Oil Catch Can en carterventilatie

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-01-2009 21:36 #746623 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oil Catch Can en carterventilatie
hadden de 2 liter blokken niet vanuit de fabriek een olieafscheider zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2009 21:40 #746624 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Oil Catch Can en carterventilatie
Ik weet het niet, waar de carterventilatie uit het blok komt, zit wel een zwart doosje, maar ik denk niet dat dat het is. Tevens zit er in hjet inlaatspruitstuk motorolie(dat wil zeggen, zwarte vettige aanslag) en ik denk dat dat van de carterontluching komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2009 15:47 #746721 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Oil Catch Can en carterventilatie

Doeke Dobma;82718 schreef : Ik weet het niet, waar de carterventilatie uit het blok komt, zit wel een zwart doosje, maar ik denk niet dat dat het is. Tevens zit er in hjet inlaatspruitstuk motorolie(dat wil zeggen, zwarte vettige aanslag) en ik denk dat dat van de carterontluching komt.

Dat zwarte doosje is de vlamdover en die zwarte aanslag komt gegarandeerd van de ontluchting! :yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2009 20:33 #747733 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Oil Catch Can en carterventilatie
Zie hier, de vlamdover, van boven bekeken. Je ziet bovenop het tuitje voor de carterontluchting.



Op dat tuitje komt deze slang:




Het 'koppelstuk' aan de rechterkant komt op het tuitje van de vlamdover. De dikke slang gaat (normaal gesproken) naar de luchtinlaatbuis. Je ziet op dat koppelstuk ook een kleine aansluiting. Hierop zit een dun slangetje wat naar het inlaatspruitstuk gaat(zit net boven de koude start injector).

Wie kan mij vertellen waar dit kleine slangetje voor dient? Het lijkt me namelijk dat dit een soort kleine carterventilatieslang is. Kan ik dit slangetje zonder problemen verwijderen? Dus gewoon direct de 'dikke' slang op de vlamdover en die naar de Oil catch tank?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2009 10:05 #747795 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Oil Catch Can en carterventilatie
Dat "koppelstuk" is volgens mij de vlamdover. Als het goed is zit daar een zeefje in? (Of die zit er al niet meer tussen omdat die al verstopt zat?)
Het kunststof "bakje" is de originele "Oil-catch-can" die het grootste deel van de oliespetters al uit de carterventilatiedampen haalt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2009 12:00 #747801 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Oil Catch Can en carterventilatie
Jeroen gaat door voor de vaatwasser!:D Volgens mij heb je gelijk. Ik heb de dop even van dat 'koppelstuk' gehaald en er zit inderdaad een soort filter in, dus dit zal de vlamdover zijn. Je ziet dat er veel olie op zit.




Hieronder mijn nieuwe speeltje, de Oil ctach tank. De nippels bovenop zijn helaas 9 ipv 15 mm, maar daar bedenken we wel wat op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2009 14:38 #747809 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Oil Catch Can en carterventilatie
Dat is precies hetzelfde zeefje als bij een 740 zo te zien. Deze is nog vrij schoon vergeleken bij hoe hij er bij mij uitzag... :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2009 15:14 #747814 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Oil Catch Can en carterventilatie
Maar nu de hamvraag: waar dient dat dunne slangetje voor, tussen de vlamdover en het inlaatspruitstuk? En, kan ik hem weglaten??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2009 15:31 #747816 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Oil Catch Can en carterventilatie
Ziet er proffessioneel uit. Goed bezig. Jij soliciteerd naar een plek op de VKB, maar er zijn ook nog andere opties. Maar je bent in beeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2009 16:46 #747822 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Oil Catch Can en carterventilatie

Doeke Dobma;83949 schreef : Hieronder mijn nieuwe speeltje, de Oil ctach tank. De nippels bovenop zijn helaas 9 ipv 15 mm, maar daar bedenken we wel wat op.


daarvoor zou ik persoonlijk de huidige haakse nippels volledig demonteren, en een directe 15mm aansluiting op de catchcan maken (dus ook grotere gaten boren in het resevoir!) anders heb je kans dat je alsnog een kleine carterdruk op staat te bouwen, door de vernauwing in de nippels..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets