Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-04-2019 12:56 #981821 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
gebruik ook cassettes met muziek uit het bouwjaar van de auto of ouder, er waren ook speciale casettes met een audiosnoerje er aan voor een mp3 speler

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-04-2019 13:52 #981824 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie

Robert340;254373 schreef : Om een AUX input te maken op een originele radio kan je aan de gang gaan met een fm zender in het zicht, maar je kan het ook wegwerken en dan met een schakelaar in of uitschakelen, met natuurlijk een originele volvo schakelaar (bergrem?).

Dit apparaatje gaat tussen de fm antenne en de ingang van de fm antenne achterop de radio en zo te zien haalt hij daar ook zijn stroom uit:

Ik wil dit wel uitproberen, ben benieuwd hoe dat zal klinken. En ik doe dit liever dan dat ik ga prutsen/solderen aan de radio.
Dus alles blijft zo origineel en is makkelijk weer te verwijderen. Hopelijk brandt de boel niet door.


Interessant ding :)

Ik heb een boel el cheapo FM transmitters uit geprobeerd, de beste tot nu toe is de Xiaomi Roidmi 3S.



Ik heb 'm weggewerkt achter de radio in een losse sigarettenaansteker-houder. Nu zit ie ook keurig op 't contact, in plaats van dat ik 'm er elke uit moet trekken als ik de auto verlaat.

Werkt uitstekend, je stapt in en met een paar tellen is je telefoon verbonden. Bellen wil niet, aangezien er geen microfoon in zit, maar muziek en navigatie werkt perfect.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-04-2019 15:21 #981825 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
Bij radio's met de mogelijkheid om een cd wisselaar aan te sluiten, kan je een aux kabel toveren. Op zich zou je met een oude radio ergens een input moeten kunnen maken. Lijkt me een betere geluidskwaliteit dan met een fm transmitter.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-04-2019 15:54 #981826 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie

Lucluc;254380 schreef : Bij radio's met de mogelijkheid om een cd wisselaar aan te sluiten, kan je een aux kabel toveren. Op zich zou je met een oude radio ergens een input moeten kunnen maken. Lijkt me een betere geluidskwaliteit dan met een fm transmitter.


Ik heb een Philips radio zonder mogelijk voor een aux ingang, mits ik 'm ergens op de print soldeer in het tape circuit, maar dat vind ik zonde.
De geluidskwaliteit van de Roidmi 3S is echt meer dan uitstekend, en zeker wanneer je twee Philips breedbanders als luidspreker hebt. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2019 17:29 #981828 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
Er zijn wat dat betreft erg veel opties mogelijk voor een Aux aansluiting.

Ik heb zelf een Volvo CR-102, beetje midden jaren 80 maar heeft achterop een aansluiting voor een soort AVI decoder voor verkeers informatie wat je alleen vroeger had.
Als je zo'n kastje erop hebt en daar komt een signaal op onderbreekt hij automatisch het radio gedeelte.
Standaard zit daar zo'n dopje op die het signaal doorlust, anders doet je radio niets. Zie ook foto's wat meer naar boven van deze pagina, zie je het dopje mooi zitten achterop de radio.

Zodoende heb ik daar een verloop voor gemaakt.
Het werkt perfect, maar je merkt wel dat de bas er wat meer uit is omdat dit meer voor spraak bedoeld is.
Dit werkt dan weer beter als je de CR-107 hebt (foto even bovenaan deze pagina), die heeft namelijk een loudness functie die dat weer erg mooi opheft ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-04-2019 14:04 #981832 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie

Louis;254381 schreef : De geluidskwaliteit van de Roidmi 3S is echt meer dan uitstekend, en zeker wanneer je twee Philips breedbanders als luidspreker hebt. ;)


Op zich wil ik dat ook wel eens proberen. Het lijkt me een stuk aantrekkelijker dan de radio loshalen en draadjes solderen. Dat kan altijd nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
08-05-2019 20:43 #981969 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
Riodmi ding gebruik ik ook (in de XC), inderdaad verrassend goed geluid! En kost maar paar tientjes (via bv bol; of minder als je langer wil wachten op post uit China).
Met de bijbehorende app pairt ie automatisch op de blue tooth, en start je favoriete app erbij op.


Oh, en kan ook altijd mee op reis, past ook in iedere huurauto!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-07-2019 09:20 #982634 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo Autoradio's en toebehoren voor de 300 Serie
Bijlage:

Bijlage:

D22 is in zicht!

Bijlage:

Bijlage:

Een beetje amateuristisch gesoldeerd met zo'n oppervlakkige druppel, maar als het werkt dan werkt het. En zo te zien heeft er al eerder iemand creatief gesoldeerd aan deze radio?
Bijlage:


Net in de auto getest, nog steeds geen 104-108 fm frequencies helaas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets