Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie

Lees meer
21-08-2010 11:20 #843528 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
Ik heb die equalizer eens in en advertentie van een 240 gezien. Die zat boven in dat vak waar meestal 3 klokjes worden gemonteerd (maar er kan ook een radio zitten). Volgens mij gewoon een simpel kastje met 5 schuiven...

edit: zie hier op ebay

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-08-2010 13:20 #843838 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie

antiekeradio;153293 schreef : Typisch dat de aansluiting voor de power amp niet bedraad is..

Ben wel benieuwd naar de interne opbouw van deze toestellen, duidelijk is iig wel dat er een 4-kanaals eindversterker in de behuizing opgenomen is.

De "equalizer" verdient ook een foto sessie, maar nog nooit een specifieke Volvo versie gezien. In de accessoire folder waar ik hem in zag staan, staat het ook alleen in de tekst vermeld.



Ik heb zo'n 4 a 6 tal van die dingen thuis liggen, inclusief montage folders enz... Voor de geinteresseerden wil ik wel een poging ondernemen om daar in het weekend enkele foto's van te nemen en handleiding in te scannen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-08-2010 03:33 #843871 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie

v0lv0freak;153295 schreef : Ik heb die equalizer eens in en advertentie van een 240 gezien. Die zat boven in dat vak waar meestal 3 klokjes worden gemonteerd (maar er kan ook een radio zitten). Volgens mij gewoon een simpel kastje met 5 schuiven...

edit: zie hier op ebay


de equalisers die ik kan vinden zijn allemaal specifiek V200, want voorzien van een breed front met ruimte voor 2 schakelaars aan de rechterkant.

Ik heb geen flauw idee waar ze die equaliser bij de 300 serie in gedachten gehad hebben :+ maar er moet volgens een versie zijn zonder die schakelaars aan de rechterkant.

Ik heb overigens het bericht over de "top executive" radio aangevuld met de laatste stand van zaken over de mysterieuze aansluitingen van deze radio. Het blijkt bedoeld te zijn voor een extern (digitaal!!) display voor de band en frequentie. Hoe dit mogelijk is met input vanuit een compleet analoge radio is mij nog even een raadsel, maar het schijnt echt zo te zijn en de aanduiding van de band (AM of FM) klopt met de bedrading van de connector. Ondertussen ben ik via via meer informatie aan het opvragen maar het lijkt er wel op dat dit externe display een specifiek 200-serie item was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2010 12:54 #843880 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
Mooi topic. De ADHD van Wouter is in deze inspirerend, motiverend, informerend, versterkend en waardevol.

Thanks Wouter.

By the way zal ik kijken of ik nog wat orginele radiodocumentatie heb die ingescant kan worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2010 14:45 #857723 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie

antiekeradio;153293 schreef : De "equalizer" verdient ook een foto sessie, maar nog nooit een specifieke Volvo versie gezien. In de accessoire folder waar ik hem in zag staan, staat het ook alleen in de tekst vermeld.


Kan het deze zijn Wouter? Hij heeft namelijk niet het specifieke Volvo 240 inbouwframe ?n hij lag tussen een berg V300 accessoires....






In mijn accessoire folder heb ik ik geen equalizer staan. Heb wel de versterkers gevonden in de folder.
Type: EQ-102

edit: hij staat wel bij de 200 serie accessoires: www.volvo200.org/accessoires/versterkers.htm

edit: en in een 760 past tie ook: link.marktplaats.nl/395229827

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-12-2010 20:02 #857757 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
de meeste die ik gezien heb hebben rechts van de draaiknop nog een stuk eraan vast zitten. zou best kunnen dat dit het enige verschil is met de specifieke 200/700 serie uitvoering?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-01-2011 20:39 #859049 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
Volvo 4 Stereo Microprocessor ESD, type RX-3VQ. Destijds ??n van de topmodellen.
Niet geklungeld met de bedrading, alles is origineel. Alleen het knopje van de snelspoelfunctie van de cassettespeler mist (als iemand er nog een heeft...).
Identificatienummer ingeslagen aan de onderzijde, centrale verlichting aan de bovenzijde die het gehele front van de radio (groen) verlicht.
Digitale weergave, geheugen voor 6 zenders (zowel AM als FM), scanfunctie, fader- en balansregeling, stekker voor vier speakers, een DIN-stekker en een onbekende stekker. Wie weet waar deze voor dient, roept U maar alstublieft :)









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2011 20:58 #861028 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
Even een toevoeging; vandaag heb ik de radio geplaatst met behoud van de originele stekkers. Na veel prutsen en proberen kwam ik erachter dat het radiovak aangepast moet worden om de radio er ver genoeg in te kunnen drukken.
De achterkant van het radiovak moet eruit/gat een gezaagd worden zodat ruimte ontstaat voor de bundel stekkers.

De radio speelt perfect, alles werkt. Het enige serieuze nadeel dat ik ervan ondervonden heb, is dat het digitale display reflecteert in de voorruit.
Moet ik aan toevoegen dat de radio aangesloten kan worden op de dimmer van de dashboardverlichting (helaas niet op de oude types geleverd...) en zodoende de reflectie in auto's m?t dimmer tot een minimum beperkt kan worden.

De Volvo-dealer heeft me uitgelegd dat het platte tweewegs-connectortje (??n rode en ??n zwarte draad) dient voor dimming van de verlichting. Misschien dat ik nog eens een constructie bedenk waarbij ik deze stekker kan gebruiken om de verlichting te dimmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2011 23:21 #861120 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie

volvofiel;166513 schreef : Nog wel ontopic: als iemand weet hoe de radio zijn voorkeuzezenders onthoudt, houd ik me aanbevolen voor die informatie!
De radio is aangesloten op + 12V constant maar houdt de instellingen niet vast. Zit hier ergens nog een batterijtje voor?


Waarschijnlijk zijn er ook bij deze radio twee aansluitingen voor 12V, eentje waar constant spanning op moet staan (voor vasthouden geheugen), en de geschakelde 12V waar de radio op werkt.

Deze radio ken ik niet maar probeer eens het voorkeuze knopje wat langer ingedrukt te houden wanneer je een zender gevonden hebt die je op wilt slaan (ca 2 sec b.v.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2011 19:22 #861952 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie

v0lv0freak;153292 schreef :



Vandaag in de 760 nog iets ontdekt mbt deze radio. Ik heb naast de koppeling een knopje zitten (waar bij vrachtwagens de motorrem zit). Als je hierop drukt met je voet zoekt de radio automatisch de volgende zender! Wat een luxe zeg, en dat voor 25 jaar geleden! De voorloper van stuurbediening :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets