× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

How-to: Voorste schokbrekers vervangen 340/360

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-04-2012 22:48 #906846 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Voorste schokbrekers vervangen 340/360

daNpy;198998 schreef : Waarom gebruik je een waterpomptang waar dat niet nodig is?

Beschadigt de boel onnodig imo! :)


Wat is er beschadigd dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-04-2012 23:45 #906849 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Voorste schokbrekers vervangen 340/360
Ik denk voor het vastklemmen van de veerpoot wanneer die schokdemper moer wordt losgedraait.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-04-2012 23:48 #906851 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Voorste schokbrekers vervangen 340/360

Vermilion;199008 schreef : Ik denk voor het vastklemmen van de veerpoot wanneer die schokdemper moer wordt losgedraait.


Dacht ik ook al wel, maar die is niet beschadigd;) Daarom gaf ik ook al aan in het verslag dat je hem ook in de bankschroef kunt zetten, en dan bij de naaf geklemd..
Laten we verder dan niet spreken over de steenslag en andere rommel die er ruim 25 jaar tegen aan is geknald;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-04-2012 20:53 #906910 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Voorste schokbrekers vervangen 340/360

Arjen850;199005 schreef : Wat is er beschadigd dan?

De kans dat je er iets mee beschadigt (bijvoorbeeld op je remtang for crying out loud :cry3:) is groter dan wanneer je gewoon de juiste sleutel pakt.

Je schrijft een how to om mensen iets uit te leggen. Dan moet je ze het niet verkeerd aan gaan leren IMHO. Als mensen ervaren genoeg zijn gaan ze zelf wel bepalen wanneer ze welk gereedschap kunnen gebruiken. De mensen met weinig ervaring (waar je een how-to voor schrijft) dus niet :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-04-2012 22:45 #906927 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Voorste schokbrekers vervangen 340/360

daNpy;199071 schreef : De kans dat je er iets mee beschadigt (bijvoorbeeld op je remtang for crying out loud :cry3:) is groter dan wanneer je gewoon de juiste sleutel pakt.

Je schrijft een how to om mensen iets uit te leggen. Dan moet je ze het niet verkeerd aan gaan leren IMHO. Als mensen ervaren genoeg zijn gaan ze zelf wel bepalen wanneer ze welk gereedschap kunnen gebruiken. De mensen met weinig ervaring (waar je een how-to voor schrijft) dus niet :)


Daar heb je gelijk aan, al kan ik natuurlijk de discussie aangaan over hoeveel kracht het kost om die moer vast te houden(Beetje kerel doet dat met de blote hand:D:halo:)
Ik had er al bij gezet dat het met sleutel 17 moet, maar had dat idd ook voor de foto moeten doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-04-2012 22:53 #906928 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Voorste schokbrekers vervangen 340/360

Wouter;198985 schreef : die anderhalve mm luchtkamer is een bijna perfecte isolator.

ik wil je sterk adviseren om hier w?l een vloeistof in te doen anders zijn je nieuwe schokbrekers zo naar de gallemiezen.

wat voor vloeistof erin gaat maakt niet uit. de oude demperolie voldoet prima.


Ik moet bakzeil halen:f Via de leverancier is er vandaag contact geweest met Monroe, daar heb ik de vraag neergelegd of er olie bij de patronen moest.
In eerste instantie begrepen ze niet waar het over ging, maar het zou bij de technische dienst worden neergelegd, en vanmiddag heb ik daar uitsluitsel over gehad.
In pricipe is het voor de werking niet nodig om olie toe te voegen, maar is idd voor de levensduur van de schokker het beter er vloeistof bij toe te voegen, iedere olie is goed. Dit geldt dan voor eventuele roest. In pricipe is het genoeg als je de poot vluchtig leeg laat lopen en er iets onderin laat zitten(zoals bij mij het geval) Maar het beste is idd bij de patronen wat olie te doen, dit tot een max van 50CC!
Wouter je had gelijk, sorry dat ik aan je oordeel twijfelde.
Hoop dat bij deze de how to nu volledig is, en iedereen bedankt voor de extra input.

Edit: dit is ook aangepast in de How to.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-04-2012 23:33 #906939 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Voorste schokbrekers vervangen 340/360
ok, prima! en nu maar genieten van de verbeterde wegligging :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-04-2012 23:40 #906941 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Voorste schokbrekers vervangen 340/360

Wouter;199101 schreef : ok, prima! en nu maar genieten van de verbeterde wegligging :)


Ook al spoort hij nog voor geen ene meter, de nieuwe schokkers en veerpootlagers in combi met stuurbekrachtiging laat zich echt lekker rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-04-2012 10:09 #906953 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Voorste schokbrekers vervangen 340/360
Hey Arjen, ik lees weinig bedankjes dus dat wil ik even rechtzetten!

Supermooi werk dat je telkens een howto maakt van elke klus die je uitvoert!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-04-2012 12:10 #906964 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Voorste schokbrekers vervangen 340/360

flyhart;199115 schreef : Hey Arjen, ik lees weinig bedankjes dus dat wil ik even rechtzetten!

Supermooi werk dat je telkens een howto maakt van elke klus die je uitvoert!


Dankjewel Jos, uiteraard zijn de how to's om mensen voort te helpen, maar tis leuk te horen dat mensen dat ook waarderen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets