× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Yannick's 340 S6

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2016 22:44 #634016 door V300 register
Yannick's 340 S6 is gemaakt door V300 register
Na een half jaartje in het buitenland geweest te zijn is het eindelijk weer sleuteltijd. De grijze 340 is vorig jaar weggezet met een erg slecht lopende motor.
In deze thread zal ik bijhouden wat er allemaal aan gedaan wordt maar vooral ook vaak een beroep doen op jullie kennis!

Bij Bogijn een order geplaatst voor:
Oliefilter, benzinefilter, bougies, bougiekabels, verdelerkap (en via marktplaats een stationairsproeier geregeld)





Vandaag begonnen met het vervangen van de bougies, wat eigenlijk vrij makkelijk ging. Daarna de kabels, ook zonder probleem. De verdelerkap paste niet dus daarvoor moet ik even contact opnemen met Bogijn. De contacten in de oude kap zijn wel opgeschuurd en met wat wd40 ingespoten, evenals het rotortje.



Vervolgens het luchtfilter eraf gehaald om de nieuwe stationairsproeier in te bouwen. De oude is doorgeblazen en functioneert weer maar had al een nieuwe dus ben er maar aan begonnen.

Echter.....

Rechts is de originele en links de nieuwe, geen idee wat het wel is maar het past in ieder geval niet.



Morgenochtend de olie eens verversen, incl nieuw oliefilter. Ik heb besloten voor 10w40 van Exrate te gaan. Omdat ie in de aanbieding is en de Praxis op zondag wel open is, een 5 liter fles moet wel genoeg zijn lijkt me. Wordt vervolgd....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-06-2016 18:20 #964023 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
Dag 2 van de beunhaassessie:




Zo zag het eruit toen de olie eruit was van bovenaf.


Oliefilter beetje ingesmeerd met olie voordat 'ie erop ging




Vervolgens met een brander de bumper verhit, deze was enorm verbogen door een aanrijding. Het was al langer een doorn in het oog, dus maar weer rechtgebogen. Niet perfect, zal ooit vervangen moeten worden door een nieuwe bumper. Voor nu kan het ermee door.






Volgende klus: ik heb een brandstoffilter liggen maar 0 idee waar die zit bij de volvo, dus daar ga ik morgen eens achteraan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-06-2016 23:09 #964025 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Yannick's 340 S6

Yannick;240859 schreef :


Rechts is de originele en links de nieuwe, geen idee wat het wel is maar het past in ieder geval niet.


die links is zoals hij voor jouw B14.4S motor hoort te zijn, rechts is van een oud type carburateur; op een B14.4S hoort een 32DIR 105 of 110 te zitten. denk dat je het beste in ieder geval op zoek kan gaan naar een carburateur met die 105 of 110 codering; dit krijg je wel enigzins weggesteld maar het wordt nooit optimaal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-06-2016 08:24 #964027 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6

Yannick;240861 schreef : Volgende klus: ik heb een brandstoffilter liggen maar 0 idee waar die zit bij de volvo, dus daar ga ik morgen eens achteraan


Het filtertje dat jij op foto laat zien lijkt me een universeel brandstoffilter. Deze kun je tussen de brandstofslang van de de brandstofpomp naar de carburateur zetten. Als er al een filtertje zit kun je die vervangen, zo niet kun je het slangetje doorsnijden en dit filter er met 2 slangklemmetjes tussen zetten. (let wel op dat je het filter niet boven hete delen monteert).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-06-2016 10:50 #964029 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
Klopt weer precies wat jullie zeggen. Ik heb geen idee waarom de vorige eigenaar er een oude carb op heeft gedaan met vloeibare pakking. Lijkt erop dat ik eens rustig ga beginnen aan het reviseren van zo'n ding. Zal wel een hele poos duren maar lijkt me te doen met Wouters's sticky.





Edit: modelnaam gevonden, is een 32 dir 109

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-06-2016 21:09 #964031 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
Weer even bezig geweest, nieuwe radio opgehaald via Marktplaats.
Van cassettebandjes naar USB/AUX voor 2 tientjes
De kabels achter de radio baren me een beetje zorgen, wat is dat voor puinhoop.....
Morgen op zoek naar een ISO stekker bij de lokale autozaak, conrad heeft er een voor 20 euro maar dan kost de kabel even veel als de radio.
www.conrad.nl/nl/aiv-ar-ls-adapterkabel-377518.html




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-06-2016 21:53 #964036 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
Je kunt van die verloopstekkers krijgen voor je 340, die steek je aan de originele stekker en aan de andere kant maak je er een ISO-stekker aan. Wat je ook kunt doen is kogelstekkertjes in de stekker van de 340 steken, dat past ook prima.
Wat je echter niet moet doen is de originele stekker uit de auto knippen, daar krijg je allerlei rare storingen van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-06-2016 07:16 #964038 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
Leuke update! en mooie pioneer autoradio.

Zo'n zelfde hebben ze laatst uit mijn S70 gestolen.......:crazy1:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-06-2016 14:26 #964039 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
Nou, hij zit erin.
Was even gedoe met de bedrading, iets maakte contact of juist niet waardoor de rechter speaker ermee ophield. Even alles goed vastgezet en ingetaped, nu doet 'ie het prima. ISO kabel was eigenlijk plug & play.





(en nu hopen dat ze m niet jatten voor de 20 euro die de radio waard is)

Ps. iemand ooit de boxjes vervangen? (voor onder in bij de voetenruimte)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-06-2016 21:33 #964041 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Yannick's 340 S6
And we continue, hopen dat de postbode deze snel bezorgd.
Gloednieuwe verstralers:




Vond die Hella verstralers altijd zo gaaf, maar 16 cm doorsnee is misschien iets too much als je grille over wil houden. Deze zijn een maatje kleiner, eens kijken hoe het allemaal gaat passen. wil ze eigenlijk voor de grille hebben.



Update volgt hopelijk snel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets