× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)

Lees meer
04-08-2010 00:59 #841898 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
yes; vacuumniveau is per nippel verschillend door andere afstand tot de gasklep (heeft ook een andere hoek van de boringen in de carb zelf).

het belangrijkste is die van de ontsteking, die zit altijd links naast de mengselschroef; EGR op gelijke hoogte (aan de rechterkant) en decelleratie dus wat hoger

al moet ik gelijk wel toegeven dat ik over de egr en decelleratie vaak twijfel of ik het wel goed zeg; die B14.4S rommel heb ik het niet zo op:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2010 01:04 #841899 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
Ik zal naast de wijzigingen in de auto morgen ook de paint tekeningen hierop aanpassen en verwerken in de How-to, weer wat geleerd!

Is ook eigenlijk heel logisch dat de aansluitingen een verschillend vacu?m hebben, waarom anders deze aanduiden met een gekleurde ring :o

(en dan te bedenken dat ik de 340 tot nu toe ook al ruim twee jaar lekker vond rijden, met de slangen verkeerd aangesloten....:f)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2010 01:21 #841900 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
@Wouter N; zou jij de topic titel willen veranderen in: How-to: Carburateur revisie Weber 32DIR 105/110 ?

Dank je!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2010 01:25 #841901 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)

AvdAkker;151602 schreef : al moet ik gelijk wel toegeven dat ik over de egr en decelleratie vaak twijfel of ik het wel goed zeg; die B14.4S rommel heb ik het niet zo op:)



Weet je nu echt wel heeeeel zeker dan dat je het nu goed had qua aansluitingen? :+





Rommel zegt ie dan, je hebt het pot vol blommen wel over mijn geliefde 340 he....:grr3:








:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2010 14:15 #841923 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
@Wouter N, bedankt voor het aanpassen van de titel.

@Moderators, zou ??n van jullie dit topic sticky willen maken?, alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2010 14:45 #841925 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
over de sproeiers en het gescheiden houden van;

de 105, 110, 104 en 109 hebben voor de 1e en 2e trap identieke emulsiebuizen (F20); alle oudere types niet.
afhankelijk van de fabrieksafstelling zijn bij die 4 types ook de remluchtsproeiers hetzelfde maar niet altijd!
wat bij elke carburateur wel verschillend is geweest zijn de 2 hoofdsproeiers.

anyway, elke emulsiebuis/sproeier gescheiden houden zodat je altijd dezelfde sproeier op de daarvoor bedoelde locatie weer terug kunt monteren is gewoonweg het makkelijkste.

let ook op de venturi's die je er met het vlotterdeksel eraf zo uit kunt pakken; ook deze zijn ietsje verschillend! (1etrap is 23mm venturidiameter; 2etrap is 24mm venturidiameter)

ik vind het ook altijd grappig dat bij een defecte stationairsproeier vaak zowel de solenoid als de feitelijke sproeier vervangen wordt; er is in de fabriek lukraak een sproeier in geknald waar de motor toen naar eisen op liep, het spreekt voor zich dat als je er een treft met een andere boring het motortje ineens wat anders stationair loopt. (moraal van het lul-verhaal; altijd alleen de defecte solenoid wisselen; en je oude sproeier overzetten)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2010 15:14 #841927 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
Goed om te weten Anjo, hier gaan de mensen die hun carburateur nog willen reviseren ook een hoop aan hebben.

Ik zal tzt aan een moderator vragen om dit soort belangrijke info reacties bovenaan direct na de how-to neer te zetten zodat het lekker overzichtelijk en duidelijk blijft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2010 15:17 #841928 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)

Tj??rd;151575 schreef : Dat begint lekker duidelijk met veel foto's, hier ga je veel mensen blij mee maken denk ik :) Carburateurproblemen vallen toch wel in de categorie "veel voorkomend" bij de 340 ;)

setsunakaede;151583 schreef : Goed bezig, Wouter! Dit is al de tweede technische How-to van jouw hand geloof ik?


Bedankt mannen!

Ja klopt Diede, erg leuk ook om te doen en er een ander mee te helpen, al moet ik nogmaals benadrukken dat ik er zonder de beschikbare hulp van de TC (Anjo in het bijzonder) nooit aan begonnen was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-04-2011 20:00 #869695 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
@Wouter N of Diede;

Zou ??n van jullie onder deze tekst:

- Revisie kit: BCCP

Het volgende neer willen zetten:


Het complete choke pull-off membraan + stangetje word door BCCP niet langer geleverd, het is mogelijk het oude membraan naar hun op te sturen alwaar zij er een nieuw membraan aan monteren.

Als je dit wilt gaan doen is het financieel gezien handig om het oude membraan+stangetje op te sturen en met het bestelde kitje terug te laten zenden.

En ook is het kitnummer veranderd van W250 in W298, kan ??n van jullie de link aanpassen in de volgende:

www.bccp.nl/shop2/contents/nl/p2951.html


Dit naar aanleiding van een mailtje van BCCP die ik hierover kreeg (ze hadden dit topic ook gezien)

Alvast bedankt weer!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-04-2011 20:49 #869698 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
Misschien een toevoeging; ik heb niks met carburateurs maar ik heb wel een grote ultrasoonreiniger..

Mocht iemand wat gereinigd willen hebben, roep maar!
Tegen een hele kleine vergoeding (zodat ik verse vloeistof kan kopen en het verzenden).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets