× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-07-2013 22:11 #933691 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Brandstofslangen

Vandaag iets gedaan wat iedereen met een auto ouder dan 20 jaar zou moeten doen, nieuwe brandstofslangen gemonteerd. Op de slang van de bandstofpomp naar de carb stond een productiedatum van 1989 (deze was toch nog vrij goed), en de rotourslang produceerde een megastank. Alles onder de kap dus maar vervangen :D

Garage B. de Haas is aan de gang geweest :snif:


En ik ook: (hoewel ik er voor het mooie nog andere slangklemmetjes op wil zetten)


Prioriteitenlijstje
-Grote beurt
-EMVK werkend maken
-Andere motorkap er op (in verband met roest)
-Andere radiateur er op (deze is lek)
-Roest bij achterwiel lassen
-Uitgebreide tellerset inbouwen (toerenteller/econometer /buitentemperatuurmeter)
-Rubber bestuurdersdeur vervangen
-Lichtschakelaar van Zweeds naar normaal ombouwen
-Dashboardlampjes vervangen
-Verlichting nakijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-07-2013 21:17 #933715 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Klokkenset

Zo'n vario is een interessant ding, dus we willen zien wat dat doet. Een GLT-klokkenset er in dan maar :D

De EMVK doet niks, te zien aan het toerental bij een constante snelheid van 50km/h


Ook lijkt me het vacuum bij stationair toerental niet helemaal goed:


Of komt dat doordat ik het vacuum heb afgetakt van de slang naar de carterontluchting? Het laagste dat ik de econometer heb gekregen in een korte proefrit, was precies tussen ''0'' en het eerste streepje, toen ik bij 30km/h het gas losliet...


Verder ben ik de diagnosestappen op de site gaan volgen voor het testen van de EMVK: Onder de auto is alles goed, schakelaars lijken goed (10 ohm weerstand, met de bergrem aan oneindig weerstand). Dat wordt zaterdag dus een EMVK en tachorelais van de sloop shoppen :D

Ook maar even ons 343-hondje terug gezet, en natuurlijk laten zien bij welke club de auto hoort!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-07-2013 22:34 #933716 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Suc6 met de nieuwe aanwinst............

Hopelijk gaat t allemaal iets makkelijker met deze rode dame.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-07-2013 22:41 #933718 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Dank je wel Bart!
Tot nu toe werkt deze een stuk beter mee. Dat komt vooral omdat deze auto een paar simpele enkelvoudige problemen heeft, wat voor mij als beginner toch een stuk overzichtelijker is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-07-2013 23:07 #933720 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Vacuummeter moet je tussen de carburateur en cilinderkop aansluiten, op je inlaat spruitstuk dus!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-07-2013 23:53 #933722 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

Joris;219400 schreef : Vacuummeter moet je tussen de carburateur en cilinderkop aansluiten, op je inlaat spruitstuk dus!


Dat zit hij ook, indirect. Tegen de cilinderkop zit het inlaatspruitstuk. Op dit spruitstuk zit weer de carburateur. Tussen het spruitstuk en de carb zit een zwart blok van ongeveer 1,5cm, en op dit blok zit een aansluiting voor het vacuum (zie je op de foto zitten). Van hieruit gaat er een slangetje naar een T-stukje, wat de vacuumslang splitst richting de EMVK en de carterventilatie.

Om een lang verhaal kort te maken, de econometer zit dus na al aangesloten tussen de carburateur en cilinderkop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-07-2013 00:26 #933723 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Als dat je toerental is bij 50 staat de bergrem continu ingeschakeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-07-2013 00:28 #933724 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

Niels;219403 schreef : Als dat je toerental is bij 50 staat de bergrem continu ingeschakeld.


Dat is inderdaad het toerental bij 50km/h... Ik had al zo'n vermoede dat de EMVK kapot is. Zaterdag ga ik een verse halen en reviseren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2013 07:28 #933725 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
bergrem is niet emvk. kijk naar de genoemde king met o.a. de kickdown en remschakelaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-07-2013 07:36 #933726 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

powerflux;219405 schreef : bergrem is niet emvk. kijk naar de genoemde king met o.a. de kickdown en remschakelaar


Dat is het hem net, deze kring werkt gewoon... 10 ohm is maar h??l weinig natuurlijk, en zal veel kans weg zijn door de contacten een keer goed schoon te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets