Project: B204GT in een 360

Lees meer
05-08-2008 23:07 #722003 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Dat is wel de bedoeling jah. Heb nu nog ong 1,5 week vakantie. Hoop hem vrijdag klaar te hebben op mijn werk. En dan thuis flink aan de slag, kan ik tenminste elke minuut van de dag mee verder en hoef ik niet eerst daarheen te rijden.

Maar het is de bedoeling om hem eerst aan de praat te krijgen en dat alles werkt naar behoren. En daarna ga ik alles netjes wegwerken en eruit halen wat niet nodig is. Dus echt helemaal klaar zal nog wel even duren, maar rijklaar zeker niet. Het iig de planning om (als het niet te ver is en een goede datum) bij de sleuteldag aanwezig te zijn ergens in september.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-08-2008 19:28 #722065 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Tering, ik zou dan wel vrij willen zijn die sleuteldag:D

Mooi werk gaat lekker :) nice.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2008 17:38 #722337 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
De afgelopen dagen weer bezig geweest met de auto.

Donderdag zijn we bezig geweest met de motorsteunen afmaken en de behuizing van de blower aan te passen (zit de verdelerkap). Dit ging allemaal perfect.
Vrijdag zijn we begonnen met de radiateur en intercooler te plaatsen. Ben eerst op zoek geweest naar de andere radiateur want de originele is veel te groot. Krijg ik nooit pas gemaakt. Heb geen andere kunnen vinden dus heb gewoon m'n eigen maar geplaatst. Hoop dat dit werkt en anders moet ik een andere oplossing vinden.
Uiteindelijk dus de intercooler ook pas gemaakt en gemonteerd. Hiervoor heb ik wel 1 steun van de 4 waarmee de koplamp vast zit moeten opofferen maar dat maakt niet zoveel uit. Lamp zit nog stevig genoeg. Ook het voorfront iets moeten aanpassen (gat erin voor de slangen).

Nu heb ik hem vanochtend naar huis gebracht (autoambulance). En ben er eventjes mee bezig geweest. Eerst maar eens de oude bekabeling verwijderen. Dit ging redelijk makkelijk. Het complete injectie-systeem zit helemaal appart van de verlichting. En het enige wat de auto in gaat is de kabel met stekker aan de hoofdcomputer, meer niet. Erg makkelijk dus.
Nu heeft er bij mij ook eens een alarm ingezeten waarvan de complete kabelboom er ook nog in lag. Deze ook gelijk verwijderd, scheelt weer een hoop ruimte en bedrading die in de weg ligt. (als iemand hier nog iets van nodig hebt zoals kabels, relais, computers kan die het gratis krijgen)

Nu ga ik morgen weer verder met de auto. Ben van plan om wat slangen aan te gaan sluiten en misschien al iets met de kabelboom te gaan doen.









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-08-2008 18:06 #722339 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Ik zou voor iets beter als radiateur kijken! Die 16vTurbo blokjes krijgen het nogal eens warm.
Misschien van een 740 turbo, 940 turbo zonder airco, 940 n/a met automaat of iets dergelijks. De 360 radiateur is toch echt (te) klein.

Lijkt in ieder geval goed op te schieten!:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2008 19:04 #722345 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Ik heb echt al naar heel veel auto's gekeken voor een goede radiateur. Maar kan er echt geen juiste vinden die nog redelijk makkelijk te monteren is. Ook bij de volvo auto.

Ik zat zelf te denken om als deze te klein is (waar ik eigenlijk wel bang voor ben) om er dan nog een kleine voor te zetten. En dan gewoon een t-splitsing te maken in de slangen. Dit lijkt mij de makkelijkste oplossing. Dan kan ik ook gelijk het koelvermogen groter maken dan dat het origineel al is. Word de motor ook gelijk wat minder warm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2008 19:16 #722347 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Project: B204GT in een 360
of de doorstroom door de radiateur vergroten met een setje elektrische fans?
en is het bij een 2e radiateur niet beter om het kringloopsysteem te hanteren? anders lijkt mij de 2e radiateur niet rendabel koelend..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-08-2008 19:23 #722348 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Met een extra elektrische fan bereik je niet de bedoelde doorstroomvergroting. Die fan's draaien toch niet harder dan de wind waait als je rijd. En er zit trouwens standaard al een grote elektrische fan op.

Maar je hebt wel gelijk kwa rendabel zijn dat het beter is om het kringloopsysteem te gebruiken. Maar om dat voor elkaar te krijgen moeten de slangen wel erg lang worden. En daarom neem ik al 2e radiateur ook eentje die eigenlijk te groot is. Waardoor het motorblok toch goed gekoeld worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-08-2008 19:56 #722349 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
De 360 radiateur koelt een motor die standaard de helft minder vermogen heeft dan de B204FT/GT. Zo'n 16vturbo zit met heeel (relatief) weinig moeite rond de 300PK. Ik denk dat de 360 rad voor standaard vermogen al te klein is. Op een 360 B200 zit geen turbo die de koelvloeistof (en de olie) lekker heet stookt.
Ik zou er in ieder geval wel bezorgd over zijn.

Je kunt het blok misschien via de leiding naar het interieur nog wat warmte kwijt laten raken. Aparte oliekoeler monteren in plaats van de warmtewisselaar.
Kijk er in ieder geval eens goed naar, zou zonde zijn om zo'n kostbaar blokje in de soep te draaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-08-2008 10:31 #722450 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Project: B204GT in een 360
Koeling is toch wel een punt waar je niet op kan/mag bezuinigen inderdaad..

Zou zonde zijn als je zoiets geweldigs doet (als dit blok in een 300 lepelen) maar dat de koeling dan niet in orde is. Ik zeg: geen halve maatregelen:p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2008 18:42 #722509 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Project: B204GT in een 360
Vandaag weer bezig geweest met de motor.

Heb de leidingen van intercooler aangepast en gelast. Daarna alle slangen (intercooler, koelvloeistof, inlaat) aangepast en gemonteerd. Ook gelijk een slang gehaald zodat mijn powerfilter erop kan.

Ben ook op de sloperij geweest voor een radiateur. Heb er ook 1 gevonden gelukkig. Heb hem wel iets moeten aanpassen maar hij past perfect (net). Nu moet ik hem nog goed vastzetten en dan nog slangen plaatsen.
Kwa grof koeloppervlak ist het nu iets groter dan het origineel was. Origineel zat het rond de 10500 cm? en nu zit ik rond de 11500 cm?. Dus alleen maar beter.

Morgen ga ik weer naar m'n werk toe met m'n auto. Moet aan de onderkant nog een paar dingen vastzetten en moet de dynamo en stuurpomp nog monteren. Daarna word het tijd om de kabelboom te gaan aansluiten. Dus hoop het rond het weekend te kunnen starten (nooit zeker natuurlijk).

Daarna ga ik eerst de uitlaat bestellen en hopen dat die snel binnen is.
En natuurlijk de kabelboom helemaal netjes wegwerken en zorgen dat alles werkt.





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets