar zou dan, volgens de TÜV tenminste ook de uitlaatgas- en geluidsnorm op moeten staan.
De handelsbenaming 343520 was in het systeem van de TÜV niet bekend en dus niet te raadplegen...
Als alternatief zou ik nog naar een DEKRA-keuringsstation kunnen gaan, maar dan moet ik met de auto daarheen, hem staan laten en kijken hoe ik dan weer terug kom...
Al met al wordt dit nog een flinke uitdaging :wtf2:
- V300 register
Volgens mij wordt hiermee een geldige APK bedoeld: proof of roadworthiness testing within the meaning of Directive 2014/45/EU of the European Parliament and of the Council of 3 April 2014 on roadworthiness tests for motor vehicles and their trailers (Recast) (OJ L 127, 29.4.2041, p. 51), as amended.
Maar het kan zijn dat er in Duitsland nog aparte regels zijn. Misschien kan je anders ook nog wel contact opnemen met de TÜV in Nederland?
- V300 register
En op 15 juli is deze auto alweer als 3e eigenaar 6 jaar in mijn bezit. Best bijzonder; de eerste eigenaar, een oud Nedcar-medewerker, heeft de auto meer dan 20 jaar gehad tot hij niet meer mocht rijden. Vervolgens is hij ongeveer een jaar bij de dochter van een andere Nedcar-medewerker gekomen als dagelijks vervoer. Omdat zij niet met de handchoke om kon gaan, en het autootje wat schakelproblemen en een roestplekje had, mocht hij weg voor peanuts. Vraagprijs €750 en uiteindelijk heb ik €450 betaald. Als 3e eigenaar was dit een aantal jaar mijn dagelijkse vervoer. Wie had ooit durven denken dat zo'n auto bewaard blijft, en dat er 100-en of misschien wel 1000-en euro's ingestoken zouden gaan worden om het een mooie klassieker te laten worden.
Inmiddels heb ik deze 340 dus bijna 6 jaar in bezit. Hoewel dat best een lange tijd is, heb ik de andere 340 al ruim 8 jaar in bezit. Ondanks dat ik in totaal inmiddels meer dan 10 auto's heb gehad zijn mijn 1e en 3e auto altijd gebleven. Om dat te vieren heb ik besloten om de auto groot onderhoud te geven. Vorig jaar is dat er helaas een beetje bij ingeschoten wegens drukte op het werk, dit voorjaar ook wegens aan diezelfde drukte gerelateerde ziekte. In het paasweekend begin ik rustig aan met een onderhoudsbeurt, de olie en filters en zo. Op 29 april gaat de auto naar de garage voor een nieuwe apk, een nieuwe koppeling en nieuwe olie voor in de versnellingsbak.
Ook heb ik contact gehad met het lasbedrijf. We gaan kijken wat voor laswerk er aan zit, wat tectyleren gaat kosten, en wat een bodembehandeling gaat kosten. In principe heb ik hiervoor de blanco cheque afgegeven, als ik van te voren maar weet wat het gaat kosten vind ik het geen probleem om hier flink geld in te moeten steken. Dan is het de komende jaren ook weer helemaal goed.
Ten slotte zijn het koelsysteem en de remmen aan de beurt, hier heb ik immers al een hele tijd de spullen voor liggen. Dat zal echter al snel het najaar worden. Ook de Tubantor-injectie staat nog op de planning maar op een heel laag pitje. Eerst wil ik dat de 340 voor de rest weer op en top in orde is.
Zo staat het wagenpark er inmiddels weer bij.
De Volvo 440 staat trouwens te koop voor de liefhebber omdat 3 auto's toch wel erg onhandig is en ik er toch allemaal niet aan toe kom. 2 stuks is meer dan genoeg. Voor 850 euro of een goed bod mag hij naar een andere liefhebber. Als hij voor deze zomer niet verkocht wordt zet ik hem dwars achter de 340's om toch een beetje plaats te hebben.
