× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Boris Duijndam (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
23-04-2011 14:55 #870665 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Ik ben nu bezig met de slangen van mijn 360 injectie uit 86.
Klopt het dat deze 2 slangen heeft die onder de auto uitlopen op niets?
hier een paar plaatjes ervan

http://img59.imageshack.us/img59/15/img2688rf.jp

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-04-2011 21:06 #870681 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Als er eentje op niets uitloopt is dat de ontluchting maar verder weet ik niet hoe dit zit want volgens mij is het wel anders dan bij mijn vario. Kijk eens voor de gein in de vraagbaak van de V3C.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Boris Duijndam (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24-04-2011 18:48 #873112 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
ik had er een plaatje van mijn haynes bijgevoegd maar die is niet meegekomen. daar kon ik hem niet op vinden namelijk

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-04-2011 09:57 #873377 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Ik denk dat de slangen die jij bedoeld enerzijds een ontluchtingsslang is voor de benzinetank (loopt naar ergens midden onder de kofferruimte). De andere slang is volgens mij een soort afwatering/overloop van de vuldop. De laatste is een wat hardere kunststof slang en eindigd ergens in de buurt van je bladveerophanging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-06-2011 17:28 #877995 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen

Wouter76;145175 schreef : Wat verder op deze plaats van belang is, er zit een 'ventiel' in ??n van de 6mm slangen die in de juiste richting gemonteerd moet worden, er staat een pijl op!! :

antiekeradio;145950 schreef : dat ding met die pijl erop is de terugslagklep voor de expansietank.
terugslagklep zit erin zodat je niet langs boven de expansietank vol kunt gooien, want dan zou het nut een beetje wegvallen...

Dit ventiel/klepje zit bij mij op de ontluchtingsslang die vanaf de bovenkant van de vulslang langs het expansievat en uiteindelijk over/langs de tank 'bungelt'. Is de functie dan niet als volgt: dat als de tank helemaal vol zit + expansievat dat je niet de benzine naar buiten kan gieten via deze ontluchtingsslang?

Bij de rode pijl zit deze klep met pijltje:
[ATTACH]3214[/ATTACH]

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-10-2011 20:06 #890125 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Heeft een 360 ook een expansietankje?
Kan er ongeveer 10 liter in gooien en dan slaat de pomp af.
Ook met een reservekannetje krijg ik er niet meer in.
De meter geeft ongeveer halfvol aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-10-2011 12:23 #890491 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Zit er geen flinke deuk in de tank? Bij Lijntje is ie met 30l ook vol. Klinkt als of een flinke deuk of een verstopte ontluchting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-05-2012 09:41 #908502 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Ik ga van de week (waarschijnlijk maandag) ook de benzineslangen eens vervangen. Alleen, 2 dingen zijn me nog niet duidelijk...

Bij onderstaande afbeelding, welke leiding gaat richting de motor? Een slang van de vlotter dacht ik, en de andere is ontluchting?



Dan heb ik nog een vraagje. Hoe zit de slang naar de motor? Ik las dat deze door de kokerbalk zit, maar hoe kun je deze dan het makkelijkst vervangen? Gewoon vooraan de kokerbalk in duwen, en kijken hoe hij er achter weer uitkomt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-05-2012 09:52 #908503 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Generaal C,

Er gaan twee slangen naar de brandstofpomp in de motorruimte, namelijk die twee exemplaren die vanaf de bovenkant van de tank komen (aan dat 'apparaat' waar ook de elektrische verbinding van de vlotter en het zeefje aan zitten).

Je hoeft niks door de kokerbalk te trekken, want het gedeelte dat uit rubberen slang bestaat zit alleen direct bij de tank en ter hoogte van de brandstofpomp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-05-2012 10:09 #908504 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Bedankt Niels!

Als ik het goed begrijp zit er in de kokerbalk dus ''iets'' (een stalen leiding of iets in die richting neem ik aan) waar de rubberen slangen op aangesloten zitten. Wel apart dat er 2 slangen naar voor gaan, ik zou denken dat er slechts 1 nodig is naar de brandstofpomp :wtf2:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets