dubbele carburateur

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-06-2008 11:53 #712615 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur
RS kit is ook een leuke inderdaad. Maar zolang je een slijptol en een lasapparaat hebt past alles!
http://www.300power.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=2331.0;attach=1698;image

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2008 14:56 #712627 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic dubbele carburateur

Pistonpen paultje;57526 schreef : Vergeet de clio/19/megane 16v niet voor de 1.7...:+ wederom redelijk 'makkelijk' in te bouwen.

Klopt, wellicht nog niets makkelijker als de 1.7 turbo aangezien je geen last hebt van de intercooler en turbo met aanhangsels.

Lucluc;57536 schreef : De leek heeft hier nog twee opties:

B19 met R-sport kit. Twee carburateurs, snelle nokkenas, aangepaste ontsteking, luchtfilter en uitlaat. Die in Belgie is volgens mij nog steeds beschikbaar.

B19FT. Met turbo. Ik durf niets te zeggen over inbouw, maar het is een mogelijkheid die nog niet is genoemd.

R-sportkit is erg leuk ja.
Deze is wel moeilijk te vinden en levert relatief weinig vermogenswinst (20PK) gecombineerd met een bizar hoog verbruik, ook bij normaal gebruik. (1:4) Dat blijf je houden met N/A tuning.

Een B19FT levert ook zeker wel wat op, maar is volgens mij veel moeilijker te vinden als de moderne B230 varianten.
Er zijn ook B200 FT's en ET's die er zo in passen. Nadeel van deze blokken en zo'n B19FT is de oudere aansturing (Regina, Bosch LH2.2 en voor de B19 nog ouder geloof ik) die weinig ruimte laten voor eenvoudige tuning door middel van de genoemde chips.
Als je zover gaat dat je een turboblok in je 360 legt zou het doodzonde zijn als je niet die ene stap verder gaat door er geen betere chips in te zetten. 55-75 Pk en 70 Nm meer voor 250 euro is natuurlijk spotgoedkoop!
Zie op een andere manier maar eens 1 Pk per 3-5 euro te winnen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2008 14:58 #712628 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic dubbele carburateur

rwdstudent;57539 schreef : RS kit is ook een leuke inderdaad. Maar zolang je een slijptol en een lasapparaat hebt past alles!
http://www.300power.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=2331.0;attach=1698;image

Is dat die BMW V12?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-06-2008 16:09 #712637 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur
Gewoon een blokkie met Turbo erin lepele.
Daarna MegaSquirt erop. Da's naar mijn mening de gemakkelijkste manier om redelijk simpel en goedkoop aan veel peejkaas te komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-06-2008 16:48 #712638 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur
zo'n hoog verbruik van een R-sport kit klopt niet.

ik weet om welk voorbeeld het gaat, maar die auto spoelde de benzine gewoon onverbrand de uitlaat in. Rechtstreeks gevolg van dat je zo'n project niet aan de willekeurige uurloon garage kunt overlaten...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-06-2008 17:03 #712641 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur

Bodejodel;57551 schreef : Klopt, wellicht nog niets makkelijker als de 1.7 turbo aangezien je geen last hebt van de intercooler en turbo met aanhangsels.


Nope. 3 moeilijke punten globaal gezien:

- Inlaat zit in de knoop met het kachelhuis en je remcilinder+bekrachtiger (zonder bekrachtiger schijnt het wel te passen, kachelhuis blijft)
- Electrisch kabelboompje moet gemaakt worden (een engelsman kan ze leveren nu. Voor zo'n 50 pond geloof ik) wat natuurlijk niet makkelijk is
- Uitlaat heeft een nieuwe downpipe nodig, of een gehele nieuwe pijp(wat nog mooier is natuurlijk).

Dit alles uitgaande van een 1.7. 1.4's van voor 1985 is een ander verhaal. Dan zit je ook nog met koelwaterslangen enzovoorts.

Misschien kom ik nog wat hele puntjes tegen. Deze zomer wil ik het klaar hebben. Dan volgt een uitgebreide update.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-06-2008 17:58 #712651 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur

Pistonpen paultje;57565 schreef : Nope. 3 moeilijke punten globaal gezien:

- Inlaat zit in de knoop met het kachelhuis en je remcilinder+bekrachtiger (zonder bekrachtiger schijnt het wel te passen, kachelhuis blijft)
- Electrisch kabelboompje moet gemaakt worden (een engelsman kan ze leveren nu. Voor zo'n 50 pond geloof ik) wat natuurlijk niet makkelijk is
- Uitlaat heeft een nieuwe downpipe nodig, of een gehele nieuwe pijp(wat nog mooier is natuurlijk).

Dit alles uitgaande van een 1.7. 1.4's van voor 1985 is een ander verhaal. Dan zit je ook nog met koelwaterslangen enzovoorts.

Misschien kom ik nog wat hele puntjes tegen. Deze zomer wil ik het klaar hebben. Dan volgt een uitgebreide update.


De kabelboom is echter nog best goed te doen. Maar dan moet je wel een beginsel hebben. Ik gebruik zo de kabelboom (debakelboom ;)) van een 460T.
Hoppeta!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets