Stevens Volvo 300 projecten
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Heeft altijd als reclame bord gediend, nauwelijks mee gereden, en hij is er ontzettend op achterruit gegaan.
Motor loopt belabberd, overal roest in de lak, dus dat wordt een volledige restauratie (uiteindelijk).
Dorpel links verrot en keienvanger verrot.
Motorkap verrot, achterklep ook verrot en deuren beginnen.
Schermen zijn dan weer netjes.
De beste man (op leeftijd) stopt met zijn garage bedrijf, hij is nu in de 70, dus het reclame bord moest weg.
Tja, blijft toch leuk als hij bewaard blijft en uiteindelijk als hij netjes is die grote Tros sticker weer op z'n deuren heeft zitten
Oude foto van 3 jaar terug.
Zal volgende week wat meer foto's plaatsten.
Voorlopig geen tijd voor, maar beter dat hij nu gewoon binnen gaat staan en niet verder weggrot.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Dus een alternatief gemaakt uit aluminium. De kleine keerring is ook iets dunner zodat ik een rand in de ring kon maken waar deze mooi tegenaan ligt.
Trommels eraf en gemonteerd, past perfect :y:
Nu nog weer terug in elkaar zetten, en alles mooi oppoetsen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
De benzine tank onder de gele sloper vandaan gehaald en helemaal kaal geborsteld.
En zonet mooi in de verf gezet, kan die er morgen onder.
De motor lekt geen druppel olie, waardoor alles nog glimt, en gewoon bijna niet verroest. Echt wonderbaarlijk.
De CVT lekt wel wat uit de keerringen dus die moeten nog vervangen worden. Maar ook de CVT zelf is helemaal niet vies van de bagger wat je vaak wel ziet.
Verder zaten de remklauwen helemaal vast.
Had nog 2 n.o.s. klauwen liggen, maar na 40 jaar op de plank gelegen te hebben toch even beide zuigers eruit om te inspecteren op roest.
Dat viel gelukkig mee en werkte nog soepel.
is ook nog het oude systeem, kan het ombouwen maar het hoort wel bij de auto. Ankerplaten zijn ook nog erg mooi.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 216
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Zal morgen wat meer foto's maken.
Het idee is om er nu gewoon af en toe met alleen mooi weer mee te rijden, en uiteindelijk na wat andere projecten de hele auto strak te maken en opnieuw te spuiten.
De carrosserie begint vooral bij de wielranden wat te roesten, vooral oppervlakte roest en afgebladderde lak. Verder is de auto gewoon ongetectyleerd netjes. Dus dat wil ik graag zo houden.
Dan zit ik straks met de restauratie ook niet met die vette bende.
En daarom ook alleen met mooi weer mee rijden. Staat verder gewoon binnen, dus dan zal het kwa roest ook voorlopig niet erger worden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Dus door naar een volgend project, bovenstaande 343 is rijdend, maar moet nog voor een kenteken.
Dat komt allemaal nog wel een keer, had nog altijd een Smoke Silver '91 GL Special staan, daar kwam nu iemand voor die serieus interesse heeft, alleen wilt diegene de auto helemaal tip top hebben.
Geen enkel probleem, groot deel is voorruit betaald, dus ik weet dat het serieus is.
Dat houdt in, de hele onderkant van de auto achteras, subframe en veepoten opnieuw gepoedercoat, motorblok netjes etc..... beetje hetzelfde verhaal als m'n Rai Special.
Alles wordt beetgepakt.
De koets is al vrij netjes dus daar is niet heel veel werk aan.
Had er al aardig wat laswerk aan gehad, hierbij nog een kleine terugblik om welke auto het nou precies ging.
Destijds deze in Alkmaar opgehaald alzijnde voor de hobbyist en niet rijdend.
Uitlaat ontbrak en koppeling was op, en toen met nog maar 67.000km op de teller.
Nieuwe koppeling geplaatst, mooie velgen eronder en voorlopig lekker in rond gereden. Super fijne auto moet ik zeggen.
Nu dus de draad verder oppakken, waren nog een paar hoekjes bij de dorpels achter die gelast moesten worden.
Dat vorige week gedaan, daarna het volledige interieur eruit gehaald om alles holle ruimtes en bodem antiroest te behandelen met Freds wonder kruipmiddel wat ook lekker goed tussen de lasnaden in gaat zitten.
Over een paar weken gaat deze dan naar de schade hersteller om de dorpels en keienvanger strak te maken en opnieuw in de antisteenslag te spuiten en een spatbord en zijpaneel met wat schade wat hersteld wordt. Ook komen er meegespoten bumpers op.
Ook goed te zien hoe mooi roestvrij de auto verder nog is, super goeie basis.
Gelukkig dat ik nu iemand tref die toch nog zo'n fraaie '91er netjes wilt hebben.
Ze zijn niet aan de straatstenen kwijt te raken, zal wel met de belasting te maken hebben. Maar ben wel blij dat ik deze nu naar een liefhebber gaat die er ook serieus wat voor over heeft om de auto in top staat te brengen.
Wordt vervolgd.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.