× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)

Lees meer
06-04-2011 08:40 #869802 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
ja hoort bij de gasklep, maar dat is toch raar.. dan zou je verwachten dat er 4 in zitten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-04-2011 11:03 #869803 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
Zo te zien een verbetering ten op zichte van de oude kit, deellast membraan erbij die eerst ontbrak.

Die ronde zwarte pakking is mij ook een raadsel, ik kan me overigens wel voorstellen afgezien van de functie hievan dat als het choke pull-off membraan defect is er een vacu?m lek kan ontstaan.

@ Wouter N, gasklep mechanisme en aanverwante artikelen demonteren is ook niet aan te bevelen toch?
Ik heb het mechanisme in ieder geval maar laten zitten nadat ik me had laten vertellen dat het de nodige problemen achteraf kan opleveren.
Alleen de bewegende delen heb ik weer van wat smeermiddel voorzien zodat alles weer soepel werkt (zeker na zo'n ultrasoon bad waarin al het vet word verwijderd)

@Floris, bedankt voor de foto!
Ik zet hem hieronder nog even wat kleiner neer:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-04-2011 11:16 #869804 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
ik kan melden dat alles goed past, ook het zeefje voor de brandstof.
tevens geen idee van die ronde zwarte ring, en ook ik heb het gasklepmechanisme latten zitten (dus niks met de witte plastic ringetjes gedaan)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-04-2011 11:21 #869807 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
@ Moderators; zou onderstaande tekst in de how-to veranderd kunnen worden:


Stap 6: her-montage in de auto.

Nu is de carburateur gereed om weer terug in de auto gemonteerd te worden.

In de revisiekit zit helaas maar ??n inlaatspruitstuk pakking, gebruik de onderste oude pakking opnieuw als onderste pakking zoals te zien op onderstaande foto:


In de volgende tekst:


Stap 6: her-montage in de auto.

Nu is de carburateur gereed om weer terug in de auto gemonteerd te worden.

In de revisie kit zit aan het kunststof isolatie blok een vastgelijmde pakking en een losse voetpakking, gebruik de eerst genoemde aan de zijde van de carburateur voet, de losse voetpakking komt op de inlaatspruitstuk opening te liggen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2011 20:17 #891574 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
Ik was iets te vlot met de hoofdsproeiers los te schroeven. Ik wist bij toeval nog welke maat waar bij hoorde, alleen nu heb ik de carburateur 6x gedraaid en weet ik niet meer wat links/rechts is.
Rechts= 137
Links = 122

Voor de rest goede how-to Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2011 21:09 #891577 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
Heb het al gevonden, staat in de vraagbaak vermeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2011 11:13 #891601 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
Dank je Laurens, de sproeier met opdruk '122' zit dus aan de kant van de choke klep (eerste trap)

Vanachter het stuur gezien is dat dus inderdaad links.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-11-2011 19:10 #891664 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
kijk je overigens niet blind op de cijfers, alleen bij de 109/110 zijn die 9vd10x gelijk, verder is het fabriekscalibratie waarbij binnen een range (tussen 120 en 150 bijv) sproeiers gebruikt zijn per trap.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2011 10:06 #891706 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
Ah ok, dank je Anjo, is het wel zo dat de kleinste van de twee sproeiers altijd de eerste trap bedient?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-03-2014 08:19 #942850 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
Prachtige How-to! Volgens mijn broertje ruikt mijn 340 na het rijden naar benzine, dus ben van plan de carburateur los te halen en te reviseren (was ik zowiezo al van plan). Met deze How-to moet het mij als leek toch echt wel lukken. Ik keek gisteravond bij invallende duisternis even onder de motorkap om te ontdekken welke carburateur ik heb, en kon alleen Weber ergens op een dekseltje vinden, weet iemand hoe ik het kan achterhalen zonder dat ik alles los moet draaien? Ik wil namelijk graag weten welke revisieset ik moet bestellen.

Volgens mij:

B14.4S uit 1987, op de site van BCCP is er een setje van W298 (1982+) en een setje W250 (1979-82). Als ik het goed begrijp heb ik dan een 32DIR 105/110 en moet ik een W298 revisieset bestellen.

Wat is eigenlijk het verschil tussen een 105 en 110?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets