× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-07-2013 21:41 #632791 door V300 register
Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic is gemaakt door V300 register
Vorige week kwam er een ogenschijnlijk prachtige 340 GL Special op marktplaats.nl. Voor ?750 kon die beauty van mij zijn, dus ik heb er een mailtje aan gewaagd...

Dit is de auto, de advertentiefoto's:






Wat een beauty he?

De eigenaresse, een jongedame van rond mijn leeftijd, moest afscheid nemen van het autootje omdat ze weer ging studeren. Waarschijnlijk geen fotografie, want ze maakt al prachtige foto's! Deze auto viel in het echt namelijk best wel tegen :(
Ik ging dus met gemengde gevoelens naar huis. Wetende dat deze 340 best goed reed, alleen een paar stevige minpunten had terwijl ik graag een heel fraai wagentje had gehad... Naarmate ik dichter bij huis kwam begon ik na te denken en overwegen. Stel ik koop deze auto, dan heb ik misschien geen hele mooie. Is dat wel een nadeel? Een optisch mindere auto kan natuurlijk een heel goede daily zijn, zolang hij maar goed rijd, en dat doet hij.

Thuis maar eens alle punten op een rijtje gezet. Wat is goed, en wat niet? En welke dingen moeten gerepareerd worden?
Als eerste is het een harde auto die goed rijdt en qua interieur nog zeer netjes is! Nadelen zijn 1 flinke roestplek, het disfunctioneren van de EMVK (bergversnelling), en nog tal van kleinigheidjes die gewoon bij een oude auto horen. Uiteindelijk de knoop doorgehakt, maar er moest wel iets van de prijs af... Een roestplek van dit formaat kost immers een ?100 en een EMVK kan ook aardig in de papieren lopen mocht die niet te reviseren zijn...
Na een voorzichtig mailtje was hij voor ?400 verkocht, en had ik een nieuwe daily hero met een to-do lijstje! :D

Om meteen dat lijstje maar te maken:
-EMVK reviseren
-Roestgat laten lassen
-Tectyleren
-Knipperlichten slaan niet meer af, repareren

En natuurlijk ook nog de optionele en perfectionistische dingetjes:
-Radio vervangen door een originele
-Originele spoiler achterop
-Stuur recht zetten
-Trekhaak er onder
-Een keer uitgebreid wassen en op foto zetten
-Heel die 70's sjonnie-troep die voor de 343 was bedoeld er op :p

De 2e poging met een variomatic dus, na het 343 debakel... Hopelijk gaat deze langer mee, maar ik heb er het volste vertrouwen in! Het karretje rijdt goddelijk. Proefrit met een big-smile tot en met :D

Morgen meer foto's!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-07-2013 22:15 #933561 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Nice Bart! Veel plezier ermee!

Hopelijk krijgt ie geen lekke band....:humor:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-07-2013 22:27 #933562 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

Janusz;219235 schreef : Nice Bart! Veel plezier ermee!

Hopelijk krijgt ie geen lekke band....:humor:


Als dat zo is gaat hij meteen naar de sloop hoor! :+
Er liggen net 2 nieuwe op, en anders heb ik nog een mooie set staalvelgen liggen die ik onder de 343 had willen zetten. Misschien komen die staalvelgen er sowieso wel onder, want die putdeksels is echt geen porum!
(of misschien wel die Black Beauty velgen die ik eigenlijk voor de Millionaire had bedoeld :yeah: )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-07-2013 22:53 #933565 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
wat een gave bak..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2013 12:45 #933587 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Leuk Bart :) Netjes overschrijven he?

Als je er niet uit komt met de vario, kan ik vast wel eens langskomen. Het is niet ver weg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-07-2013 17:08 #933590 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Mooie aanwinst hoor, veel (rij) plezier ermee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-07-2013 17:53 #933593 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Opgehaald yeehaa!

Vandaag ben ik de auto in Heel (Limburg) gaan halen. Wat een fijn ding zeg! Moeiteloos (en pittig!) accelereren op snelwegoprit. Heerlijk richting de 120 hobbelen, koppeling bedienen met het gaspedaal. Echt een fijn ding, dit is een blijvertje :yesyes: Mijn broer heeft ook al interesse getoont dat hij de wagen wel wil overnemen als hij zijn rijbewijs heeft, dus wellicht over een jaar of wat nog een nieuw clublid er bij!

Gek genoeg maakt hij boven de 50km/h niet overdreven veel toeren meer, alleen er onder... Wat lijkt dat verdacht veel op de tijdelijke oplossing van Niels in dit topic :D Elektrisch probleempje dus?

Toen ik thuis aangekomen was, meteen de 340 maar een goede wasbeurt gegeven:


En voor jullie de voorbalk en rotte plak op foto gezet:




Verder is het nog een heel mooi wagentje :worship:
Enkel de staat van onderhoud blijkt iets minder te zijn... Er moest een liter olie bij om de stand aan het minimum te krijgen, en met nog een liter staat hij bijna op max :eek: Dat wordt dus een retourtje garage voor een grote beurt :D


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-07-2013 18:07 #933594 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Je heb wel lef... dat kan niemand je afnemen. Het opknappen van een 340 is al een hele opgave. zowel financieel als technisch en daarbij durf je het ook nog aan om er een tweede bij te kopen. En dat doe je dan ook nog een al voor de tweede keer. Daarbij komt dat ook nog eens om de hoek kijken dat deze 1990er volgens de laatste oldtimers regels - voor zover die er gaan komen - pas belastingvrij gaat worden op haar 40ste verjaardag.

Petje af voor je.
Ben mij is er geen denken aan om een tweede 300 is huis te halen. maar iedereen is anders,,, gelukkig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-07-2013 18:22 #933596 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Bedankt Vincent!

Het opknappen is inderdaad best wel een opgave, financieel maakt het voor mij zoveel niet uit (woon thuis en werk 32 uur/week), maar het kost v??l energie! Die energie heeft de Millionaire nu steeds minder nodig, daar moet vooral geld tegenaan. Lassen, spuiten, en dat soort toestanden kan ik zelf niet dus laat ik doen...

Wat die belastingvrijstelling betreft, om het lekker plat te zeggen: boeit me geen flikker. De auto kost ?25 per maand, dat valt in het niet bij verzekering ? ?41 of een keer vol tanken ? ?60. Als die ?25 er dan niet vanaf kan denk ik dat je je echt eens af moet gaan vragen of het wel verstandig is een auto voor de deur te zetten... Bovendien, wie weet wat die clowns in Den Haag volgend jaar weer verzinnen om euro's binnen stelen schrapen :hmmz:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-07-2013 21:58 #933605 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Ik zat een paar maanden geleden er ook zo warmpjes bij. Lekker bij mama en 40 uur werken. Nu echter zit ik in een huis zonder mama en helaas ook zonder werk. Nu blijkt wat ik met 25 euro per maand kan doen. Maar het is wel waar wat je zegt. Als je die 25 euro niet kan missen moet je geen auto kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets