× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-02-2013 17:04 #632505 door V300 register
bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast is gemaakt door V300 register
allo volvo-liefhebbers!

Ik tikte een schitterende 340 DL op de kop. Maar de keuring keurt de wagen af! (In Belgi?). De reden is als volgt: Op de foto's is te zien dat er gelast werd, blijkbaar werd een alom bekend probleempje aangepakt door deze interventie. Enfin, de keuring zegt dat het chasis gelast werd en daarbij hoort ook een attest van de contructeur. Volvo wil gaan attest uitschrijven voor dit. Maar is dit wel onderdeel van het chasis? Wat zijn de mogelijkheden? Ik wil deze wagen niet van de baan halen....

Foto's:
imageshack.us/photo/my-images/805/dsc01652r.jpg/
imageshack.us/photo/my-images/17/dsc01651t.jpg/

Alvast bedankt!

Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-02-2013 17:48 #923729 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast
Ik denk dat hier maar een klein aantal mensen op de hoogte zijn van de belgische regelgeving..

De reparatie ziet er prima uit en het is inderdaad een veel voorkomend probleem! ik zou de lassen zo goed mogelijk proberen weg te werken (netjes glad slijpen dus) en dan dik in de verf zetten en even lekker een zandweggetje nemen.. hopelijk valt het dan niet meer op en keuren ze hem bij een ander keuringsstation wel goed!

Of eventueel langs een garage gaan en vragen of zij iets willen schrijven, misschien dat dat ook geaccepteerd wordt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-02-2013 17:55 #923730 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast
Ik ben gedoomd hetzelfde keuringstation langs te gaan. Geen attest = geen groen formulier. Zoveel is duidelijk. Ik me tot de directie gewend, hoop dat ze het daar even over een andere boeg gooien. Maar eens deze zegt 'neen' is het volledig om zeep.

Dus ik kan onmogelijk naar een ander station...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
11-02-2013 18:09 #923731 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast
Lastig, die belgi?-keuring.
Als je nu het origineel erin last, gaan ze dan wel akkoord?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-02-2013 18:14 #923732 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast
Mag je je auto ook in Nederland laten keuren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-02-2013 18:17 #923733 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast

Alexdepalex;211534 schreef : Lastig, die belgi?-keuring.
Als je nu het origineel erin last, gaan ze dan wel akkoord?


Ofwel
1. Herplaatsen van de orginele stukken: Dus bovenaan lostrekken. En de nieuwe stukken bovenaan tegen het chasis bevestigen.

2. Alles laten zoals het nu is, maar een papier meebrengen dat de constructeur zegt dat de aanpassing eigenlijk geen gevaar is.

Te belachelijk voor woorden. Was er niet gelast geweest, dan hing die vering nu los, ofwel hing alles nog vast met een plaat van 0.5 mm en een dikke laag roest. Dus even alles wat steviger gemaakt. En neen, niet toelaatbaar: "er bestaat een mogelijk dat als u een accident hebt, uw chasis niet op de juiste manier reageert/plooit/breekt..."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2013 19:20 #923737 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast
Ja het is degelijk gerepareerd, ik had alleen ook inderdaad de lassen gladgeslepen en klaar.

Dat argument is dikke onzin bij deze reparatie, je hebt zo te zien geen trekhaak en het enorme verschil dat dat al maakt op de sterkte/kreukelzone van de achterkant... Plooien/reageren doet hij toch wel en de bladveer gaat zelfs helpen om de klap op te vangen als de achterkant eenmaal inkreukeld, dan is het wel zo handig dat de bladveren goed vast zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2013 19:25 #923738 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast
Clublid Robbert-Jan V. uit Belgi? heeft ook al eens discussies gehad met het keuringsstation, misschien kun je even met hem contact opnemen om hem tips te vragen.

Als je je even registreert kun je hem via het forum een bericht versturen. Gebruikersnaam 'volvomania'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-02-2013 19:55 #923740 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast
Hartelijk bedankt voor de info allemaal. Ik registreer me zo dadelijk eens om alles up to date te houden.

Het punt is.

Keuringstation 1 zegt: geen probleem, ziet er stevig uit.
*6 maanden later en 2000 km meer op de teller*
keuringstation 2 zegt: Chasis gelast, lassen mag niet, attest of de wagen de vuilbak in.

Dan maar wat in discussie...
"Iedereen kan niet zomaar alles op zijn chassis lassen meneer".

Dan zeg ik de wagen in goede staat is en de ingreep juist bedoeld was om te vermijden dat het boeltje breekt.

"Ja, meneer, iedereen last met goede intenties..."

Dat is dan wel spijtig dat zo'n mooie wagen de baan of zou moeten omdat ik geen papiertje heb.

"Ja, u mag niet lassen op de chassis".

In dit keuringstation is het er op of er onder. Ik heb zo de indruk dat als ze het kleur niet leuk vinden, de wagen een rode krijgt. Ik heb de directie van KM gecontacteerd. Die luistert morgen even bij de verantwoordelijke. Al lijkt die verantwoordelijk zeker van zijn stuk; wat niet mag moet de baan af. Ik hoop dat de persoon van de directie iets nuchterder reageert.

Hier in Belgi? mag je als je wagen afgekeurd is enkel herkeuren in het station waar hij afgekeurd werd. Dusja, als er geen groene kaart uit de mouw wordt getoverd, is dit wagentje schroot.... Vingers kruisen maar!

Voor de duidelijkheid: De eerste lasbeurt is gebeurd in een garage van de vorige eigenaar, die persoon aan de telefoon gehad trouwens. flink verbaasd dat daar nu zo moeilijk over gedaan wordt. 2de maal laten lassen door mijn garage, hun antwoord was 'Gaan ze nu echt zo moeilijk beginnen doen'... Dus ik werk er zelf niet aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-02-2013 20:15 #923742 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic bedenking bij afgekeurde wagen - chasis gelast
Ok, ik ben dus geregistreerd! bijgevolg is dit hier dus mijn topic!

Bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets