Project: B204GT in een 360
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Offline
- Nieuw lid
Eerst zijn we begonnen met de carterpan eronder te plaatsen. Dit bleek lastiger dan gepland. Ik heb de carterpan zelf moeten aanpassen (ribben aan de binnenkant moeten bewerken). En heb ook de aanzuigbuis moeten verlassen.
Ook was er een boutje afgebroken bij de turbo, waar de uitlaat op komt. Het was nogal een rot boutje. We zijn aan het vrezen, boren, warmstoken geweest. Uiteindelijk was die eruit maar wel draad ook weg, gelukkig hebben wij helicols liggen dus dat was zo opgelost.
Met deze 2 dingen waren we al 2,5 uur verder. Dus veel tijd verloren.
Toen zijn we begonnen met de auto. Alle bekabeling, koelvloeistof, slangen, bumper, radiateur, uitlaat verwijderen. Was opzich zo gedaan. Daarna het blok losmaken en eruit lichten. We moesten de motorsteunen weghalen en de ventilator eraf. Daarna het blok 90 graden draaien en eruit was tie.
Toen vonden we het wel welletjes. Genoeg gedaan voor vandaag. Was alweer aardig laat en alles moest nog opgeruimt worden.
Heb een paar foto's gemaakt maar die moeten nog op m'n pc gezet worden. Doe ik zo snel mogelijk.
Ga hopelijk maandag weer verder (ligt aan de drukte op m'n werk, dus of er een plekje vrij is voor mij).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Goed bezig Frank!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
ik zat net te zoeken op google, en kom hier terecht... Ruben heeft mij tot dusver al vaak geholpen met de motorwissel...
Grappig om te zien dat er nog iemand op dit moment een B204GT in een andere wagen aan het inbouwen is.
Over de balansassen: Ik heb in de toevoer voor de olie aan de inlaatzijde een M12 tap gebruikt, en aan de uitlaatzijde een M6 tap. Vervolgens schoongemaakt etc. etc. en er aan de inlaatzijde een bout met een koperen ring in gedraaid, en aan de uitlaatzijde een stiftje in gedraaid met sealer etc.
Morgen ga ik nog vriesdoppen voor de retourkanalen zoeken in 16mm, en dan is het dicht. Likje rode verf erover en klaar..
Ik heb ook gedacht over het gebruik van de balansassen, maar wilde ze toch liever heel houden.
In ieder geval veel succes met het project!! Ben benieuwd wie er sneller zal zijn;D haha, vooral wat kg verschil maarja....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
flip21;64521 schreef : In ieder geval veel succes met het project!! Ben benieuwd wie er sneller zal zijn;D haha, vooral wat kg verschil maarja....
Daarom heb jij penta assen, 3" uitlaat, intercooler, E85, 680cc injectoren, chips etc. Als de turbo niet zo klein zou zijn, toch al snel goed voor 125 en meer PK's extra.....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Op de Duitse Autobahn nog even geprobeerd de topsnelheid te bereiken, maar de naald liep de meter uit (bij 240 km/h) en de GPS gaf toen 220 km/h aan. Helaas liet het verkeer het niet toe om nog harder te gaan. (Hij bleef wel versnellen )
Nog even een foto gemaakt, maar bij hogere snelheid moest ik toch twee handen aan het stuur houden.. Helaas dus geen foto van 240+
Deze 780 is standaard en weegt 1550 kg. Ik ben benieuwd wat jouw project straks gaat presteren, want de motor is beresterk! Tevens benieuwd naar de prestaties van de 760 van Philip met de bovenstaande modificaties.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
De luchtweerstand is dan belangrijker. De wegligging is voor het veiligheidsgevoel van de bestuurder ook niet onbelangrijk denk ik...
240 km/h met een 360? Mij niet gezien!
In minder dan 5 seconden naar de 100? Ik sta vooraan!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.