Nog een leuk dingetje om te vermelden. Van de 'persfoto' zoals Niels die complimenteus noemde heb ik een canvas laten maken voor op de slaapkamer. Daar hangt ze samen met de Millionaire aan de muur zodat ik er elke dag naar kan kijken
Op de laatste foto staat nog een ander Volvo-project, geen idee of ik dat al eens heb gepost. Een professionele radio control 1/14 Volvo FH12 van Tamiya. Licht en geluid, versnellingsbak, elektrisch ontkoppelen, het zit er allemaal op en aan. De trailer en graafmachine zijn eveneens volledig RC uitgevoerd, uiteraard ook licht en geluid aanwezig.
Dat was de update weer voor vandaag. Zo blijven we aan het klussen
- V300 register
steekmaat 4x114.3 en een naafdiameter van 71.5 dus ze zouden wel op een volvo s40/v40 classic passen met wat hulpmiddelen maar dat ziet er denk ik niet uit, maar niet op een 300.
99:
sonett III:
- V300 register
Wat heb ik gekocht? Nou, deze imgur.com/a/rp37tIx Spaanse GLT. Gekocht van een medewerker van het lokale Volvo trucks onderhoudscentrum, die de auto een paar maanden eerder had gekocht van de (helaas kort daarna overleden) eerste eigenaar. Hij had de intentie de auto helemaal in orde te maken, maar had daar (gelukkig voor mij) de tijd niet voor. De auto te lang buiten laten staan vond hij zonde, dus zette hij hem weer te koop.
Wat is er goed aan de auto?
Vrij veel. Hij heeft aantoonbaar maar 58.000km gelopen, hij is altijd dealer onderhouden, er zit geen spoortje roest aan, hij loopt keurig en alles is compleet.
Wat is er (nog) niet goed aan?
De auto heeft sinds +/- 2004 vrijwel niet gelopen, feitelijk alleen nog op en neer naar de jaarlijkse keuring/onderhoud tot 2014. Toen is hij in de garage gezet omdat de 1e eigenaar te ziek werd om te rijden.
De distributieriem stamt uit 1998(!). Ik durf hem dan ook niet meer te starten tot de nieuwe riem erop zit, maar ik heb hem op eigen kracht de trailer op gereden. Ook heeft de oude baas, helaas, in de laatste jaren dat hij reed wat schade gereden. Het linker achterportier en het rechter voorspatbord zullen vervangen moeten worden, en de volledige zijkanten en de bumpers moeten voor het goed zijn gespoten worden. Dat zal dan ook heel snel gaan gebeuren. Ook krijgt hij meteen een héél grondige tectyl-behandeling.
De komende dagen zal ik hem groot onderhoud geven (d-riem, wat pakkingen en keerringen preventief vervangen, de remmen reviseren) en alle vloeistoffen vervangen zodat hij klaar is voor de keuring bij de RDW. Zodra hij op Nederlands kenteken staat gaat hij naar de spuiter om de schades te herstellen.
En dan? Lekker rijden. De eerste 1000km zullen er ongetwijfeld nog wat problemen de kop op steken, maar zodra de kinderziektes eruit zijn heb ik (hopelijk) een zo goed als nieuwe 360 GLT, die klaar is voor héél veel jaren betrouwbaar rijplezier.
Ik zal tijdens de werkzaamheden deze week regelmatig wat foto's maken. Ik houd jullie op de hoogte!
- V300 register
JKiers;253437 schreef : Potdikke wat mooi Harm, de GLT maar ook zéker die 940 :drool:
Bedankt Justin! Die 940 is zeker mooi (het is de auto van mijn ouders). Op de foto's is hij al smerig van de heenreis, maar hij is vorig jaar volledig gerestaureerd. Dat ding is als nieuw. En hij deed het ook als een splinternieuwe op en neer naar Spanje met een trailer erachter. Volledig probleemloos en geen druppel olie verbruikt.
Het is de bedoeling om met de GLT, zodra hij klaar is, weer terug naar Tarragona te rijden om hem te showen aan de vorige eigenaar en aan de kinderen van de oorspronkelijke eigenaar (die helaas een aantal maanden geleden overleden blijkt te zijn). Een mooi excuus voor een lekker tripje. Binnendoor door Frankrijk, helemaal goed.VolvoDordt;253440 schreef : Mooi Harm. Nog een hoop veilige kilometers gewenst vanaf Frankrijk. Ik ben eens naar Tanger in Marokko gereden, jawel: met een 340, met een aanhanger erachter. Prima te doen, wat een avontuur was dat zeg.
- V300 register
- V300 register
JKiers;253265 schreef : Hmm, ik zou idd heel kritisch zijn op het bodywerk met krassen en deuken e.d. puur omdat ik weet dat ze in Zuid-Europese landen niet op een krasje meer of minder kijken. Zonde van de schades..
Verder heeft de 360 geen gekke dingen waarom je hem zou laten staan vind ik, de aandrijflijn is super.
Ik zou dan ook geen trailer meenemen, maar gereedschap en onderhoudsspul en terug jagen, veel mooier dan achterop een trailer en de 360 moet het zeker halen.
Ik kan je wel wat tips geven wat mee te nemen voor wat er fout kan gaan onder weg. #roadsiderepairs
Dat zou heel mooi zijn! Terugrijden heeft ook mijn voorkeur, maar het moet wel realistisch zijn. Het ding heeft heel weinig gereden, maar de verkoper heeft ook weinig onderhoudshistorie erbij anders dan jaarlijks verse olie.
Er zitten overigens inderdaad wat krassen en blutsen op, maar met deze km-stand, vraagprijs en roestvrije staat neem ik dat voor lief. Voor de prijs die zo'n auto in Nederland op zou moeten brengen kan ik hem 3x over laten spuiten.
- Justin Kiers
Verder heeft de 360 geen gekke dingen waarom je hem zou laten staan vind ik, de aandrijflijn is super.
Ik zou dan ook geen trailer meenemen, maar gereedschap en onderhoudsspul en terug jagen, veel mooier dan achterop een trailer en de 360 moet het zeker halen.
Ik kan je wel wat tips geven wat mee te nemen voor wat er fout kan gaan onder weg. #roadsiderepairs
- V300 register
Inmiddels heb ik van de verkoper meer informatie en foto's gekregen, in het bijzonder van 2 lelijke (maar goed te herstellen) schades op het rechter voorspatbord en het linker achterportier.
Aangezien een auto op zo'n afstand reserveren en met een trailer naar Spanje rijden een redelijk risico is, vraag ik me af of jullie (360 specifieke) tips hebben waar ik zeker naar moet vragen. De 340 ken ik inmiddels heel goed, de specifieke aspecten van de 360 (vrijwel) niet.
www.autoscout24.es/anuncios/-7fe0467f-7c...contact&id=368380782
Alvast bedankt voor jullie advies!
- V300 register
Er zit wel een klein beetje werk aan; apk (ik verwacht weinig problemen), schakelstang afstellen, een paar plekjes oppervlakkige roest, en de dorpels beginnen op 3 plaatsen wat te bobbelen. Qua interieur is de stof aan de bovenkant van de rugleuning slecht en is de bekleding rond de ontgrendelknop van de rugleuning wat gescheurd. That's it. Leuk detail; op de verchroomde spiegels na lijkt al het zeldzame 76-77 spul aanwezig te zijn.
Bij mij heerst er twijfel. Vraagprijs 1500 euro, helemaal belastingvrij en met een paar 100 euro extra heb je echt een hele zeldzame topauto. Bij de aanschafprijs zit bovendien een nieuwe set banden, en hij staat op een trailer zodat de 343 eventueel naar iemand toe gebracht kan worden. Aan de andere kant heb ik vooral plaatsgebrek en wil ik mijn andere Volvo's eigenlijk niet kwijt...
Als iemand anders wel de plaats heeft en zin in een klein projectje; dit is een buitenkansje. Sla je slag.
- E. van Oostveen
- Floris Schropp
leonsteyns;251880 schreef : Ook hier weer: de TMM van deze trailer is 3500kg.
Nogmaals, het (leeg)gewicht van de trailer heeft niets te betekenen voor het wel of niet mogen rijden of trekken ervan. Alleen de TMM telt...
heb ik ook altijd zo begrepen.
Maximummassa's tellen, ook al heb je er alleen een boterhammetje op liggen.