Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik heb er een T-stukje in de rembekrachtiger-maat (8mm?) en een adaptertje van 4mm naar 4/5/6/7/8/9/10mm slang voor gebruikt, beide als ik het me goed herinner bij de aquariumzaak vandaan, en uiteraard e.e.a. aan vacuumslang.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Heb je ook al op het EMVK gemeten(spanning op de spoelen)?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
edit: Beste is om de spanning op punt 6 te meten met ingeschakeld circuit. hoger dan 1V bij uitgeschakelde bergrem = foute boel
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Maar dan...
Bij 50km/h maak ik net geen 3000 toeren op constante snelheid (met bergrem aan ongeveer 3500 toeren). Wat is hier het probleem?
Wat mij w?l opviel is dat de rubber klepjes in de revisieset van Dafhobby een langere schacht hebben waar dat pinnetje in komt van de spoelkern... Zou dit het probleem kunnen zijn? Moet ik hier een mm afsnijden zodat deze rubber klepjes misschien strakker afsluiten?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
met alleen klikken ben je nog nergens natuurlijk.
Zijn de membramen nog wel goed (blaastest richting vario)?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De blaastest richting de vario is goed: ik kan er op blazen met veel weerstand, en vasthouden tot ik een rode kop krijg. Laat ik los, dan blaast hij terug bij beide slangen.
Ook de econometer geeft aan dat er nergens een vacuumlek is, 0 als ik op de motor rem...
Ik denk dus dat het iets in de EMVK moet zijn, iets zorgt er voor dat het vacuum niet goed geschakeld word...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het was inderdaad het rubbertje uit de revisieset dat een te lange schacht had: (Links Dafhobby, rechts origineel)
Nu draait hij mooi 2000 toeren bij 50km/h en 3000 toeren bij 80km/h, netjes! Meteen maar een sportstand er op maken, want nu is het echt een oude lullen bak
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.