× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Yannick's 340 S6

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-04-2018 19:33 #975176 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
LOL! Understatement van de eeuw...
Zo'n 10.630 om precies te zijn. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-04-2020 16:25 #984447 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
Hallo allemaal!
Mijn naam is Timo en ik plaats dit berichtje via mijn broers account omdat het niet lukte om via mijn eigen account (net, aangemaakt TimoV) hier een berichtje onder te plaatsen. Ik heb de Volvo 340 van Yannick overgenomen zodat ie in de familie blijft, want Yannick is voor langere tijd naar het buitenland. Voor 1 maart had ik hem goed van binnen en van buiten schoongemaakt, en ook met een vochtvreter vocht weg proberen te houden.

Vochtvreter


Schoonmaken


Achterbank schoongemaakt (stoelen voorin ook, maar vergeten een foto te nemen)


Een keer in de maand zette ik hem even aan om de motor warm te maken


Toen ben ik ermee naar Utrecht gereden waar ik op kamers zit.


Alles ging goed en hij liep ook goed, dus dat was mooi. Toen ik een keer naar Zeeland gereden was (voor corona zo hevig was) deed de volvo op de terugweg raar. Als ik stil ging staan dan sloeg de moter af. Toen ik ten slotte de deur achter me dicht deed bij aankomst hoorde ik een klik en werkte de klink aan de buitenkant van de berijders kant niet meer.

Met hulp van Yannick via skype heb ik de stationair sproeier eruit gepeuterd en doorgeblazen met een voetbal pompje, zodat hij genoeg benzine kreeg als hij stationair was. Ook de gehele binnenkant van de portier verwijderd om te kijken of we de klink konden maken, dat is helaas niet gelukt.

Dit spuitje doorgeblazen (sorry voor de onduidelijke foto, het was een screenshot van een video)



Zo ziet de portier eruit (alle onderdelen liggen in de kofferbak)


Ik reed toen weer een stukje maar hij sloeg weer af als hij stationair stond.
Toen heb ik de ANWB gebeld en die zijn langsgekomen, die zeiden dat het aan de stationair sproeier lag en die hebben hem ook vrij gemaakt. Hij leek weer even goed te rijden maar toen ik van Utrecht terug naar Nijmegen reed sloeg hij weer af als ik stil stond (de moter was warm). Ook zag ik dat de kilometerstand niet meer opliep. En als hij lage toeren reed voelde en hoorde ik iets ratelen onder de pook.

Hebben jullie misschien enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-04-2020 17:19 #984448 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
Dat klinkt alsof er vuil in je brandstofsysteem zit, ik heb bij mijn toenmalige 340 een universeel brandstoffilter voor de carburateur geplaatst, na de brandstofpomp. Wel even opletten dat je hem zo plaatst dat hij niet te heet kan worden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2020 18:21 #984449 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Yannick's 340 S6
Hij rijdt verder wel goed? Niet bokken horten of stoten?

Km teller is een asje uit gelopen. Bekend euvel, komt vaker voor.
Je kunt het instrumenten paneel er uit nemen en de snelheids meter demonteren. Dan zie je het gauw genoeg.

De plastic kap onder het stuurkolom er af halen, chokeknop zit er opgeschroefd, stuur eruit, stekkers aan de achterkant los en de snelheidsmeter kabel (bajonet aansluiting) 2 schroefjes boven aan bij het glas los en je kunt hem er zo uitnemen.

En je hebt nog iets boven de koelwatertemp.meter zitten. Twee extra controlle lampjes?
Die van grootlicht zit er standaard toch ook in?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-04-2020 09:15 #984450 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
Hi Timo, als het goed is kan je vanaf nu onder je eigen naam posten :-) Ik heb je account geactiveerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-04-2020 11:43 #984451 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
@hwe1993, fijn! ik zal ernaar kijken! bedankt voor het meedenken

@Steven340

Hij rijdt verder wel goed? Niet bokken horten of stoten?

Ik heb er gister nog een klein stukje in gereden om te kijken of nog iets anders opviel, hij reed in het begin met horten en stoten, vooral bij lage toeren. Toen ik bij een stoplicht stond en hij weer uitviel had ik in de P het gas per ongeluk nog een beetje in gedrukt waardoor hij de D niet pakte. Ik hoorde een schrapend geluid, maar sindsdien valt hij niet meer uit, loopt een stuk beter en rijd hij niet meer met horten en stoten. Wel hoor ik nu hoog zoemend geluid als ik harder dan 40 km rij. Enig idee wat dat betekent?

Twee extra controlle lampjes?

Ja! Een bergschakelaar en een voor grootlicht.

Die van grootlicht zit er standaard toch ook in?

Ja die zit er ook standaard in, heb hem twee keer dus

Je kunt het instrumenten paneel er uit nemen en de snelheids meter demonteren

Klinkt als iets wat ik dit weekend ga doen :) bedankt voor de uitleg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-04-2020 14:47 #984452 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
Welkom Timo!
Zo'n portiergreep heb ik er ook al twee
van versleten. Als je er eentje zoekt zijn er vast nog genoeg te vinden.
Veel mensen hier hebben wel wat voorraad, ik heb er denk ik ook nog wel eentje liggen. Kan ook zijn dat alleen de stang los is geschoten, die zit met een soort borgclipje vast, als die los is geschoten dan ligt die onderin je deur.

Dat plastic vel aan de binnenkant is wel belangrijk, dus weer goed dichtplakken (kitten) of vervangen door een vuilniszak. Daar loopt condens langs naar de afwateringsgaatjes onderin en kan roest voorkomen is mij weleens verteld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-04-2020 22:39 #984453 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6

Robert340;257482 schreef : Welkom Timo!
Dat plastic vel aan de binnenkant is wel belangrijk, dus weer goed dichtplakken (kitten) of vervangen door een vuilniszak. Daar loopt condens langs naar de afwateringsgaatjes onderin en kan roest voorkomen is mij weleens verteld.



Dat is inderdaad vaak vergeten, volgens mij heeft het niet zo zeer met roest te maken maar vooral met vocht in het interieur, en vooral in de deurpanelen die daarmee hun stevigheid verliezen waardoor o.a. het vinyl loslaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-04-2020 12:47 #984478 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6

Dat plastic vel aan de binnenkant is wel belangrijk, dus weer goed dichtplakken (kitten) of vervangen door een vuilniszak.


Zal ik doen! Zou er eigenlijk dit weekend aan werken, maar mijn vader heeft het gereedschap mee. Wordt hopelijk volgend weekend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-04-2020 20:23 #984484 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
Ik zou zelf iets van transparant landbouwzeil gebruiken, da's lekker dik en scheurt minder snel dan een vuilniszak. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets