Motortype en carburateur
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Tijdens het afhalen van de pakkingen bij een bedrijf in het Zuiden des lands, gespecialiseert in Daf en oude Volvo, vertelde men, dat men bezig was met een 1600cc opvoersetje voor de b14 motor.
Andere cilinderbussen, zuigers en een andere krukas. Blijkbaar zat men in de testfase. In de carterpan moest men enkele deuken slaan, anders raakte de krukas de bodem.
Hoeveel pk's meer en wanneer het beschikbaar kwam, wilde men niet vertellen, wel dat er een uitgebreide testfase doorlopen zou worden, alvorens met de verkoop werd gestart.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
kan me niet voorstellen dat dat nog lekker loopt.. de slag van een 1397cc is eigenlijk al te lang.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Eliminator 44;252389 schreef : Daar is ie weer.:yummie:
Ik ben de verwarming van de carburateur aan het aansluiten, kan iemand vertellen welke van de slangen de aanvoer en retour is.
Helaas moet ik de waterpomp van de estafette gebruiken, die van de 340 is te lang.
De verwarming is niet meer dan een buisje, de rest van de plaat doet de geleiding (ik heb hem stomtoevallig vandaag nog los gehad). Ik denk niet dat het echt verschil maakt welke je voor aanvoer of afvoer gebruikt, maar op de 340 lijkt de langere, de bovenste op de foto, de aanvoer te zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik ben inmiddels naar de RDW gereden voor keuring voor het kenteken, de motor loopt niet lekker, hij zaagt en slaat af, als ik het gas los laat. Ik heb het idee, dat ie valse lucht aanzuigt onder de Weber.
Hoe is de opbouw van de pakkingen onder de carburateur? Aan elke kant van de carburateurverwarming zit een soort kunstof plaatje. Moet aan elke kant van het kunstof plaatje nog een zachtere pakking?
In de Vraagbaak kan ik er niks over vinden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Aan beide kanten van deze flens zit een pakking.
Tussen de warmteplaat en het spruitstuk zit ook een isolatieflens met een groot ovaal achtig gat die de twee gaskleppen met elkaar verbind als het ware.
Ook deze flens bevat aan beide kanten een pakking.
Dus tussen de carburateur en het spruitstuk zitten in totaal 4 pakkingen totaal.
Zie ook bijgevoegde foto, wat de pakkingen betreft.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het lek heb ik gevonden, het was de pakking tussen het spruitstuk en de cylinderkop. Onder de carburateur zitten nu ook nieuwe pakkingen.
Nog wat aan de schroef voor het stationaire toerental en co gedraaid en het blok loopt nu veel beter. Bij Dafhobby heb ik bougies van het merk Bora gekregen, weet iemand welke bougies van NGK erin kunnen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
NGK BP5E in geval van contactpunten
NGK ZGR5B bij aanwezigheid van katalysator.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Een poos gelden heb ik de Weber 32 dir 109 opgeknapt en een revisie setje erin gestopt. Een how-to hier in het forum hiervoor gebruikt.
Nu is het probleem dat de carburateur niet reageert op het draaien aan de co schroef. De 2de trap werkt prima.
Iemand een idee waar ik moet zoeken?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.