Oliedruk meter

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-02-2014 16:21 #942048 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter

Wouter;225597 schreef : Zolang de meter niet lekt is dat geen probleem. Ik neem aan dat je er een elektrische druksensor op zet??


Ja, ik twijfel nog om de sensor met een slang aan te sluiten om trillingen en hitte te elimineren en daarmee de levensduur te verlengen. Nadeel hiervan is natuurlijk het risico op lekken en de kosten voor de koppelingen en slangen (!).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-02-2014 00:24 #942064 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter
zou ik zeker NIET adviseren; die sensoren zijn gemaakt om direct op het blok te schroeven en gaan dan vele jaren mee.
hoe kleiner/compacter de oliekring is, hoe beter het is.

ik heb op mijn dafje in 2005 of 2006 een oliedrukmeter gebouwd, aan de zijkant van het blok (bij een cleon blok zit dat wat anders natuurlijk). Dat was al geen nieuwe, N.o.s. van 15 of 20 jaar oud ofzo. werkt nog steeds perfect.
ik vermoed trouwens dat de schroefdraad in het blok 1/4" gasdraad (rechte draad) is. een 1/4"NPT (conisch) inschroefdeel past daar prima op.


De "kans x schade als het gebeurt" rekensom van het monteren van een extra "onnodige" slang levert naar mijn idee een te hoog resultaat op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-02-2014 07:23 #942066 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter
Bedankt voor de tips! Ik zal de slang achterwege laten en de sensor rechtstreeks op het blok monteren.

Wat betreft het draad, ligt het aan mij of is het heel vreemd dat hier nergens iets over te vinden is? Ergens bij een vraagbaak, productieboek of onderdelenlijst moeten deze maten toch zijn gedocumenteerd?

De rede dat ik hier zo moeilijk over doe is omdat verloopjes nogal prijzig zijn (bij goede kwaliteit) en ik het graag in ??n keer goed doe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-02-2014 15:31 #942070 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter
dan draai je die dop eruit en meet je even de draadmaat op..... met een schuifmaat is dat prima te doen (spoed meten dmv 10 windingen meten en resultaat delen door 10)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-02-2014 15:35 #942071 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter
ik heb een oliedruk sensor uit een 480, 1/8 npt draad, geen idee of dat een 1.7, 1.8 of 2.0 was maar ik verwacht dat ze allemaal hetzelfde zijn!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-02-2014 15:37 #942072 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter
toevoeging, dat ding zat op een verloopstukje van m20x1.5



Met een fotootje wordt het wat duidelijker, de sensor zelf is dus 1/8 npt en past zo in een b200 redblock in een 360
Maar de 440/460/480 hebben dat verloopstukje nodig, en hebben een aansluiting van m20x1.5

Ik gok dat jij dus ook m20x1.5 hebt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-02-2014 17:02 #942073 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter
Top, dat is de maat die ik verwachtte.. Nu heb ik dus kans op 1/4" (recht) draad of m20x1.5..

De rede dat ik het niet opmeet is omdat mijn 340 90km verderop staat, doordeweeks probeer ik zoveel mogelijk voor te bereiden en in het weekend moet het dan ook de auto in.

Bedankt voor alle antwoorden, ik zal het laten weten als ik weet wat het is!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-02-2014 17:19 #942074 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter
ja het gaat om de maat van het draadgat in het blok; M20x1,5 is ook een goede mogelijkheid. Je sensor is gewoon 1/8 NPT?
Verloopringetjes van 1/4" naar 1/8" gasdraad is overigens centenwerk, want dat is standaard installatie materiaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2014 18:41 #942075 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Oliedruk meter
die aansluitingen zijn meestal M14x1.5, bij een B14 zowieso. tis wel makkelijk zat, even die blinddop eruit schroeven en je kunt het zo opmeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-02-2014 19:45 #942077 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter

Wouter;225634 schreef : ja het gaat om de maat van het draadgat in het blok; M20x1,5 is ook een goede mogelijkheid. Je sensor is gewoon 1/8 NPT?
Verloopringetjes van 1/4" naar 1/8" gasdraad is overigens centenwerk, want dat is standaard installatie materiaal.


Ja mijn sensor(en) zijn gewoon 1/8 NPT.
Wat betreft centenwerk, ik heb tot nu toe in de autowereld gekeken en daar zijn ze schreeuwend duur maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet! Bedankt voor de verborgen tip. :worship:

Edit:
Even gezocht in de niet-autowereld maar daar zijn de mengelmoes van NPT en metrische draden niet gebruikelijk en bijna niet te vinden.
Wat ik nu zoek is hetvolgende: (Buitendraad->binnendraad) M20x1.5->1/8NPT en een 1/4"(G)->1/8NPT voor een normale prijs waarvoor ik er ook een paar kan bestellen zonder me schuldig te voelen als ik er een of twee niet gebruik. :f

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets