× (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Prachtige 360 GLT in Spanje

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2019 14:09 #635077 door V300 register
Prachtige 360 GLT in Spanje is gemaakt door V300 register
Ik heb op autoscout een fraaie 360 GLT gevonden met (op het oog geloofwaardige) lage kilometerstand en gezien de locatie vermoedelijk volledig roestvrije body. Ik heb er serieuze interesse in om deze auto aan te schaffen en mijn huidige 340 te koop te zetten.



Inmiddels heb ik van de verkoper meer informatie en foto's gekregen, in het bijzonder van 2 lelijke (maar goed te herstellen) schades op het rechter voorspatbord en het linker achterportier.


Aangezien een auto op zo'n afstand reserveren en met een trailer naar Spanje rijden een redelijk risico is, vraag ik me af of jullie (360 specifieke) tips hebben waar ik zeker naar moet vragen. De 340 ken ik inmiddels heel goed, de specifieke aspecten van de 360 (vrijwel) niet.


www.autoscout24.es/anuncios/-7fe0467f-7c...contact&id=368380782


Alvast bedankt voor jullie advies!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2019 14:34 #980765 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Prachtige 360 GLT in Spanje
Hmm, ik zou idd heel kritisch zijn op het bodywerk met krassen en deuken e.d. puur omdat ik weet dat ze in Zuid-Europese landen niet op een krasje meer of minder kijken. Zonde van de schades..
Verder heeft de 360 geen gekke dingen waarom je hem zou laten staan vind ik, de aandrijflijn is super.
Ik zou dan ook geen trailer meenemen, maar gereedschap en onderhoudsspul en terug jagen, veel mooier dan achterop een trailer en de 360 moet het zeker halen.
Ik kan je wel wat tips geven wat mee te nemen voor wat er fout kan gaan onder weg. #roadsiderepairs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2019 15:01 #980766 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Prachtige 360 GLT in Spanje
Deze stond enkele dagen terug ook te koop in Antwerpen. Wel met de Spaanse foto's van deze advertentie. Ik heb toen contact gehad met de verkoper en hem er op gewezen dat de 360 me bekend voorkwam van autoscout Spanje. Hij vertelde me dat hij deze in Spanje gekocht had en volgende week mee naar België nam. Zal wel een verkooppraatje zijn aangezien hij heel wat meer vroeg :lol: Maar idd heel mooie 360!

richard rijkenbarg <rijkenbarg@hotmail.be>
Vr 15/02/2019 11:22
Beste lennert,

Klopt heb deze auto gekocht. Ik heb inmiddels een bod van 3750 maar mijn uiterste prijs is 4000Euro. Ik kom volgende week naar Belgie en kan hem meenemen. Zoals u weet zijn er maar weinig van en de prijs zal zeker in de toekomst stijgen. Laat maar weten

Groet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2019 16:50 #980767 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Prachtige 360 GLT in Spanje

lenve;253266 schreef : Deze stond enkele dagen terug ook te koop in Antwerpen. Wel met de Spaanse foto's van deze advertentie. Ik heb toen contact gehad met de verkoper en hem er op gewezen dat de 360 me bekend voorkwam van autoscout Spanje. Hij vertelde me dat hij deze in Spanje gekocht had en volgende week mee naar België nam. Zal wel een verkooppraatje zijn aangezien hij heel wat meer vroeg :lol: Maar idd heel mooie 360!



Dat lijkt me een vrij sterk verhaal inderdaad, deze verkoper heeft netjes extra foto's gestuurd (overduidelijk vanuit Spanje en vandaag genomen) en beschikt ook over de documentatie. Dus daar heb ik wat meer vertrouwen in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2019 16:51 #980768 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Prachtige 360 GLT in Spanje

JKiers;253265 schreef : Hmm, ik zou idd heel kritisch zijn op het bodywerk met krassen en deuken e.d. puur omdat ik weet dat ze in Zuid-Europese landen niet op een krasje meer of minder kijken. Zonde van de schades..
Verder heeft de 360 geen gekke dingen waarom je hem zou laten staan vind ik, de aandrijflijn is super.
Ik zou dan ook geen trailer meenemen, maar gereedschap en onderhoudsspul en terug jagen, veel mooier dan achterop een trailer en de 360 moet het zeker halen.
Ik kan je wel wat tips geven wat mee te nemen voor wat er fout kan gaan onder weg. #roadsiderepairs



Dat zou heel mooi zijn! Terugrijden heeft ook mijn voorkeur, maar het moet wel realistisch zijn. Het ding heeft heel weinig gereden, maar de verkoper heeft ook weinig onderhoudshistorie erbij anders dan jaarlijks verse olie.


Er zitten overigens inderdaad wat krassen en blutsen op, maar met deze km-stand, vraagprijs en roestvrije staat neem ik dat voor lief. Voor de prijs die zo'n auto in Nederland op zou moeten brengen kan ik hem 3x over laten spuiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2019 17:16 #980769 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Prachtige 360 GLT in Spanje

hwe1993;253268 schreef : Dat zou heel mooi zijn! Terugrijden heeft ook mijn voorkeur, maar het moet wel realistisch zijn. Het ding heeft heel weinig gereden, maar de verkoper heeft ook weinig onderhoudshistorie erbij anders dan jaarlijks verse olie.


Zeker waar, ik neem aan dat je een beetje handig bent en ter plekke wel even een onderhoudsbeurtje kan uitvoeren, dan kan er daarna weinig mis gaan in mijn ogen. Maar ja, op die afstand heb je gewoon kans op pech, maar dat kan ook de trekauto overkomen :f
Die keuze moet je zelf maken natuurlijk, maar ik wist het wel!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2019 17:36 #980770 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Prachtige 360 GLT in Spanje
Waar vind je zulke mooie exemplaren uberhoubt nog, en zeker een GLT.
Zou er zeker voor gaan :yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2019 18:52 #980771 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Prachtige 360 GLT in Spanje
Het is een hele mooie!

Niet om de auto af te kraken, maar blijf wel kritisch op roest. Het zonnige Spanje is geen garantie voor een roestvrije auto. Aan de kust heb je nog steeds zilte zeelucht en misschien reed de vorige eigenaar wel graag over het strand.

Het leuke van zuid Europa is trouwens wel dat auto's vaak airco en stuurbekrachtiging hebben, misschien deze ook wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2019 19:41 #980772 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Prachtige 360 GLT in Spanje
Hij moet de huid niet proberen te verkopen voor de beer geschoten is, gewoon duidelijk afspraken maken met de verkoper. Eventueel transport regelen vanuit NL of in de club vragen of iemand een 360 glt te koop heeft. Erheen kan, ik heb het ook een paar keer gedaan, maar nooit in Spanje. Terugrijden kan, maar koop daar bijv. nieuwe banden als dat kan. En anwb europa is prima, maar geef desnoods je eigen NL kenteken op want de telefonisten willen je anders niet helpen is mijn ervaring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2019 22:41 #980773 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Prachtige 360 GLT in Spanje
Mooie auto! Lijkt me de moeite waard.
Een onbekende onderhoudsgeschiedenis en Spanje staat garant voor achterstallig onderhoud. Dus oude banden en vloeistoffen en daarmee potentiële problemen als verstopte filters en slechte remmen. Persoonlijk zou ik de auto meenemen op een aanhanger en zeker niet naar NL rijden. Je brengt ook andere weggebruikers in gevaar.

Een 360 heeft zeker z'n specifieke punten, maar niets om hem om te laten staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets