× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Yannick's 340 S6

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-06-2016 17:45 #964065 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
Ze zijn binnen, nu even goed nadenken hoe ik het aan ga sluiten. Het beste kunnen ze zo voor de grille, maar dan moet ik een beugel maken zodat de motorkap nog wel open kan. Qua schakelaar zou het wel heel mooi zijn om zo'n zelfde schakelaar als de bergremschakelaar te pakken, naast de bergremschakelaar heb ik nog plek voor zo'n switch.

Anyway, updates volgen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-06-2016 22:46 #964072 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
Neem in plaats van de bergremschakelaar een schakelaar voor de mistlamp(en) of achterruitverwarming. Dat zijn 'normaal open'-schakelaars. Dat wil zeggen dat het aangesloten apparaat aan staat als de schakelaar is bediend. De bergremschakelaar is een 'normaal gesloten'-schakelaar, dan staat het aangesloten apparaat aan als je de schakelaar niet bedient.
In de praktijk wil dat zeggen dat als je een bergremschakelaar neemt, deze voor het oog altijd verkeerd om zal staan.

Kleine tip: schakelaars uit de 240 passen ook, dan kun je misschien zelfs iets met het goede symbooltje vinden. Anders kun je ook het lampje uit een 340-schakelaar trekken en met een klein schroevendraaiertje het symbooltje er uit duwen. Vervolgens kun je een symbool naar wens printen en weer tussen de 2 glaasjes steken. Op die manier heb ik een R-sport knop gemaakt ter bediening van de hier op het forum bekende ''caravanschakelaar'', en dat ziet er gewoon erg leuk uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-08-2016 21:43 #964547 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
Eindelijk weer eens gereden met de Volvo! 3000km door vanalles en nog wat tijdens een flinke roadtrip. Ongelooflijk blij met de manier waarop de auto gereden heeft. Echt geen problemen gehad, een keer mn stationairsproeier doorgeblazen en een remlichtje vervangen en thats it.

Binnenkort maar weer verder klussen, nu genieten!


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-03-2018 11:45 #974360 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
Hee even n vraag:

Krijg de voorlamp niet vervangen. Heb er 2 andere ingezet die zo ongeveer ontploffen. Glas van de nieuwe lamp is melkwit en de voorkant eraf gebarsten. Alle zekeringen zitten er nog in en alle bedrading lijkt me oke.
Iemand enig idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-03-2018 12:53 #974363 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
Bedoel je de lampen op de bumper van een paar berichten terug? Of de normale koplampen?
En bedoel je dat de lampjes op zich melkwit en gebroken zijn, of het glas van het armatuur?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-03-2018 14:15 #974364 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
De normale koplampen. Maar denk dat t toch n zekering oid is. De achterlamp aan dezelfde kant doet het ook niet. Ik ga zo even wat doormeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2018 20:47 #974376 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Yannick's 340 S6
Meet eens de spanning. Ik had hetzelfde bij mijn 850, bleek de regelaar van de dynamo stuk, laadspanning bij stationair toerental 17,1 Volt :f
Beide koplampen tegenlijk kapot gesprongen bij 1 keer gasgeven (3000 toeren) :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2018 21:08 #974377 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Yannick's 340 S6
Heb toevallig vorig weekend de spanningsregelaar van m'n witte 340 vervangen, deze was nog te krijgen bij m'n lokale automaterialenzaak van Hella, maar de boutjes die er bij zaten waren te lang.
Met als geval dat de dynamo vast zat. En ik maar denken wat ruikt het toch naar verbrand rubber. Stond lekker over de pullie heen te wrijven.
Boutjes zijn wel even langs als het origineel, maar liggen dieper weg.

Iets om op te letten als je er eentje vervangt voor een nieuw exemplaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-03-2018 17:25 #974384 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6

v0lv0freak;249141 schreef : Meet eens de spanning. Ik had hetzelfde bij mijn 850, bleek de regelaar van de dynamo stuk, laadspanning bij stationair toerental 17,1 Volt :f
Beide koplampen tegenlijk kapot gesprongen bij 1 keer gasgeven (3000 toeren) :+


zo heb ik ook wel eens een setje Philips Vision Plus lampen zien sneuvelen. De dynamo van de 343 was overijverig en leverde af en toe ineens van die mooie spanningspieken. De 2 koplampen gingen tegelijkertijd door en de flits was zo fel dat ik het overdag tegen de huizen aan de overkant van de straat zag weerschijnen :woops:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2018 19:55 #974387 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Yannick's 340 S6
Ik heb wel eens met een "tussenneus" 740 gereden die een continu wisselende spanning had. Dat betekende flikkerende lampen, maar ook een continu hikkende motor. Zelfs bij 80 km/h merkte je het nog tijdens het rijden. Arme ontsteking...
Daar heb ik trouwens een spanningsregelaar van een sloper in gezet, het blijft een 740 :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets