dubbele carburateur

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-05-2008 13:29 #712304 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur
had je nog een ander bericht geplaatst dan het onderstaande dan??

Erik;57205 schreef : Als de binnenste twee een schraler mengsel krijgen, moeten dan de aanvoerbuizen niet kleiner, waardoor er meer trek/vacuumkracht ontstaat?


zover ik weet is er niets gewijzigd/verwijderd in dit topic.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-05-2008 14:59 #712306 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic dubbele carburateur
Weet je wat jij zou moeten doen?
Even naar Frankrijk toe!

Zo'n jongen op de kop tikken:


Want achterin vind je dit stukje geweld:



1255 cc crossflow kop met hemispherische verbrandingskamers, 2 x Weber DCOE 40 en 103 pk @ 6750 rpm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-05-2008 16:49 #712310 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur
he, een hemi?????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-05-2008 17:57 #712316 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur
yeehaa!GORDINI bedoel je

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-05-2008 17:57 #712317 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur
Die cillinderkop past niet op een B14 zeker.
Een mooi uitlaatspruitstuk maken of pas maken is wel te doen bij een B14. Ok non cross flow is niet super maar volgens mij had Andries toch ook wel al wat extra vermogen uit zn B14 gehaald of niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-05-2008 18:02 #712321 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur

Volvo 740TIC;57229 schreef : Die cillinderkop past niet op een B14 zeker.


wellus.. eraan zien te komen is moeilijker dan monteren..

Volvo 740TIC;57229 schreef : Een mooi uitlaatspruitstuk maken of pas maken is wel te doen bij een B14. Ok non cross flow is niet super maar volgens mij had Andries toch ook wel al wat extra vermogen uit zn B14 gehaald of niet?


Mja, dat viel uiteindelijk redelijk tegen. Hij had de compressie te hoog laten worden, daardoor geen fatsoenlijke afstelling kunnen maken met de carburateur die hij er toen op had... uiteindelijk was het een typisch voorbeeld waarom klassiek tunen veel geld voor weinig resultaat kan kosten...

het kleppendeksel glom wel mooi zo het verchroomd was.. :f

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-05-2008 18:38 #712327 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur

antiekeradio;57233 schreef : wellus.. eraan zien te komen is moeilijker dan monteren..



Mja, dat viel uiteindelijk redelijk tegen. Hij had de compressie te hoog laten worden, daardoor geen fatsoenlijke afstelling kunnen maken met de carburateur die hij er toen op had... uiteindelijk was het een typisch voorbeeld waarom klassiek tunen veel geld voor weinig resultaat kan kosten...

het kleppendeksel glom wel mooi zo het verchroomd was.. :f



Dat was dus een geval waar E85 wellicht een uitkomst was geweest:yeah:.
Hoge compressie en toch maar weinig pk's valt dan inderdaad tegen. Hoe hoog is de compressie bij een B14 standaard?
Ceramisch coaten van uitlaatspruitstuk of zelf een spruitstuk maken en laten coaten, betere inlaat, kop vlakken en de juiste brandstof zou leuk moeten rijden. Maar eigenlijk zie ik het nut daar niet zo van in ( zal toch snel rond de E500-1000 kosten), aan het vermogen van een B200 kom je niet en veel meer dan een B17 standaard heeft zul je ook niet halen. Wel als je er daarna nog de compressor van een Mini cooper S op zou zetten:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-05-2008 18:52 #712331 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur
En toch heeft een DAF rijder 2 register webers op een B14 gezet, in de attachments heb ik paar fotootjes gezet. Knap gedaan, h??





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-05-2008 19:07 #712334 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic dubbele carburateur
Ik veronderstelde dat een "moderner" spruitstuk op een B14 motor een gelijkmatiger verbranding over alle cylinders zou moeten hebben en daardoor meer pk verkregen worden. Is dit juist? en doen we er dan verstandig aan massaal koppen (+ nieuwere carb. oid., bijv. met automatische choke) over te zetten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-05-2008 19:17 #712337 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur
Het verstandigste is om eraf te blijven, mits de werking en afstelling allemaal in orde zijn volgens de originele specificaties.

de "ontwerpfout" is zeer klein vergeleken met wat er allemaal mis kan gaan als je quasi-willekeurig onderdelen gaat vervangen en veranderen....

Als ik kijk bij een renaultforum waar ze bijna dezelfde carburateurs hebben, maar dan m?t automatische choke, zijn ze helemaal niet blij met die automatische choke :) dat is dus ook al geen echte verbetering.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets