× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-07-2013 09:15 #933727 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Ik heb mijn vacuummetertje afgetakt van de rembekrachtiger, v??r de terugslagklep uiteraard.
Ik heb er een T-stukje in de rembekrachtiger-maat (8mm?) en een adaptertje van 4mm naar 4/5/6/7/8/9/10mm slang voor gebruikt, beide als ik het me goed herinner bij de aquariumzaak vandaan, en uiteraard e.e.a. aan vacuumslang.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2013 09:34 #933728 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Die econometer zit prima zo, je ziet ook de restrictie nog zitten in de slang richting T-stuk kleppendeksel en daar zit hij voor dus dan is het goed

Heb je ook al op het EMVK gemeten(spanning op de spoelen)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-07-2013 14:42 #933733 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Daar heb ik niet gemeten Anjo. Wat kan ik dan het best meten? De spanning over de aansluitingen van elke spoel als de motor loopt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2013 23:06 #933744 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
ook dat staat op de techniek pagina allemaal beschreven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-07-2013 17:08 #933753 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
ik vind 10 Ohm voor dat circuit veel teveel. Maximaal 1 Ohm t.o.v. massa is goed.

edit: Beste is om de spanning op punt 6 te meten met ingeschakeld circuit. hoger dan 1V bij uitgeschakelde bergrem = foute boel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-07-2013 12:09 #933761 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
De EMVK is gereviseerd, tachorelais verwisseld, en heel het systeem werkt goed volgens het foutdiagnosesysteem op de site. De ene kant van de EMVK schakelt bij 1800+ toeren, de andere kant bij het bedienen van de bergrem.

Maar dan...
Bij 50km/h maak ik net geen 3000 toeren op constante snelheid (met bergrem aan ongeveer 3500 toeren). Wat is hier het probleem?

Wat mij w?l opviel is dat de rubber klepjes in de revisieset van Dafhobby een langere schacht hebben waar dat pinnetje in komt van de spoelkern... Zou dit het probleem kunnen zijn? Moet ik hier een mm afsnijden zodat deze rubber klepjes misschien strakker afsluiten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-07-2013 12:37 #933762 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
schakelen, bedoel je het klikken, of het aanzuigen van lucht via de slangaansluiting.

met alleen klikken ben je nog nergens natuurlijk.

Zijn de membramen nog wel goed (blaastest richting vario)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-07-2013 12:48 #933763 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Ik heb de spanning over de spoelen gemeten, en de weerstand door de spoelen (33 ohm). Dat leek me het meest betrouwbaar, keiharde cijfers.

De blaastest richting de vario is goed: ik kan er op blazen met veel weerstand, en vasthouden tot ik een rode kop krijg. Laat ik los, dan blaast hij terug bij beide slangen.
Ook de econometer geeft aan dat er nergens een vacuumlek is, 0 als ik op de motor rem...

Ik denk dus dat het iets in de EMVK moet zijn, iets zorgt er voor dat het vacuum niet goed geschakeld word...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-07-2013 14:10 #933764 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Probleem opgelost :groovy:yeehaa!:w00t:

Het was inderdaad het rubbertje uit de revisieset dat een te lange schacht had: (Links Dafhobby, rechts origineel)




Nu draait hij mooi 2000 toeren bij 50km/h en 3000 toeren bij 80km/h, netjes! Meteen maar een sportstand er op maken, want nu is het echt een oude lullen bak :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-07-2013 16:23 #933765 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Best kans dat je hem een beetje moet 'inrijden'. Als het autootje altijd korte stukjes heeft gereden is dat goed te voelen. Ik heb zelf wel eens met een 77-er 343 (de vla-gele van Alex) proefgereden en die was best vlot te noemen. Maar die was met veel km's ook behoorlijk ingereden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets