× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Stevens Volvo 300 projecten

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-08-2022 14:46 #1042221 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens Volvo 300 projecten
Mooi dat er zulke liefhebbers bestaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2022 21:03 #1042240 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens Volvo 300 projecten
De auto gaat volgende week of de week erop naar de schade hersteller, komen ook mee gespoten bumpers op, daarvan was van de achterbumper de steuntjes gebroken beide kanten.
Van een schade bumper de steunen uitgeboord, van de afgebroken steun stukjes plastic afgeknipt en op de huidige plek vast gesmolten met een oude soldeerbout
Daarna de steun erop en plat gesmolten, lijkt goed vast te zitten.

Dat werkt best goed :)







Is straks alles weer mooi strak en in kleur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2022 19:53 #1042265 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens Volvo 300 projecten
Auto is naar de spuiter, ben benieuwd als die straks weer helemaal strak is :)





Intussen nog 2 schuurvondsten opgehaald.

Een heuze 343 Black Beauty, origineel NL en sinds 1997 niet meer gereden.
Na wat uitgedroogde vacuüm slangen te hebben vervangen en de contactpuntjes te hebben opgeschuurd liep de motor weer als een zonnetje :D
Koets is zo goed als roestvrij, wat al zeer bijzonder is. In het verleden al eens gerestaureerd en opnieuw gespoten. Lakwerk is niet netjes en moet eigenlijk over.
En dan moet de striping er nog op terug.
Maargoed, wordt bewaard voor later.......









De andere komt bij diezelfde plek vandaan.
Een handgeschakelde 340 DL in sedan uitvoering van 1984, deze heeft sinds 1999 niet meer gereden en heeft ook daarna altijd buiten gestaan onder een afdak, dus wel iets meer roest helaas, dit wordt als deze belasting vrij is ook mijn nieuwe daily driver voor in de zomermaanden.
Een sedan is ideaal voor een grote gas tank achterin.

Echt een tijdscapsule, zelfs nog kentekenbewijs deel 3 achter de voorruit.
De koets zit wel het nodige laswerk aan, hij is niet zo best, maar heb er al het plaatwerk voor liggen. Wordt dan ook volledig opnieuw gespoten.
Momenteel nog een sedan aan het slopen waar de voorkant al afgezaagd was, zo opgehaald maar verder een hele harde koets, dus daar kan ik veel van benutten.
In ieder geval dorpels, wielranden achter, binnen wielranden en kriksteun linksvoor zijn erg slecht.

Interieur is erg smerig, en toevallig nog een complete set van dit type interieur liggen, ook uit een sedan, dus dat komt heel mooi uit. Die is nog super netjes.
Al met al behoorlijk motiverend om er aan te beginnen omdat ik feitelijk alles ervoor heb liggen.

Motor liep op een dood punt aan, ging niet helemaal rond. Kleppen waren allemaal vrij, dus wat kruipolie op de zuigers, en na wat heen en weer wrikken kwam het toch los, en ging deze soepel rond.
vacuüm slangen allemaal vergaan, dus vervangen en liep gelijk als een zonnetje, uitlaat was wat lek, en de kruipolie rookte lekker :p
Motor is niet de originele meer, deze komt uit een 1990er, maar die weber bevalt me wel. (Origineel B14.3E met solex)












Motor ziet er niet uit, een bonk corrosie, moet uiteindelijk allemaal weer glimmen natuurlijk ;) net als bij m'n Rai Special :halo:




Maar het loopt wel :groovy:

[youtube]3jZbPUFRACc[/youtube]



Vanaf volgend jaar ga ik wat minder werken om meer tijd vrij te maken voor m'n projecten, want inmiddels staat er voor de komende 10 jaar genoeg klaar.
Dus dit wordt uiteindelijk wel vervolgd, nu eerst verder met de '91 er.
Maarja, als het voor een drol en 3 knikkers wordt aangeboden laat ik het niet staan. Want het spul wordt steeds zeldzamer en unieker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-09-2022 12:56 #1042266 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens Volvo 300 projecten
Lekker bezig Steven!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-09-2022 11:38 #1042268 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens Volvo 300 projecten
Twee mooie aanwinsten erbij Steven! Lekker bezig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2023 20:04 #1042494 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens Volvo 300 projecten
Zo om maar weer even terug te komen op de 1991 340 GL Special
Diverse delen zijn opnieuw gespoten waar schade zat, of aan gelast is.


Achterpaneel zat ook wat roest.






Linker zijkant achter is ook gespoten + spatbord linksvoor en ook komen er mee gespoten bumpers op, zoals bovenaan ook te zien is zijn daar de steuntjes van vervangen.

Motor op de bok, inmiddels ook al helemaal gestript. Deze wordt weer bling bling ;D


Met de achteras begonnen. Alles gepoedercoat, geen roest ellende meer, alles met nieuwe geel gepassiveerde bouten in elkaar gezet en stalen borg moeren, gewoon zoals af fabriek ooit geweest is.
Nieuwe wiellagers in geperst, en verder nieuwe remmerij etc...










Volgende keer het subframe, draagarmen, veerpoten. En dan nog de motor natuurlijk en de complete vario.
Dan al het oude spul onder de auto vandaan halen tot de hele bodem compleet kaal is, de hele bodem en wielkasten in de RX5 en RX10 zetten, en dan straks al het glimmende spul er weer onder.
En dan schiet het hopelijk lekker op :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2023 10:54 #1042495 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Stevens Volvo 300 projecten
Stark wark D..ehhh Steven, echt top!

Die auto wordt weer zoals hij in 1991 verkocht werd, op punten zelfs beter.

Mag ik eens vragen waar jij de nieuwe gepassiveerde bouten aanschaft?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2023 20:14 #1042499 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens Volvo 300 projecten
Bij Fabory, maar wel via m'n werk, dat scheelt btw en krijg ik nog eens flinke korting.
Gaat ook alleen per doos van zoveel stuks. Dus heb inmiddels al een aardige verzameling wat ik waarschijnlijk nooit meer op krijg.
Wil elke bout / moer of ring die ik nodig heb voor een 300 serie nieuw hebben. Werkt zo fijn bij restauraties.

En elke keer als ik weer ergens tegenaanloop wat ik nog niet heb bestel ik er weer een doos van bij.








Dus als je nog wat zoekt voor je 340 laat maar weten. ;)
Wil nog kijken of ik kant en klare setjes kan maken voor diverse delen.
En ik moet zeggen, dat ik nog niet alles heb, maar wel het meeste.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-03-2023 01:44 #1042503 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens Volvo 300 projecten
Zoals ik al zei, ''mijn autisme gaat hier hel goed op''. Als het wat warmer word mijne maar eens gaan vertroetelen met wat bling-bling

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2023 15:14 #1042506 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Stevens Volvo 300 projecten

Steven340;n418516 schreef : Bij Fabory, maar wel via m'n werk, dat scheelt btw en krijg ik nog eens flinke korting.
Gaat ook alleen per doos van zoveel stuks. Dus heb inmiddels al een aardige verzameling wat ik waarschijnlijk nooit meer op krijg.
Wil elke bout / moer of ring die ik nodig heb voor een 300 serie nieuw hebben. Werkt zo fijn bij restauraties.

Dus als je nog wat zoekt voor je 340 laat maar weten. ;)


Kijk aan, dat heb je goed voor elkaar zo, en jouw aanbieding sla ik zeker niet in de wind, sterker nog; ik vind het heel interessant en ga eens kijken of het me lukt je een PB te sturen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets