Oliedruk meter

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-02-2014 22:08 #942080 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter
Kijk even op de sloop. Elke 480 of 440/460 GLE Phase 1 en 2 hebben zo'n oliedruksensor. (Ook 1721 cc blok) Voor 5 of 10 euro heb je er een. (Losmaken met een inbussleutel 8 of 10)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-02-2014 22:26 #942220 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter

Wouter;225624 schreef : zou ik zeker NIET adviseren; die sensoren zijn gemaakt om direct op het blok te schroeven en gaan dan vele jaren mee.
hoe kleiner/compacter de oliekring is, hoe beter het is.

ik heb op mijn dafje in 2005 of 2006 een oliedrukmeter gebouwd, aan de zijkant van het blok (bij een cleon blok zit dat wat anders natuurlijk). Dat was al geen nieuwe, N.o.s. van 15 of 20 jaar oud ofzo. werkt nog steeds perfect.
ik vermoed trouwens dat de schroefdraad in het blok 1/4" gasdraad (rechte draad) is. een 1/4"NPT (conisch) inschroefdeel past daar prima op.


De "kans x schade als het gebeurt" rekensom van het monteren van een extra "onnodige" slang levert naar mijn idee een te hoog resultaat op.


Ben ik niet met je eens Wouter.

Ik heb het zowel in mn 55 als nu bij mn 360 met een slang gemaakt,zonder problemen.En vooral die 55 heeft nogal op zn donder gehad op de Nordschleife.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2014 11:05 #942235 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Oliedruk meter
het heeft allebei z'n voor en nadelen, in principe verklein je de kans op lekkage door zo weinig mogelijk verbindingen te gebruiken en dat is absoluut een groot voordeel maar mocht de sensor dan op een waardeloze plek uitkomen kun je er beter voor kiezen om dan met een stuk slang aan de gang te gaan. doe jezelf dan wel een plezier en ga voor (hydrauliek)slang met een geperste koppeling die van tevoren op maat gemaakt is en ga niet lopen emmeren met losse slangklemmen een een stukje slang van de rol.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-02-2014 07:52 #942287 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter
Ik ga even kijken of ik voor een normale prijs een voorgefabriceerde slang met de juiste lengte en koppelingen kan krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-02-2014 11:52 #942299 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter
ik heb dr laatst bij de plaatselijke hydrauliekboer ? 45,- voor betaald.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-02-2014 22:01 #942343 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter

Bart Manders;225874 schreef : ik heb dr laatst bij de plaatselijke hydrauliekboer ? 45,- voor betaald.


Met koppelingen die rechtstreeks paste of heb je verloopjes gebruikt? Zo niet kan ik me sowieso niet voorstellen dat het gaat lekken maar m?t verloopjes bespaart me toch al snel ?30,- op het geintje.

? 45,- voor alleen de slang is natuurlijk niet heel goedkoop. :f

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-02-2014 22:59 #942349 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter
Weet je ondertussen al of de sensor niet gewoon in je blok past? hoef je heel geen verloopjes (die vaak lekken) of hydrauliekslangen te kopen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-02-2014 07:07 #942350 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter

Joris;225924 schreef : Weet je ondertussen al of de sensor niet gewoon in je blok past? hoef je heel geen verloopjes (die vaak lekken) of hydrauliekslangen te kopen!


De verloopjes zijn het probleem niet, het zijn RVS verloopjes met goed passende koperen afsluitringen en ik heb ze al op meerdere auto's en voor meerdere toepassingen gebruikt zonder problemen.
De rede dat deze discussie is ontstaan is omdat ik het vermoeden had dat de sensor langer mee zou gaan als ik hem uit de trillings -en warmte zone weg zou kunnen houden door er een slang tussen te zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-02-2014 09:47 #942351 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter
Alles dr op en dr aan Bram.

Ik heb m de schroefdraad in de aansluiting laten zien en ook die van de se sor. Heeft een plug and play slangemaakt. Dus geen geklooi met verloopnippels en dat soort ellende.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2014 09:23 #942418 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Oliedruk meter
bij een 1.4 heb je in de hoofd olie gallerij een stopje zitten schuin onder de benzinepomp.. makkelijkste optie als je het mij vraagt. Bij de 1.7 zou ik ook niet weten wat er in de weg komt te zitten als je hem bovenop de hulpas/oliepomp aansluit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets