× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-02-2013 10:35 #924155 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast
Ik hoorde trouwens van diegene met die kapotte kat, dat deze 1 jaar later wel is afgekeurd. Toen gingen ze hem namelijk zelf warm stoken bij de keuring....
Ze zijn dus niet helemaal gek, al zeggen wij dat wel eens haha.

Maar goed, te verwachten dat een Volvo dealer daar geen briefje voor uitschrijft. Eerlijk gezegd zou ik dat ook niet doen voor het werk van een ander. Gevolgen (wel eens waar theoretisch) jou bladveer komt los onder het rijden op de snelweg, schuift onder de wielen en jij bots tegen een andere wagen, en jij ligt op z.n kop met je auto. Wie wordt er dan aansprakelijk gesteld, als ze er achter komen dat het niet goed vast zat? Dan zeg jij toch, ik heb hier een attest van Volvo dat het veilig is...

Als ze het zelf gemaakt zouden hebben zou het makkelijk worden. Dan is het of een briefje meegeven, of alles gratis overnieuw maken. Maar ja, dat is niet zo....

Nee, ik zou daar ook geen briefje voor maken als ik die garage was. Wat die derde garage zegt, kan ik inkomen. Alleen kostprijs met zo,n dergelijke wagen....

Je zou beter inderdaad iemand kunnen vinden die goedkoop het boeltje vervangt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-02-2013 21:20 #924210 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast
Ik heb een oldtimer liefhebber op de kop getikt die mogelijks een herstelling gaat uitvoeren!

Nog beter nieuws. Ik kan dus wel degelijk naar een andere keuring. maar dan moet de wagen volledig herkeurd worden. Nu dacht ik dit zo te gaan doen: Lasnaden proper wegwerken (hoe?) en dan boeltje niet al te opvallend maken. Dus naar een andere keuring rijden, hem daar laten keuren en hopen dat ze er deze keer niet over vallen. De rest was 14 dagen terug bij volledige keuring allemaal in orde, dus daar zie ik alvast geen problemen in. En het wegwerken van de slordige lasnaden zal al een stuk goedkoper zijn dan het boeltje vervangen.

Iemand tips om dit zo onopvallend mogelijk te doen? Of zal dit gewoonweg niet lukken? :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-02-2013 21:21 #924211 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast

volvomania;211962 schreef :
Mijn carrosier werkt ook met een uurtarief plus verbruikt materiaal. Zijn motto is "Je ziet waar je begint maar je ziet niet waar je eindigt" wat in het geval van Cybille aardig klopte.


Het is te begrijpen dat ze geen werk van een ander op zich nemen. dusja, zou ik zelf ook niet doen.

Keuring zegt enkel: 'nieuwe stukken of attest'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-02-2013 22:06 #924212 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast

Jantje340;212023 schreef : Ik heb een oldtimer liefhebber op de kop getikt die mogelijks een herstelling gaat uitvoeren!

Nog beter nieuws. Ik kan dus wel degelijk naar een andere keuring. maar dan moet de wagen volledig herkeurd worden. Nu dacht ik dit zo te gaan doen: Lasnaden proper wegwerken (hoe?) en dan boeltje niet al te opvallend maken. Dus naar een andere keuring rijden, hem daar laten keuren en hopen dat ze er deze keer niet over vallen. De rest was 14 dagen terug bij volledige keuring allemaal in orde, dus daar zie ik alvast geen problemen in. En het wegwerken van de slordige lasnaden zal al een stuk goedkoper zijn dan het boeltje vervangen.

Iemand tips om dit zo onopvallend mogelijk te doen? Of zal dit gewoonweg niet lukken? :)


Weg slijpen met een schuurschijf, nadenkit of misschien beter staalplamuur en dan zwart in de coating spuiten en lekker door de modder! zoveel mogelijk bagger en originele kleuren proberen te krijgen :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-02-2013 22:53 #924218 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast
Alright!

Mijn connecties van afgelopen weekend werpen alreeds vruchten af! Ik heb een hersteller gevonden die tegen een prijsje (moet ik nog vragen) andere onderdelen kan steken.

Ik bel hem morgen even op. Enfin, weet iemand waar die onderdelen te vinden? Ik ben niet zo handig, dus ga ze zelf niet uitslijpen uit een wrak. Iemand die websites kent die deze dingen mogelijks verkopen?

@Joris, ik stel het hem even voor. Maar er is al al reeds gelast over gelastte delen. Hij zegt dat dit niet goed komt. Nuja, ik hoor even wat hij ervan denkt. Een 2de probleem blijft de keuring. Die weten namelijk waar op te letten. Dus als er opeens helemaal niks blijkt aan de auto, gaan die zich ook vragen stellen. Er moet een herstelling gebeurd zijn, dus ik neem aan dat ze gaan zoeken hoe die gefixt werd :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-02-2013 22:00 #924244 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast
Keuren in Spanje is misschien een optie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets