How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Die ronde zwarte pakking is mij ook een raadsel, ik kan me overigens wel voorstellen afgezien van de functie hievan dat als het choke pull-off membraan defect is er een vacu?m lek kan ontstaan.
@ Wouter N, gasklep mechanisme en aanverwante artikelen demonteren is ook niet aan te bevelen toch?
Ik heb het mechanisme in ieder geval maar laten zitten nadat ik me had laten vertellen dat het de nodige problemen achteraf kan opleveren.
Alleen de bewegende delen heb ik weer van wat smeermiddel voorzien zodat alles weer soepel werkt (zeker na zo'n ultrasoon bad waarin al het vet word verwijderd)
@Floris, bedankt voor de foto!
Ik zet hem hieronder nog even wat kleiner neer:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Offline
- Nieuw lid
tevens geen idee van die ronde zwarte ring, en ook ik heb het gasklepmechanisme latten zitten (dus niks met de witte plastic ringetjes gedaan)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Stap 6: her-montage in de auto.
Nu is de carburateur gereed om weer terug in de auto gemonteerd te worden.
In de revisiekit zit helaas maar ??n inlaatspruitstuk pakking, gebruik de onderste oude pakking opnieuw als onderste pakking zoals te zien op onderstaande foto:
In de volgende tekst:
Stap 6: her-montage in de auto.
Nu is de carburateur gereed om weer terug in de auto gemonteerd te worden.
In de revisie kit zit aan het kunststof isolatie blok een vastgelijmde pakking en een losse voetpakking, gebruik de eerst genoemde aan de zijde van de carburateur voet, de losse voetpakking komt op de inlaatspruitstuk opening te liggen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Offline
- Nieuw lid
Rechts= 137
Links = 122
Voor de rest goede how-to Wouter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Vanachter het stuur gezien is dat dus inderdaad links.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 98
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Volgens mij:
B14.4S uit 1987, op de site van BCCP is er een setje van W298 (1982+) en een setje W250 (1979-82). Als ik het goed begrijp heb ik dan een 32DIR 105/110 en moet ik een W298 revisieset bestellen.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een 105 en 110?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.