dubbele carburateur

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-05-2008 20:29 #712345 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur
De allergrootste verbetering bij een b14 (en ook de 1700) zou een simpel multipointinjectie spruitstuk zijn.

Ik heb echt een hekel aan carburateurs.. Ouderwetse meuk is het. De electronica heeft wat mij betreft het op alle punten overwonnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-05-2008 21:22 #712365 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic dubbele carburateur

Volvo 740TIC;57229 schreef : Die cillinderkop past niet op een B14 zeker.

Sterker nog, het blok past zo in een 340. De basis is gewoon een B1100 zoals in een Daf 55 ligt.

antiekeradio;57233 schreef : wellus.. eraan zien te komen is moeilijker dan monteren...

Ik weet er nog wel een te liggen. Wel in onbekende staat en voor een leuk prijsje...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-05-2008 22:36 #712381 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur

rwdstudent;57257 schreef : Ik heb echt een hekel aan carburateurs.. Ouderwetse meuk is het.


Ik mag dan een behoorlijke leek zijn, maar persoonlijk heb ik het liefst een auto met eenvoudige carburateur. Die oude stromberg/zenith is helemaal eenvoudig, zeker vergeleken met alle electronica die maar stuk kan gaan en, althans bij de 360, niet eens zuiniger met benzine om kan gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-05-2008 23:35 #712396 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur
Het punt met injectie is dat er minder snel iets stuk gaat. Injectie (nee idd niet de ljet oid op een 360) bijvoorbeeld LH2.2 en latere LH2.4 (240/740/940) zijn toch echt wel betrouwbare efi opties. Best leuk nog wel hoor. Als je dat op een B200E zou zetten in een 360 zal het verbruik er toch wel anders uitzien.
Met mijn 740 2.3 16v (1350kg) 161/162 pk haal ik makkelijk 1:12.
Sproeier in een carb slijt ook, carburateur is gevoeliger voor weersomstandigheden en ook hoogte, daarbij komt het afwezig zijn van adaptiviteit en wat wellicht jammer is maar wel de grootste en belangrijkste factor waar je rekening mee moet houden dat kennis mbt carburateurs steeds meer verdwijnt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-05-2008 01:41 #712402 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur
Voor E50 heb je vier carburateurs op rij van een motor. Met rekening en garantie (wel 2e hands).

Als je het formaat enigszins verstandig kiest aan de hand van het vermogen je een inlaat in elkaar kunt zetten, flens kunnen uitsnijden, aansluitingen voor de carburateurs lassen, dan is dit niet geheel onmogelijk. Waarschijnlijk is het toerental staionair niet om over naar huis te schrijven, kan wel schommelen. Mja als je dan het gas intrapt, flink toeren maakt, klinkt het fenomenaal. Dit zal in ieder geval niet plug and play zijn.

cgi.ebay.de/Honda-CB-750-RC-42-Vergaser_...tem#ebayphotohosting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-05-2008 01:43 #712403 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur

Bodejodel;57280 schreef : Sterker nog, het blok past zo in een 340. De basis is gewoon een B1100 zoals in een Daf 55 ligt. Ik weet er nog wel een te liggen. Wel in onbekende staat en voor een leuk prijsje...


Wat is een leuke prijs dan?
Jammer dat de boring totaal anders zal zijn dan een 1400 of een 1700 volvo 340 of is de inhoud kleiner door een andere slag?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-05-2008 08:56 #712404 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic dubbele carburateur
Dergelijke blokjes gaan makkelijk voor 900-1100 euro over de toonbank.
Ze zijn ondertussen extreem zeldzaam.

Er zijn in totaal 8981 stuks van de R8 Gordini 1300 gemaakt. Daarvan zijn er waarschijnlijk slechts +/- 10 in Nederland ingevoerd. Er staan op dit moment 490 Gordini?s (1100 en 1300) geregistreerd. Momenteel zijn er 3 R8 Gordini?s 1300 in Nederland geregistreerd.

Zo zeldzaam is dat blokje dus...

Boring x slag = 74,5 x 72

Het koppel is trouwens 120Nm bij 5000 rpm

Lijkt me een ideaal blokje in combinatie met een vario. Geen riemenverslindend koppel zoals bij een turboblok.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-05-2008 10:39 #712406 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dubbele carburateur
Daarvoor hoef je niet in Duitsland te kijken. In NL heb je die ook wel. R1 carbsetje bijvoorbeeld. Voor n 1400cc zou 35mm al wel zat zijn. Bij 1800/2000cc zou ik voor minimaal 40 gaan. In engeland komen 340 met clio blokjes haast meer voor met motorfiets carburateurtjes dan met origineel spruitstuk.

Nadeel is alleen: Afstelling is een kunst. Dat zou door een vakman gedaan moeten worden. Ander nadeel: lekker gefriemel met je spruitstukkie maken bij zo'n std. b14 blokje.

Ik ben overigens ook meer van de injectie. Vergelijking: Carburateur staat gelijk aan een loslopende hond, injectie staat gelijk aan een hond aan de riem. Het is een brave hond die zonder riem bij je blijft. Maar er zijn er genoeg die er dan vandoor gaan. De hond aan de lijn k?n simpelweg niet er vandoor gaan :+. MPI is gewoon net iets meer geregeld allemaal.

Zijn er geen renaultjes 5 met MPI geleverd ofzo? 19's? iets anders met een C-type blok? Zijn er trouwens niet nog meer C-type blokjes in modernere auto's te vinden, die interessant kunnen zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-05-2008 12:53 #712410 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic dubbele carburateur
volgens mij zijn er geen vijfjes met MPI geleverd. De GT Turbo had een carburateur. Het meest high-tech blokje wat in een 5 te vinden is is volgens mij de C3J met een singlepoint injector. (feitelijk niet meer als een elektrische carburateur)
De renault 19 1.8 en 1.816V 16V hebben MPI... Dat blok past "zo" op een 1.7 koppeling. Alleen moet je daar ook het spruitstuk weer voor aanpassen.
De Twingo's en Clio's hebben ook nog veel C-blokjes. Geen van allen met MPI voor zover ik kan vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-05-2008 13:05 #712412 door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic dubbele carburateur
Er zijn wel inlaatspruitstukken te krijgen voor de B14, namelijk een met een dubbele carburateur (staand)40DRLA/IDF of met twee dubbele 40DHLA/DCOE(liggend) deze kosten beide 280 euro. Bij www.chadil.be/manivol.html te vinden:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets