× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

MarcP's 340 1.4 winner automaat uit 1983

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-08-2019 15:59 #982947 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MarcP's 340 1.4 winner automaat uit 1983
Helaas verliep het vandaag niet zoals gepland bij de Zulassungsstelle: er ontbrak kennelijk een Certificate of Conformity (c.o.c.)... Echter weten jullie of die überhaupt voor een 340 bestaat? Is toch voor auto's van na 19-zoveel? Ik heb morgen weer een afspraak met de keurmeester van de TÜV, kijken of hij een soort Gutachten kan opstellen en of het dan daarmee lukt. Wordt vervolgd...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-08-2019 16:03 #982948 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MarcP's 340 1.4 winner automaat uit 1983
Ik heb hier wel wat info erover gevonden, misschien kan je er wat mee. europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/r...germany/index_en.htm

Volgens mij wordt hiermee een geldige APK bedoeld: proof of roadworthiness testing within the meaning of Directive 2014/45/EU of the European Parliament and of the Council of 3 April 2014 on roadworthiness tests for motor vehicles and their trailers (Recast) (OJ L 127, 29.4.2041, p. 51), as amended.

Maar het kan zijn dat er in Duitsland nog aparte regels zijn. Misschien kan je anders ook nog wel contact opnemen met de TÜV in Nederland?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-08-2019 11:14 #982960 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MarcP's 340 1.4 winner automaat uit 1983

Robert340;255864 schreef : Ik heb hier wel wat info erover gevonden, misschien kan je er wat mee. europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/r...germany/index_en.htm

Volgens mij wordt hiermee een geldige APK bedoeld: proof of roadworthiness testing within the meaning of Directive 2014/45/EU of the European Parliament and of the Council of 3 April 2014 on roadworthiness tests for motor vehicles and their trailers (Recast) (OJ L 127, 29.4.2041, p. 51), as amended.

Maar het kan zijn dat er in Duitsland nog aparte regels zijn. Misschien kan je anders ook nog wel contact opnemen met de TÜV in Nederland?


Thanks, heb dit alles nog even nagelopen.
Was vanochtend weer bij de TÜV-keurmeester: hij wist ook te vertellen dat een c.o.c. pas vanaf 1996 opgesteld werd en dat hij voor het opstellen van een "Gutachten" eerst een "Technisches Datenblatt" van de fabrikant nodig heeft. Dit komt neer op een typegoedkeuring, waarvoor ik net ook al even contact heb gehad met Volvo Nederland, die in het archief gaan kijken, of ze zoiets voor mij hebben. Daar zou dan, volgens de TÜV tenminste ook de uitlaatgas- en geluidsnorm op moeten staan.
De handelsbenaming 343520 was in het systeem van de TÜV niet bekend en dus niet te raadplegen...
Als alternatief zou ik nog naar een DEKRA-keuringsstation kunnen gaan, maar dan moet ik met de auto daarheen, hem staan laten en kijken hoe ik dan weer terug kom...
Al met al wordt dit nog een flinke uitdaging :wtf2:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-08-2019 11:28 #982961 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MarcP's 340 1.4 winner automaat uit 1983

marcp;255876 schreef : Thanks, heb dit alles nog even nagelopen.
Was vanochtend weer bij de TÜV-keurmeester: hij wist ook te vertellen dat een c.o.c. pas vanaf 1996 opgesteld werd en dat hij voor het opstellen van een "Gutachten" eerst een "Technisches Datenblatt" van de fabrikant nodig heeft. Dit komt neer op een typegoedkeuring, waarvoor ik net ook al even contact heb gehad met Volvo Nederland, die in het archief gaan kijken, of ze zoiets voor mij hebben. Daar zou dan, volgens de TÜV tenminste ook de uitlaatgas- en geluidsnorm op moeten staan.
De handelsbenaming 343520 was in het systeem van de TÜV niet bekend en dus niet te raadplegen...
Als alternatief zou ik nog naar een DEKRA-keuringsstation kunnen gaan, maar dan moet ik met de auto daarheen, hem staan laten en kijken hoe ik dan weer terug kom...
Al met al wordt dit nog een flinke uitdaging :wtf2:


En wat vinden ze ervan als je ze de voertuiggegevens van de website van de RDW toont? ovi.rdw.nl

Ik heb een keer een auto uit Japan ingevoerd bij de RDW in Almelo en aan de hand van het kenteken van een gelijkwaardige auto in NL (die ik op marktplaats had gevonden) was het toen allemaal geregeld. De keurmeester kon immers geen Japans lezen van de papieren die bij de auto zaten.
Maar ook op de website van de RDW komt dezelfde handelsbenaming te staan bij de auto waar ze niets mee kunnen.
Je zou anders een kenteken van een gelijkwaardige auto in Duitsland kunnen doorgeven van een verkoopsite en hopen dat ze daar wel wat mee kunnen, of misschien kunnen informeren bij de importeur van Volvo in Duitsland?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-08-2019 11:37 #982962 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MarcP's 340 1.4 winner automaat uit 1983

Robert340;255877 schreef : En wat vinden ze ervan als je ze de voertuiggegevens van de website van de RDW toont? ovi.rdw.nl

Ik heb een keer een auto uit Japan ingevoerd bij de RDW in Almelo en aan de hand van het kenteken van een gelijkwaardige auto in NL (die ik op marktplaats had gevonden) was het toen allemaal geregeld. De keurmeester kon immers geen Japans lezen van de papieren die bij de auto zaten.
Maar ook op de website van de RDW komt dezelfde handelsbenaming te staan bij de auto waar ze niets mee kunnen.
Je zou anders een kenteken van een gelijkwaardige auto in Duitsland kunnen doorgeven van een verkoopsite en hopen dat ze daar wel wat mee kunnen, of misschien kunnen informeren bij de importeur van Volvo in Duitsland?


Ik had reeds deze data getoond en zelfs de originele handleiding, waarin de meeste gegevens stonden, maar daar konden ze helaas niets mee. Zonder mensen te kwetsen: internet en de digitale techniek in het algemeen, loopt hier vele jaren achter en zelf geprinte papieren zonder stempels, etc. hebben geen waarde.
De importeur van Volvo in Duitsland heeft me ook naar Volvo Nederland verwezen, daarop is nu dus mijn hoop gevestigd.
Ik zal eens kijken naar een Duitse 340, maar ben bang dat door Datenschutz en de zeer beperkte digitale archieven, het lastig wordt hier wat te vinden...
Ik hou jullie op de hoogte :y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-09-2019 21:49 #983031 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MarcP's 340 1.4 winner automaat uit 1983
Ik heb nu contact met een officiële Duitse Volvo dealer, we hebben samen een aanvraagformulier ingevuld voor een "Datenblatt" voor auto's van vóór 1996. Vandaag heeft de dealer het doorgestuurd naar de Duitse importeur. Nu hopen dat dit het juiste formulier oplevert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-09-2019 21:54 #983032 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MarcP's 340 1.4 winner automaat uit 1983
Nog een leuke button gevonden tussen onze oude Volvo boekjes:

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2019 21:56 #983033 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic MarcP's 340 1.4 winner automaat uit 1983
Gaaf zeg!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-09-2019 14:14 #983045 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MarcP's 340 1.4 winner automaat uit 1983
Heb net bericht van de Volvo dealer gekregen: Volvo gaat het benodigde document opstellen. Hopelijk is dat dan voldoende voor de toelating...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-10-2019 13:02 #983242 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MarcP's 340 1.4 winner automaat uit 1983
Heb gisteren de "Datenbestätigung" van de Volvo-dealer gekregen, deze is specifiek voor onze 340 opgesteld door Volvo Car Germany. Morgen maar weer eens langs de "Zulassungsstelle", kijken wat ze nu zeggen... Hoop niet dat ik nu eerst met dit document weer langs de TÜV moet voor een algemeen "Gutachten", want dan moet ik eerst weer tijdelijke kentekenplaten bestellen, enz, enz. Maar goed, dit document is denk wel weer een stap in de goede richting en de Volvo-dealer heeft er best wat energie ingestoken en met plezier denk ik, want hun showroom staat ook vol met allerlei oldtimers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets