Oliedruk meter

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2014 17:05 #942433 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter

brahov;225925 schreef : De verloopjes zijn het probleem niet, het zijn RVS verloopjes met goed passende koperen afsluitringen en ik heb ze al op meerdere auto's en voor meerdere toepassingen gebruikt zonder problemen.
De rede dat deze discussie is ontstaan is omdat ik het vermoeden had dat de sensor langer mee zou gaan als ik hem uit de trillings -en warmte zone weg zou kunnen houden door er een slang tussen te zetten.


Zo'n sensor is gemaakt om op een blok gemonteerd te worden, die trillingen kan ie dus prima aan.. en mocht ie onverhoopt toch stuk gaat (zeer onwaarschijnlijk) dan is een nieuwe nog altijd goedkoper dan een slang van 45 euro ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2014 20:09 #942441 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter
Duidelijk, ik zal in eerste instantie de sensor direct in het blok monteren (met verloopje natuurlijk anders past het niet :P) en hopen dat hij heel blijft.
Misschien maak ik er nog even een hitte schildje omheen.

Bedankt voor de hulp!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2014 11:11 #942553 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter
gister nog even bij Diede onder de kap gekeken; zo te zien past een oliedruksensor prima op die plek, blijft zo'n 10 cm vrij van het uitlaatspruitstuk.

qua vibraties is het een goede plek; vlakbij een motorsteun in verticale richting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2014 11:25 #942555 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter

Wouter;226136 schreef : gister nog even bij Diede onder de kap gekeken; zo te zien past een oliedruksensor prima op die plek, blijft zo'n 10 cm vrij van het uitlaatspruitstuk.

qua vibraties is het een goede plek; vlakbij een motorsteun in verticale richting.


Bedankt ;) leuk dat er nog even aan gedacht wordt. Ik zal de uiteindelijke situatie ook even fotograferen voor deze thread.

Zie hieronder de aansluiting waar ik nu over denk om te gebruiken (stop er nog niet uitgehad om te kijken of het wel daadwerkelijk olie is :P:



Andere kant zit er ook nog een maar ik geloof dat deze ook kan en op zich ideaal gepositioneerd is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2014 15:53 #942570 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter
Laat je ook even weten wat je uiteindelijk gebruikt hebt qua sensors en schroefdraad enzo?
Overigens is de stop die jij daar fotografeert, een andere dan waar Wouter het over heeft. Degene die Wouter bedoelt zit aan de andere kant van het blok, vooraan, bij de kap van de distributieriem.
Ik zit me te bedenken wat er bij mij op de plek zit die jij gefotografeerd hebt, is dat niet de stop die het gat afsluit om de krukas te borgen (voor bijv. het verwisselen van de distributieriem)? Wouter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2014 22:46 #942588 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter
nee die stop zit in het vertikale vlak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-02-2014 08:32 #942591 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter

setsunakaede;226153 schreef : Laat je ook even weten wat je uiteindelijk gebruikt hebt qua sensors en schroefdraad enzo?
Overigens is de stop die jij daar fotografeert, een andere dan waar Wouter het over heeft. Degene die Wouter bedoelt zit aan de andere kant van het blok, vooraan, bij de kap van de distributieriem.
Ik zit me te bedenken wat er bij mij op de plek zit die jij gefotografeerd hebt, is dat niet de stop die het gat afsluit om de krukas te borgen (voor bijv. het verwisselen van de distributieriem)? Wouter?


Ga ik doen (met foto's :)) en weet ik, Wouter heeft het over de aansluiting waar ik in eerste instantie op doelde, aan de andere kant van het blok. Deze aansluiting is echter helemaal vrij te bereiken en er zijn geen echte hittebronnen in de buurt.

Ik zal de eindsituatie zo goed mogelijk beschrijven, waarschijnlijk volgend weekend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets