× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen

Lees meer
27-05-2010 22:46 #833406 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Ter info, al is het maar een nietige bijdrage t.o.v. de rest van dit topic: de 343/345 2-liters hebben ook GEEN terugslagmechanisme tussen de brandstofpomp en tank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-05-2010 23:12 #833413 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Stickies made!

En de tank verwijderen is heel makkelijk denk ik? Maar is het nodig?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-05-2010 23:46 #833417 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Ik kan me ook geen terugslagklep herinneren bij mij.

Wat overigens ook opvalt, mij althans:
Lopen de synflex leidingen bij de B14 nou door de linker kokerbalk? Bij de 1,7 motor lopen ze door de rechter namelijk. Althans, bij die van mij wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2010 07:41 #833426 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Bij mijn auto (bij alle 1400's??) lopen ze inderdaad door de linker kokerbalk Diede, de brandstofpomp zit namelijk ook aan de linkerzijde.

Hoe het er in de motor ruimte van een 1700 uit ziet weet ik eigenlijk niet..:o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-05-2010 07:44 #833427 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Diede heeft gelijk, bij de 1700 lopen ze aan de andere kant. Daar zitten ze allemaal in de rechter kokerbalk. Dat komt omdat de brandstofpomp aan de rechterkant van het blok op de nokkenas ligt...

Het is weer eens wat anders!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2010 07:59 #833430 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Ah kijk aan, weer wat geleerd! (en de tekst aangepast)

Ow, Karsten of Diede; misschien is het een goed idee om de brandstofpomp van de 1700 nog te laten zien in de how-to, kan ??n van jullie daar een foto van maken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-05-2010 08:41 #833442 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Ik zal morgen/vanavond is een foto'tje schieten voor jou dan Wouter...Moet ik deze naar jou mailen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2010 08:51 #833444 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen
Ja dat is wel net zo makkelijk denk ik, ik zal je even PB'en.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2010 18:26 #833495 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen

punkazz;145301 schreef : En de tank verwijderen is heel makkelijk denk ik? Maar is het nodig?


niet perse, alternatief is om onder de auto te kruipen en de leiding de eerste 2 a 3 bevestigingsclips na de brandstoftank los te trekken zodat je genoeg ruimte krijgt om de leiding naar je toe te trekken via het ronde deksel in de kofferbak.

bij een handbak/1700 is dat aardig te doen, bij een cvt niet echt omdat je door de kap en de poelies van de bak er nauwelijks bij komt, dan is 4 boutjes lossen toch echt net even iets makkelijker:), overigens de gedemonteerde tank enkel gebruiken om de 2 slangetjes bij de vlotter te vervangen; daarna tank weer op z'n plek schroeven en de rest vervangen, alle leidingen van scherpe delen vrijleggen (minstens 5mm ivm chassistrilling) en ook op de klemmetjes letten; de boutjes wel te verstaan, dat die nergens in een slang zitten te boren:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2010 19:19 #833501 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic How-to: Brandstofslangen (benzineslangen) vervangen

punkazz;145301 schreef : Stickies made!


Dank je Steven!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets