Leder interieur (custom mogelijkheden)

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Boris Duijndam (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-12-2012 23:58 #632426 door Boris Duijndam (GAST)
Leder interieur (custom mogelijkheden) is gemaakt door Boris Duijndam (GAST)
Ik ben zoals sommige weten bezig met een bedrijf op te zetten in speciale Volvo onderdelen. Een van de items waar ik mee bezig ben zijn (custom) lederen interieur voor oude volvo's.

De vraag is alleen of hier voldoende interesse in is. in princiepen is alles mogelijk, vol leder of met alleen lederen zitten en skai achterkant (zoals nu het geval is) deurpanelen in kleur erbij. etc etc

Het idee voor nu is een set vol leder (rondom) en dus vervanghoezen met gedeelte skai achterkant en zittingen leder. Kleuren en soorten leer zijn ook nog open. Voor welke prijs is wie in de markt. Het is wel de bedoeling te concurreren met huidige aanbieders. Normaal gesproken begint zoiets rond de 1000-2500 euro voor voorstoelen en achterbank, dit puur ter indicatie.
Feedback is erg welkom! want dan kan ik met de leverancier gaan praten over de haalbaarheid

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-12-2012 12:55 #919268 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Leder interieur (custom mogelijkheden)
Nou, ik denk dat je dat voor een 300-serie niet hoeft te doen, de gemiddelde waarde van een 300 is 1000,- euro dus een interieur van 1000,- euro zal niet de deur uit vliegen.. zeker met het aantal 300 rijders in het achterhoofd!

Maar reproductie onderdelen zijn altijd welkom!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2012 13:52 #919269 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Leder interieur (custom mogelijkheden)
Geldt voor mij ook. Ik vind het een leuk initiatief, maar als ik +1000,- had rondslingeren voor de 300's, dan ging dat naar laswerk, rubbers of andere restauratie..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-12-2012 16:23 #919272 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Leder interieur (custom mogelijkheden)
Ten eerste, mooi initiatief!

Ik vind persoonlijk lederen bekleding wel een leuk idee, maar dat is mede (en vooral) omdat een originele set zo zeldzaam is en bovendien bijna onvindbaar. Een reproductie zou ik dan minder leuk vinden, en prijstechnisch zie je dat natuurlijk terug. Bovendien, de standaard GL(E) bekleding is al zo aaibaar dat de behoefte aan iets beters niet echt groot is...

Misschien dat nieuwe hoezen van skai een beter idee is? Prijstechnisch een flink stuk interessanter, en het verslijt nooit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
15-12-2012 18:37 #919277 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Leder interieur (custom mogelijkheden)
Ik haat leder/skai, ik sloop het er nog liever uit en plaats velours.
Plakt in de zomer gloeiend heet en in de winter ijzig koud.

Weet nog wel van vroeger, dat als we waren wezen zwemmen in de zomertijd, dat we de stoelen van mijn vaders ouwe Merc. (echt leer dus) moesten afdekken met natte handdoeken, omdat je anders levendig zou verbranden op die stoelen.
En dan ook nog eens in die ouwe kadetten, waar skai in zat... Joepie...!

Veel succes ermee, maar bij de 300-series, denk dat er weinig liefhebbers zijn.
Lijkt me dat je meer kunt betekenen voor de 200-/ 700-/ V-/ S-/ Amazon-series.
Toch mooi dat je hier een berichtje achterlaat, er zal vast een enkeling tussen zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2012 14:55 #919331 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Leder interieur (custom mogelijkheden)
Op zich mooi initiatief maar zoals gezegd weet ik niet of leer/skai de beste optie om te starten is. Er zijn al veel bedrijven die een gewoon interieur van leer kunnen voorzien tegen ongeveer dezelfde prijs. Ik zou het meer zoeken in de bedrijven die je op bijvoorbeeld de VKB vindt; zo hebben m'n pa en ik van die vinyl striping die onder de ramen van de 240 hoort gescoord omdat die opkrullen (zoals bij iedere 240)
Dat product wordt door Volvo zelf niet meer geproduceerd en er is een grote doelgroep voor omdat er verder weinig alternatieven zijn. Verbruiksartikelen als rubbers zijn natuurlijk de betere business omdat iedereen ze weleens zal moeten vervangen en ook bij je terug zal komen als dat weer het geval is.
Boris, misschien kun je iets met dit bedrijf als je verder gaat met het leerbekleding-idee.
Zelf zou ik nog wel ge?nteresseerd zijn in het vullen van de 360 stoel, niet dat ie nu doorgezakt is maar er zal vast wel winst te behalen vallen. Zeker als er bijvoorbeeld een oplossing gevonden wordt voor de lendesteunverstelling die snel de geest geeft.
En als je met leveranciers in gesprek bent, denk aan het paneeltje voor de middenconsole, op het forum zwerft nog ergens een tekening er van.
Just my 2 cents.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-12-2012 18:09 #919335 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Leder interieur (custom mogelijkheden)
Ik zeg: bodykit en louvre! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Boris Duijndam (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
18-12-2012 09:22 #919361 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Leder interieur (custom mogelijkheden)
Maurits heeft gelijk, ik zet niet alles in op leder er komen een heleboel andere artikelen in de winkel.

De bodykit zou een optie zijn ik heb mijn sideskirts al in polen liggen om na te laten maken, een kennis van mij heeft de voor en achterkant daar gedropt om te laten 3d scannen..

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2012 09:31 #919362 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Leder interieur (custom mogelijkheden)
Sexy!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-12-2012 10:47 #919364 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Leder interieur (custom mogelijkheden)
Lederen bekleding ben ik erg fan van maar gezien het kostenplaatje is het denk ik niet rendabel om hier wat mee te doen.
Voor een prijs tussen de 500 en 750 zou ik er bij een restauratieproject voor de 300 nog over na willen denken maar erg realistisch is dat niet gezien de hoeveelheid werk en geringe vraag die er in zo'n interieur gaat zitten.

Bodykit, spatlappen of onderdelen die slecht/niet te krijgen zijn maar nog wel eens kapot willen gaan zijn natuurlijk een stuk interessanter. Zowel voor je eigen business en leveranciers als wel voor alle 300 rijders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets